Autoracing  KL-varaosat

940 Sammuilee mystisesti sillon tällön, eikä lähde käyntiin.

  • 18 Vastauksia
  • 7832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Noniin. Kyseessä siis vuoden 91 farkku 940 B230FT tekniikalla ja tietääkseni LH:n ohjauksella. Auto ei mulla kauaa oo ollu, mutta n. viikko ostamisen jälkeen ilmeni vikaa. Pari ekaa kertaa auto rupes hyytymään, eikä vastannu kaasuun.. Just ennen lopullista sammumista sitten virkosi ja matka jatkui. Tuossa hyytymisen jälkeen aloin vaihdetta pudottaa pienemmälle ja käänsin virrat pois ja päälle. Vissiinkin se auttoi. Joko sytytys tai bensansaanti katkeaa.

No sitten se tapahtui jonkun ajan päästä taas. Tällä kertaa auto sitten sammui tien poskeen. "Ravistelin" kaikki sytkäosat läpi ja sehän sitte lähti jatkamaan matkaa taas sen 5km kunnes sama toistui. Toimenpiteet toistin myös ja sen jälkeen pääsin loppumatkan (130km) sammumatta. Sitten seuraavana päivänä lähin sitä + 130km matkaa kotiin taittamaan ja sillä välillä auto sammui 5krt tien poskeen. Kuitenkin auto lähti käyntiin kun kopautin IMM:ää..? Yhellä kerralla riitti pelkästään virrat pois ja uudestaan starttaaminen.. Nyt sitten muutaman kerran auto on sammunut tien poskeen ja siitä on sitten loppumatka menty hinaamalla. Eli ei auta edes se IMM kopautus..

Paras oli se kun hinattiin kerran auto pihaan ja kokeilin pihassa niin losahti käyntiin. Vikakoodit ei kerro mitään.. Nyt sitten taas auto teki torstaina temput pihassa, eli eipäs startannutkaan. Tänään sunnuntaina vittuillakseni kokeilin ja kappas. Siinä se kosahti tulille. Kävin heittämässä n. 40km ajot ja kaupassakäynnit sammuttaen moottorin. Toimi loistavasti..

Sitten ennen kotimäkeen kääntymistä on alamäki missä oli pieniä kuoppia (hiekkatie) ja siinä se sitten rytinässä taas rupes hyytymään ja liukumalla kotimäkeen.. Sitten pari kertaa koitin starttailla ja kerran se melkeen jopa lähti käymään. No sitten koitin klassista IMM kopautusta ja noin. Ajamalla pihaan.. Mikä henki tota autoa riivaa?

Tekniikasta sen verran, että tossa on osittain kierrättävä by-pass, eli ainakin VAG:n autoissa toimivaksi todettu vakio pässin tilalle. Suodatin on mallia sienisuodatin. Ahtoja 0.9 ja ahdin on vakiota isompi.

Helvetin paljon selitystä ja sormi suussa. Nyt on aikaa paneutua tähän kattilaan, kun projektiauto maalauksessa. Niin ja bensapumpun relettä oon koittanu vaihtaa. Ei vaikutusta. Virtalukon pohja olis yks epäilys, koska avain on suht väljä ja välillä käynnistämisen jälkeen ajovalot ei syty ja mittarissa palaa abs valo, mittarin valot ei pala jne, mutta "vika" korjaantuu heti kun avaimen tökkää syvemmälle virtalukkoon ja sen jälkeen valot jne pysyy päällä vaikka avainta nylkyttää virtalukossa.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 23:29:10 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Hyvin samanoloiset oireet aikoinaan ja IMM vaihdolla loppui. Antoi kyllä vikakoodin.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Terve.
Itselläni oli samantapaiset oireet,vika oli kampiakselin asentotunnistimessa jota volvolla tituleerasivat impulssianturiksi.
Minulla vm-98 fk koneella,en tiedä onko sinulla sama anturi autossasi.
Sijaitsee vauhtipyöräkotelossa virranjakajan alapuolella.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Taas tänään sammui ja kopauttamalla IMM lähti käyntiin.. Kävin motonetissä kyselemässä, mutta tarvike IMM mutta ei toimiteta enään ja loppu joka paikasta. Orkkis Bosch makso pantin kanssa 260e ja ei mulla nyt ainakaan oo varaa. Toivon mukaan kirpputorin puolelta jostain purkuvermeestä löytyis. Aika todennäkönen toi IMM koska taas kopautuksen kautta käyntiin. Ei siinä muuten mitään mutta kun pari kertaa teki sen, että edes kopautus ei auttanu vaan piti hinata.. Nyt nopeesti toinen IMM jostain ja sormet ristissä toivomaan että rupeaa skulaamaan.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Imm:n kopautukset ei ole se korjaava toimenpide tässä tapauksessa.
Se on joko rikki (antaa vikakoodin) tai ei.
Auto käy ja kukkuu, vaikka imm olisi rikki. (lähtee käyntiin)

Se mitä olet tehnyt joka kerta, kun auto on sammunut, on juurikin se virtalukon käyttäminen.
Osittainen toiminta saattaa käynnistää autosi ja pitää sen käynnissä.
Tärinä taas lopettaa virtalukon toiminnan, eli jotain irti virtalukossa tai siis virtalukon pohjassa, missä on liuskat ja jousia ja ja....

Jos YKK anturi takkuilee, niin silloin loppuu kipinän tulo tulpille ja samalla bensan tulo suuttimista.
Liitinvikoja yleensä, ei kunnon kontaktia.
Oletko koittanut kipinän tuloa tulpille, kun auto ei lähde käyntiin??

Sitten on se bensapumpun rele, jossa voi olla tinaukset irti piirilevyllä, joka taas aiheuttaa näitä tärinävikoja.

Olis toki vielä satoja muitakin vikoja, mutta niistä myöhemmin.
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

s73

  • Vieras
Kyllä tuo virtalukon pohja vialta vaikuttaa, vaihtasin ekana sen.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Imm:n kopautukset ei ole se korjaava toimenpide tässä tapauksessa.
Se on joko rikki (antaa vikakoodin) tai ei.
Auto käy ja kukkuu, vaikka imm olisi rikki. (lähtee käyntiin)

Se mitä olet tehnyt joka kerta, kun auto on sammunut, on juurikin se virtalukon käyttäminen.
Osittainen toiminta saattaa käynnistää autosi ja pitää sen käynnissä.
Tärinä taas lopettaa virtalukon toiminnan, eli jotain irti virtalukossa tai siis virtalukon pohjassa, missä on liuskat ja jousia ja ja....

Jos YKK anturi takkuilee, niin silloin loppuu kipinän tulo tulpille ja samalla bensan tulo suuttimista.
Liitinvikoja yleensä, ei kunnon kontaktia.
Oletko koittanut kipinän tuloa tulpille, kun auto ei lähde käyntiin??

Sitten on se bensapumpun rele, jossa voi olla tinaukset irti piirilevyllä, joka taas aiheuttaa näitä tärinävikoja.

Olis toki vielä satoja muitakin vikoja, mutta niistä myöhemmin.

Nojoo. IMM koppa oli myös halki, joten tosta kirpparin puolelta yhen alkuperäsen 016 loppusen ostin. Pitäs kyllä se virtalukon pohjakin vaihtaa ihan vaan sen väljyydenkin takia. Hassua tässä on sekin, että ihan suoralla tiellä saattaa myös tämän tehdä ilman mitään tärinää. Noh. Mysteerin selvittäminen jatkuu. Kokeillaan nyt sitä henkimaailman juttua eli IMM. Jotenkin hassua, koska tänäänkin auto siis sammui ja koitin sen jälkeen sahailla käyntiin tuloksetta. Avaimet oli virtalukossa kun menin kopauttamaan ja kappas. Se lähti käyntiin. Helvetinmoista sattumaa tjsp.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vaihdoin sen IMM toissapäivänä. Nyt koputellaan puuta ja sanotaan, että ei oo nyt oireillu. Aika jännä juttu kun ajossa lambdavalo sytty ja rupes taas tyhjäkäynti vaeltaa 2000rpm ja sitten tipahti 1000rpm hetkittäin ja pomppas takas 2000rpm. Luin vikakoodit tuloksella 2 pistokkeesta 1-3-3 eli kaasuläpän asentotunnistimelta tulee puutteellista tietoo. Nollasin vikakoodit ja vika hävis..? Käy taas normisti.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Muotoillaan nyt näin että palaan lähtöruutuun. Tänään se sitten jatku. 2 kertaa kerkes sammumaan kun kävin asioita hoitamassa ja ajoa tuli n. 60km? Ekalla sammumisella riitti kun sammutin virrat ja starttasin uusiks.

Toinen kerta sitten taas, ni ei lähteny edellämainitulla tavalla vaan pelti auki ja kopautus imm..? Mä en nyt tiedä riivaako joku henki tota. Huomenna vaihan sen v-lukon pohjan. Saattaa olla vaan sattumaa kun kopauttelee imm. Mut se on jännä juttu, kun auton ollessa käynnissä liikuttelee avainta virtalukossa, niin mitään ei tapahdu. Eli ei sammu. Kaikki sammumiset myös tapahtunu suoraan ajossa.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Toinen kerta sitten taas, ni ei lähteny edellämainitulla tavalla vaan pelti auki ja kopautus imm..? Mä en nyt tiedä riivaako joku henki tota. Huomenna vaihan sen v-lukon pohjan. Saattaa olla vaan sattumaa kun kopauttelee imm. Mut se on jännä juttu, kun auton ollessa käynnissä liikuttelee avainta virtalukossa, niin mitään ei tapahdu. Eli ei sammu. Kaikki sammumiset myös tapahtunu suoraan ajossa.

Tarkasta se IMMun liitin, ettei siellä ole hapettumia.
Luitko vikakoodit? Eli onko niitä?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tarkasta se IMMun liitin, ettei siellä ole hapettumia.
Luitko vikakoodit? Eli onko niitä?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Ekan kerran kun otin imm liitintä niin ilmeisesti oli kontaktispraytä suihkittu kun oli märkä. Vikakoodeja en oo lukassu mutta luen ne tossa ennen kun lähden :) Jos ei mitään kummempaa ilmene niin kokeilen sitä vlukon pohjaa, kun häiritsee muutenkin toi väljä virtalukko.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hmmh.. Motonetistä ei virtalukon pohjaa saanu. Löytyykö biltemasta? En puhelimella nyt jaksa selata. Otin kaasuläpän irti ja putsasin sen kun se sitä vikakoodia sillon herjas. Mistä sitä ykk anturia voi ruveta paikantamaan + ne liittimet yms?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Terve.
Itselläni oli samantapaiset oireet,vika oli kampiakselin asentotunnistimessa jota volvolla tituleerasivat impulssianturiksi.
Minulla vm-98 fk koneella,en tiedä onko sinulla sama anturi autossasi.
Sijaitsee vauhtipyöräkotelossa virranjakajan alapuolella.
Terve.
Tuoltahan se löytyy,pistoke on siinä ylhäällä rintapellissä näkyy johtosarjassa.
Itselläni antoi oikeat arvot mutta sen vaihtamalla oireet hävisivät silti.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Terveeks.
No ja tietenkin se jakaja on omassani siellä nokka-akselin päässä koneen takapäässä.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

 

KL-varaosat  Race.fi