Sieltä tulee kyllä aika herkun näköstä settiä kun sen pesee sisältä, ja sitä öljymössöä valuu todella kauan ja paljon kun jätät sen lähtö alaspäin valuttamaan johonkin vaikka vuorokaudeksi. Mutta ylläolevin ohjein irtoaa kivasti, öljynjäähyäkään ei ehkä tartte irrottaa jos käännät syyläriä vaan vähän koneeseenpäin ja nostat välijäähyn sieltä välistä ylös. Niitä ajovalonvieruksen muovilirpakkeita irrotellessa kannattaa varoa, ovat joskus aika rapeita.
Jos veikata saa, ei välijäähy niin tukossa ole että se savumittaukseen vaikuttaa, todennäköisempää on esim EGR:n tukkima imusarja, ja vielä todennäköisempää on että uusi (tai "uusi") ahdin herää eri lailla kun vanha, jolloin joko ahtoja ei tule yhtään, tai sitten ahtoja tulee sen verran enempi että ahdonalaisen syötön kara ehtii liikahtamaan ja täten lisää syöttöjä -> molemmissa tapauksissa savua.
On muuten ehkä maailman typerin mittaus. Mie käännän ihan suosiolla syöttöruuvia reilusti pienemmälle leiman ajaks, ei tuo nuijasodan aikanen apukammiokone vedä ennen ahtimen heräämistä yhtään jos ei se hiukan pölläytä, ja toisaalta mulla ainakin se savu alkaa jostakin 3500rpm yläpuolelta, niin ei normiajossa ole savusta tietoakaan.