
No nyt tuli sitten perustettua ensimmäinen projektipäiväkirja, vaikka hieman arvoin että kehtaako näin hitaasti etenevästä rojektista tällästa tehdä, mutta pystyypähän tässä ainakin apuja kyselemään

Kyseessä ensimmäinen volvoni ja mallia 240 vm.87, voimanlähteenä b200e jolla rullailtu karvan päälle 300tkm.
Auton ostin noin 2vuotta sitten syksyllä Turusta, kun ei lähempää sopivampaa löytynyt. No auto ei ollut aivan myyjän lupaamassa kunnossa, mutta kaupat tuli tehtyä siitä huolimatta.
Vikoja mitä alkuun volvosta löytyi:
-Pyörän pinnapultteja poikki
-Varapyöräkotelo tiessään
-Pakosarjantiivisteet vuoti
-Puolti ajaessa oikealle ja jarruttaessa vasemmalle
-Jätti välillä lähtemättä käyntiin (pa-pumpun sulake)
-Kuskin puolen peili rikki
-Takakontti maalattu erittäin törkeästi kilikali maalilla
Nuo viat tuli laitettua ja seuraavassa katsastuksessa vielä tuli vaihettavaksi vasen takatukivarsi ja yksi paikka kuskin jalkatilaan. Muutenkin auto oli ollut huonolla pidolla ja listat oli pitkälti eri-pari malleja, hiekka"muovi" ja tuulitunneli puuttui. Positiivista oli ostohetkellä vajaa 10tkm sitten tehty kansiremontti, josta löytyi kuitit.
Ja listaa mitä autoon on tullut tehtyä:
-Listat vaihdeltu niin että puskurin listat mustat, muut kromia
-Huoltoja mm. sytytyksen osat, suodattimet, jarrut ja muuta pientä
-Etutukivarsien taaemmat puslat vaihtui väljistä originaaleista uretaanisiin
-Takavalojen ehostus hiomalla ja maalaamalla
-Takakontin maalaus
-Tänä kesänä hitsausta vähän jokapuolelle autoa ja toinenkin varapyörä kotelo sai lähteä
-Moottorin vaihto ja ahtaminen
Nykyinen tekniikka:
-lohkona b21a, laakerit vaihdettu, hoonattu, rengastettu yms. 9,3:1
-kansi siistitty 530, nokka V - 3 astetta aikasella, säädettävä nokkapyörä
-K-jetin imusarja, turbon suuttimet kannessa
-halkosarja ja garret t03
-vakio IC ja 60mm ahtoputket
-740 turbon öljynjäähdytin
-440 volvon sähköflekti
-MS1 v2.2 ohjaa bensaa ja sytkää vag 106b hukkakipinän kanssa
-pottapyörä ja turbon kytkin - hyllyssä odottaa sre-618:lle sorvattu littupyörä asetelmaansa
-140hp/3200rpm ja 280nm/3200rpm @0,8bar - 140hp/5500rpm @0,3bar

Auto ostokunnossa

Pestynä


Takakontista:
-Ennen maalausta

-Maalaus


-Maalattuna kiinni ja takavalo ehosteltuna

Tarkkasilmäinen voi huomata että sävy meni pikkusen ohi, mutta ekaa kertaa olin maalia sekottelemassa ja maalamassa

Takavalot ennen ja jälkeen käsittelyn

Sisusta

Tuossa muutamia kuvia viime kesältä ja keväältä. Kuvia oli koneella enempikin kunnes kovalevy tuhoutu ja jäljelle jäi vaan bucketin kuvat

Volvo on nyt ollut seisokissa tammikuusta asti kun tällä hetkellä ollaan varusmiespalveluksessa, mutta jotakin on tullut tehtyä nuita ruostehommia nyt alkusyksystä.
Purin mädätyslistat pois ja alta paljastui tälläista:

Listat eivät enään palaa tähän autoon

Paikkoja hitsasin eteen molempiin jalkatiloihin ja vänkärin puolen varapyörä kotelo poistui ja tilalle suoraa peltiä.
Ja nuitten kiirrellisimpien jälkeen ois tämmöstä:
-Räikkälukko -
ei tule, odotetaan kassan kertymistä ja torsenia-Vänkärille kuppipenkki -
etsinnässä-Tukiraudat tai homemade poikkituki konehuoneeseen -
paikoillaan-Tekniikan irroitus varaosa autosta ja sen ehostelu ahtamista varten, tekniikaksi tulee b21a originel sisuskaluilla, tiivisteet ja laakerit vaan vaihellaan -
paikoillaanEttä tämmönen rojekti tämä, tulee etenemään hitaasti ja epävarmasti sekä apua tullaan kyselemään :hello:
Vielä kuvatus viime syksyltä

Pahoittelen aloituspostin sekavuutta!

Edit. Tuolla löytyy huonoja kuvia myös peltihommista
http://s1054.photobucket.com/user/__vellu__/library/?sort=3&page=1