Autodiagnoosi  Carcom Oy

immut 016 ja 010

  • 8 Vastauksia
  • 4883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
immut 016 ja 010
« : 27.10.2013, 19:03:01 »
Taas kaikkee ihmetellyt... Tuo 016 loppuinen imm on ihan perus yleisesti käytetty lh:n kanssa, mutta löytys tollanen 010 loppunen imm ilmeisesti b234f:stä peräsin. Kävi vaan mielessä onko näissä 010 ja 016 välillä muuta eroa kuin halkasija joka 016 on 70mm ja 010 80mm? Useinhan immun elektroniikka siirretään isompaan putkeen viritystarkotuksissa mutta voisko tota 010 käyttää sellasenaan?  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #1 : 29.10.2013, 21:19:25 »
Taas kaikkee ihmetellyt... Tuo 016 loppuinen imm on ihan perus yleisesti käytetty lh:n kanssa, mutta löytys tollanen 010 loppunen imm ilmeisesti b234f:stä peräsin. Kävi vaan mielessä onko näissä 010 ja 016 välillä muuta eroa kuin halkasija joka 016 on 70mm ja 010 80mm? Useinhan immun elektroniikka siirretään isompaan putkeen viritystarkotuksissa mutta voisko tota 010 käyttää sellasenaan?  :idiot2:

Kyllähän sitä IMMua voi käyttää, kunhan sen kytkentä käy ja sitten lastuu saa jostakin sen IMMun linearisointikäyrän.
Yleisesti on tiedossa 016 ja 012 IMMujen käyrät mutta tuosta 010:sta en tiedä mitään.

Minun tietojeni mukaan B234F:ssä on 016 IMMu.

Jos alkaa LH:n kanssa vaihtamaan IMMua isompaan, niin silloin on syytä lastussa korjata se IMMun linearisointikäyrä tai sopat eivät mene koskaan kohdalleen koska noiden kuumalanka IMMujen vaste ilmamassaan on erilainen putken koosta riippuen.

Kts. tämä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0

Ja siitä tämä kuvatus:



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #2 : 29.10.2013, 22:04:17 »
B234f koneista löytyy sekä 010 että 016 immua.
159hp malli on 010 immulla ja ~70mm kaasuläpällä
ja 155hp taasen 016 immu ja ~60mm kaasuläpällä
« Viimeksi muokattu: 29.10.2013, 22:09:49 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #3 : 29.10.2013, 22:22:29 »
Jossen ihan väärin muista niin mulla 010 immu ja 155hp malli.  :idiot2:

144
145
945
855

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #4 : 30.10.2013, 09:09:05 »


Jos alkaa LH:n kanssa vaihtamaan IMMua isompaan, niin silloin on syytä lastussa korjata se IMMun linearisointikäyrä tai sopat eivät mene koskaan kohdalleen koska noiden kuumalanka IMMujen vaste ilmamassaan on erilainen putken koosta riippuen.





sitten mutumutu: oon käsittänyt että immun elektroniikkaa siirretään isompaan putkeen koska tällöin vääristää immun antamaa arvoa ja koneen kuorma tavallaan laskee, immun mielestä? Sitte tätä väärää tietoa kompensoidaan isommilla suuttimilla ja nostetaan ahtoja, jollonka nää "väärät" arvot ois likempänä oikeita kun alkuperäisellä immulla?  :idiot2:

Koitan siis sitä hakea ettei olla korvaamassa päittäin 016 --> 010 vaan tarkotus olis siitä jotain hyötyäkkin  :)

Menikö ihan metsään..?  :2funny:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #5 : 30.10.2013, 10:49:08 »
Kyllähän tuo noin menee, mutta massamittari ei toimi lineaarisesti joten on ns pakko lastuttaa... Virtaus toki tippuu pykälää pienemmäksi, mutta ei ole enää silloin kartalla oikeassa kohdassa. Tuota ettei ole oikeassa kohdassa ei voi kompensoida suuttimilla. Pelkän immun ja suuttimien muutoksella saat seokset vaeltelemaan vähän missä sattuu. Todennäköisesti välillä liian rikkaalla ja taas vähän ajanpäästä liian laihalla.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 10:50:59 kirjoittanut miikel »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #6 : 30.10.2013, 11:00:28 »
lastut toki löytyy molemmista purkeista. Kaippa se tän älhoon kanssa leikkiminen on vähän tota yritäjaerehdy -kategoriaa. Joten laajakaistaa putkeen ja testailemaan..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #7 : 30.10.2013, 13:03:25 »
lastut toki löytyy molemmista purkeista. Kaippa se tän älhoon kanssa leikkiminen on vähän tota yritäjaerehdy -kategoriaa. Joten laajakaistaa putkeen ja testailemaan..?

Been there done that. Ei vaan toimi. Kuormitustiedot menee ihan päin vittua 3" immulla, ja isommilla suuttimilla saa soppaa... Jonnekkin.

LH toimii hyvin, hommaa moatesin ostrichin ja voi ajaa itte kartat jne...
Tai halvemmalla, tonilta tilaa 3" immulle ja sun suuttimille sopivan lastun. Vaatii vaan vähän kokeilua että saa kohdalleen.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: immut 016 ja 010
« Vastaus #8 : 30.10.2013, 17:37:09 »
lastut toki löytyy molemmista purkeista. Kaippa se tän älhoon kanssa leikkiminen on vähän tota yritäjaerehdy -kategoriaa. Joten laajakaistaa putkeen ja testailemaan..?

Ei siinä LH:n kanssa tarvitse mitään yrittää ja erehtyä, vaan sen avulla kaiken kuosiin ilman ongelmia.
Vaatii vain vähän säätämistä.  Mutta jos palikat ovat tunnettuja, niin sehän ei ole kuin lastun tekoa.

IMMu on LH tärkein mitta-anturi ja jos siltä tuleva tiedo ei vastaa LH:n taulukkoja niin savolainen serkukset Vituiksmen ja Uusiksmen tulee visiitille ja sopat ovat pitkin seiniä.

Kun suuttimia tai IMMua muuttaa LH:ssa, niin lastua pitää muokata sen mukaan.
Turbon tai putkiston muutokset eivät vaikuta LH:n toimintaan suoranaisesti.

Eli 3" IMMu kiinni ja riittävän isot suuttimet kiinni ja sitten nostamaan ahtoja ja muita muutoksia (mekaanisia) halutulle tehotasolle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez