Näissä satasarjan koneissa aika yleinen juttu että männän helmat kuluu. Silloin kolkottaa varsinkin kylmällä koneella aika ikävästi ja jos on kuluneet paljon kuuluu myös kuumalla koneella jos tarkkaan kuuntelee. En ottaisi hirveää ressiä jos vähän naputtelee.
Männän helma eli rautalangasta männän alaosa hakkaa sylinterin seinää ?

Hurjaltahan tuo kuulostaa!
Sain mittarivalot ja keskikonsolin valot pelaamaan. Kirkkaudensäätimen kiinnityksestä puuttui yksi neljästä ruuvista ja tällä yhdellä ruuvilla oli ihan merkitys virtapiirissä...
Lämpömittari on edelleen mykkä. Vikaa etsitään anturin päästä. Myös kiekkamittari on siitä hauska että kylmänä toimii ja lämpimänä lakkaa näyttämästä lukemaa

Eli signaali hukkuu... Tuo signaali taitaa tulla boksilta..? Ellei vikaa selviä niin harkitsen jos vetäs sitten signaalin suoraan puolalta.
Sitte tais olla "turha" homma tuo kk-laakerien vaihto... Ohan ne nyt uudet muttei tainnutkaan poistaa tota kolkkausta, lieni vain sellanen fiilis kun vihdoin sai koneen käymään uusin laakerein että kolina ois ollu vaimeempi

todellisuudessa taitaa edelleen kolkata yhtälailla. Jospa tuo kolina tuleekin yläkerrasta...