Futurez  Kulkukoira

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 81047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #180 : 20.05.2013, 20:08:16 »
Onko jollain varmempaa tietoa? Oma lohko on B21 ja ilmeisesti 76 vuosmallista, siitä ei tosin varmuutta. Eli on siis mahdollista, että lohkossa on anturin kiinnityskohdassa jo valmiit reijät, joista puuttuu kierteet. Mikäli näin on helpottuu ruiskun asennus huomattavasti.
Ei 79 mallin B19 lohkossa ainakaan oo anturin kiinnityspaikkaa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #181 : 20.05.2013, 23:01:14 »
Ei 79 mallin B19 lohkossa ainakaan oo anturin kiinnityspaikkaa.

Ei sellasta anturia ollut varmaan vielä 70 luvulla edes keksitty, niin miksi sille olisi paikka olemassa.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #182 : 20.05.2013, 23:11:34 »
Ei noiden reikien tekeminen mitään kauhian vaikeaa ole , kolmeen B20 lohkoon olen moiset väsännyt  :(
Kait ne vinomalleihinkin samalla tavalla onnistuu ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #183 : 22.08.2013, 09:09:26 »
Onko toimiva ja riittävä ratkaisu ottaa B19A lohkosta jälkiasennusturbolle (760 volvon pikku turbo) seuraavasti:
"Ahtimen öljykierto hoituu ottamalla ahtimelle öljy öljynpaineanturin reiästä haarakappaleella" ?
Jos ei, niin miten asia on toteutettu? Suosituksenne / suorituksenne tästä asiasta?

Öljynpaluulle taitaa olla ratkaisuna joko ", ja öljynpaluu viedään suoraan öljypohjaan hitsaamalla sisähalkaisijaltaan 20mm putki öljypohjan ylälaitaan." tai sitten lohkoon suoraan - jos paikka löytyy.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #184 : 22.08.2013, 09:56:44 »
Itsellä juuriki tollanen t-haara öljyn tulolinjassa öljynpaineanturin paikalla



ja öljyn paluu totetutettu juurikin sanomallasi tavalla  :)

PS. Älä laita tollasta teräspunosta mikä tossa kuvassa on. Sisällä menee muoviletku ja lopputuloksen voi arvata kun etäisyyttä pakosarjaa on muutama sentti... Nykyään korvattuna teräspunoksella joka sisältää teflonin
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #185 : 22.08.2013, 13:17:42 »
Kuminen punosletku mukavampi asentaa,mutta ei ollu kiva kun se tietysti puhkesi ja öljyy roiskus kaikkialle. Teflon on kestänyt jo 8 vuotta.

Poissa procaster

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #186 : 11.09.2013, 19:44:17 »
Tuli sellainen kysymys mieleen kun tuossa olisi kohta tarjolla volvo 240 b19a moottorilla niin onko mahdollista tehdä tuo turbottaminen ilman koneen pois ottoa? Tilat kun ei tahdo antaa moista mahdollisuutta nostaa konetta keulalta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #187 : 11.09.2013, 22:29:16 »
Riippuu minkä vuotinen se mosa on. Toki kyllähän rahamies pystyy ahtamaan lohkon kuin lohkon, mutta jos jetronicilla yms. pelaa niin olis hyvä olla pienillä rutuilla.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #188 : 11.09.2013, 22:41:28 »
Tuli sellainen kysymys mieleen kun tuossa olisi kohta tarjolla volvo 240 b19a moottorilla niin onko mahdollista tehdä tuo turbottaminen ilman koneen pois ottoa? Tilat kun ei tahdo antaa moista mahdollisuutta nostaa konetta keulalta.
Jos turbon öljynpaluun saa hoidettua jotenkin niin ei sitä moottoria välttämättä tarvi nostaa? Minulla on varattuna R-sportin öljypohja jossa on valmius öljynpaluulle niin sikäli minun pitää moottori nostaa ylös jotta saan öljypohjan vaihdettua. Kaiken muun pystyy tekemään moottoria irrottamatta. :o
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa procaster

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #189 : 12.09.2013, 10:53:21 »
Kiitos infosta ja autohan olis vm 83 b19a strömberin kaasarilla

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #190 : 26.11.2013, 21:42:50 »
Mitäs mäntää kannattaa katella b19e lohkoon jos kanneksi on tulossa 530:nen? b19et:n varmaankin ainakin mutta ovatko monttumalliset a-lohkon myös hyvät?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #191 : 26.11.2013, 21:53:31 »
Mitäs mäntää kannattaa katella b19e lohkoon jos kanneksi on tulossa 530:nen? b19et:n varmaankin ainakin mutta ovatko monttumalliset a-lohkon myös hyvät?

Eikös kymppisarjan kaasari koneesta pysty ottamaan turbottamalla 400hv konetta avaamatta. Eli siltä osin varmaan melko asialliset.

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #192 : 26.11.2013, 23:18:02 »
http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html
Tämmöne löyty, jos noita puristuksii haluu tutkii.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #193 : 27.11.2013, 17:13:35 »
Eikös kymppisarjan kaasari koneesta pysty ottamaan turbottamalla 400hv konetta avaamatta. Eli siltä osin varmaan melko asialliset.

Jep,niinhän nuo tässä topicissa puhelevat,mutta käykö puristuksille kuinka jos vaihdan kanneksi 530:sen. Eli ettei menisi liijan mataliksi tai korkeiksi. Ny lohkossa vakio,mikä lie olikaan nyt numeroiltansa mutta kuitenkin se isoilla vesikanavilla.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #194 : 27.11.2013, 17:36:39 »
Mittaa sen 530kannen palotilan koko ja tee sama vanhalle, siitähän se selviää. Turha arvuutella, kun koskaan ei varma voi olla onko joku sipalastua ottanut jne

Niinkusta vaikka noin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10131.195

 

Carcom Oy  Elekma