Proturbo  Autodiagnoosi

rentun ruusu 760 2.3 turbo

  • 28 Vastauksia
  • 10493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #15 : 05.02.2014, 13:44:21 »
Tais tos omas b230ft:ssä olla 13 luokkaa   ???
Eikös ne tuossa b230ft:ssä ole juurikin jossain 8:n hujakoilla?
Mun korvaan nuo ei kuullosta alhasilta mutta eipä ole b23ft:stä mitään tietoa joten I´m out  :D
« Viimeksi muokattu: 05.02.2014, 13:46:36 kirjoittanut volovo240 »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #16 : 05.02.2014, 14:32:47 »
Eikös ne tuossa b230ft:ssä ole juurikin jossain 8:n hujakoilla?
Mun korvaan nuo ei kuullosta alhasilta mutta eipä ole b23ft:stä mitään tietoa joten I´m out  :D
Tässä taidetaan taas sekoittaa puristussuhde ja puristuspaine keskenään.

Mutta asiaan. 8bar puristuspaine kyllä kuulostaa liian alhaiselta tai sitten kone on todella väljä tai männänrenkaat jumissa mihin tuo reipas öljyn polttaminen kyllä hieman viittaisi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #17 : 05.02.2014, 14:53:09 »
Henkkoht. ajoin kyseisellä autolla ison osan ajoistani vajaan puolen vuoden ajan, ja ei tuo kyllä sinä aikana syönyt öljyä mitenkään erikoisen reippaasti, olisko 6tkm matkalla kadonnut vähän reilu puolet tikun vaihteluvälistä. Konehan oli kyllä seissyt jokusen hetken ennenkun otin sen uudelleen ajoon. Männänrenkaita voi koittaa liotella kaatamalla letkulla ja suppilolla tulpanreiästä polttoöljyä sylinteriin, siten että kääntää ensin koneen 0-merkkiin ja siitä 90 astetta jompaankumpaan suuntaan, jollonka männät on puolivälissä iskuaan. Viikonlopun ylite kun pitää tollaite ja tarkkailee miten hyvin löpö pysyy pytyissä saa aika paljon selvyyttä puristusten puutteeseen. Tossa padassahan lie sama puristus kun 230FT:ssä, eli 8.7, vaiko?

Muok: jos teet tuon liotuksen polttoöljyllä/dieselillä, ennen käynnistystä laita hiton iso palju alle ja pyörittele konetta käsin muutamia kierroksia ilman tulppia, jotta pytyt tyhjenee. Mieluusti vielä muutama kierros startillakin ilman tulppia, mutta sillon kannattaa vähän suojata paikkoja koska puhaltaa aika isosti sitä löpöä pihalle tulpanreiästä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2014, 14:55:54 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #18 : 05.02.2014, 19:12:50 »
Ainakin mitä kaupungissa kerran ajelin tämän vehkeen perässä, niin kyllä näytti välillä sinistä pakokaasua tulevan :|

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #19 : 05.02.2014, 22:19:48 »
Ainakin mitä kaupungissa kerran ajelin tämän vehkeen perässä, niin kyllä näytti välillä sinistä pakokaasua tulevan :|
Mikäli tarttis lotota niin veikkaisin ahdinta syyksi, 30v ylittänyt uskoakseni avaamaton garretti voi alkaa olla vähän väsynyt. Jäämme seuraamaan tilannetta...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #20 : 26.02.2014, 19:51:17 »
Ahdinta itekkin epäilin alkuun syyks ennenkö nuo paineet mittasin. Tosin nyt ahtoputkia hieman taas vaihtaessa turbon päähän ja vapari suodattimen laitellessa kokeilin ahtimen turbiinin päästä välyksiä ja niitä ei juurikaan edes huomaaO.O mutta onko nää ahtimetki semmosia et voi vaikuttaa noin timmiltä mutta totuus on toista? Ite oon yleensä aina istunu autossa ratin takana ja kerran ulkoa takaa nähny ku toinen ajo että sinisen pölläyksen päästi lähtiessä. Mutta esim autoluukulla seistessä alkaa ikävä käry tulla nenään ja yleensä sammutettava jo. Suurin pöllytys esiintyy tyhjäkäynnillä ollessa. Mutte vetoja tuntuu kyllä olevan ihan mukavasti:D missäs päin sekokupu vaikuttaa jos saa tiedustella?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #21 : 15.03.2014, 20:34:04 »
Vanhat viat vaivaa edelleen mutta tuo puhaltimen puhaltamattomuus tuntuu vaihtelevan ihan päivän mukaan :D välillä siis puhaltaa täysilläkin mutta välillä ei :| no noitten lisäks tuli aiheutettua uusiki vika. Tuo 940 kun sattu g80 lukolla olemaan niin tuli lukittua siitä Se keskipakosysteemi eli nyt lukittuu aina jos toinen rengas raapasee tyhjää ja tämä lukko tuli rassattua Tän turbohirmun alle. Nopeus mittarin anturi ja trikkeripyörä  tosin vaihtu tässä samalla osittain pienen laiskuudenkin takia. Vakioperä oli harvalla pyörällä ja lukollinen tiheellä. Mittari ei alkuun luku ollenkaan ja sen jälkeen hyvin nopeasti kääntyy pohjaan asti ja vähän nykii liikkuessaan. Eli mikähän tähän ongelmaan ois fiksuin ratkasu:D mittarin vaihto? Pelkän anturin vaihto? 
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #22 : 16.03.2014, 01:17:31 »
Tiheestä laikkoo 3/4 hampaista poies niin pääsee helpoimmalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #23 : 22.03.2014, 22:40:01 »
Tulipahan tuommonen siivenkuvatuski laiteltua tuomaan lisää kantikkuutta:D muutamia kuvia tuolla https://www.dropbox.com/sh/1341lg4oi2k15cw/Niknd3xEa2#/
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #24 : 24.03.2014, 23:32:42 »
On se vaan ruma voi jumalavita  :2funny:

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #25 : 04.04.2014, 17:56:06 »
Hah hah Se on kyllä aivan totta :D mutta nyt vähän edistystä tähän laitteeseen. Levätköön nyt viikon pari paikoillaan että saan ja kerkiän ruuvailemaan uuen vastahankiyun pulssisarjan paikalleen 60millin hukkiksella. Tähän perään sitte uus t4 garretti. Kans on edelleen vakio ja cuuleri mutta oisko Tän jälkeen alettava rakentelemaan moottorin ohjausta? Ideoita otetaan vastaan:) kuvia lisäilen tuonne dropboxiin kuhan saan tuon satsin ja ahtimen paikalleen:)
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #26 : 06.04.2014, 20:42:53 »
Noniin nyt pääski jo sovittelemaan tuota t04 garrettia. Pakopesähän tuossa on aika mahottoman kokonen tuohon kompura koteloon nähen.. Pako ar luku 1.00 ja kompurassa merkintä 0.60. Mitenlie tuo alkaa heräilemään ja mihkälie riittää?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #27 : 12.04.2014, 21:24:46 »
Ensimmäiset savutki otettu tuolla sarjalla ja ahtimella. Pientä viimeistelyä vielä tehtävänä kuten lambdan paikka hitsattava ja downpipesta liitettävä loppuun putkistoon kiinni. Mutta kaikin puolin aika nätistihän tuo paketti sinne istu vaikka aika tarkkaan oliki sovitettava:D cuulerin ku vielä vaihtaa ja siirtää keulalle ensimmäiseks ni Sais nuo ahtopitketki vedettyä vähän järkevämmin tuosta ahtimelta lähtemään. Dropboxista löytyy kuvia uteliaille:) linkki paria viestiä ylempänä.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #28 : 14.04.2014, 16:05:38 »
Tuliko tuossa testattua miten tuo ahin herää ja siellähän Se 3.5-4 tonnin kieppeillä alkaa ahtoja nostamaan. Hieman ehkä yläältä herää mutta tuskin ainakaan ihan heti alkaa ahistamaan.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

 

KL-varaosat  Race.fi