Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S80 D5 Geartronig -10

  • 31 Vastauksia
  • 10792 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
S80 D5 Geartronig -10
« : 02.11.2013, 20:38:40 »
Pistetään nyt pientä esittelyä tuosta omastakin autosta. Elikkä tuommoinen vanha taksi tuli hankittua heinäkuussa. Koko kevään oli melkoista autokuumetta, tuli koeajettua jos jonkunlaista autoa, käytettyjä ja uusia. Kriteereinä oli kohtuulliset kilometrit, mukavempi moottori ja varsinkin suht matala melutaso. Vanha focus 1.6 bensa koneella tarjosi kyllä erittäin luotettavia ja edullisia kilometrejä, mutta mukavempaa autoa teki mieli.

Ennen tätä autoa jo melkein tein kaupat uudesta seat leon 1.4 tsi fr mallista. Miellytti kovasti itseä ja mm melutaso edellisiin korimalleihin nähden oli parantunut uskomattoman paljon. Edes 18" tuuman renkailla oleva yksilö ei mielestäni melunnut pahasti. No uuden auton hinnanlasku pisti vielä miettimään ja sitten bongasin nettiautosta tämän Volvon. Kilometrithän ei milläänlailla täyttäny kriteereitä, mutta ajattelin kuitenkin käydä koeajolla.

No tuolta reissulta sitten palasin tällä yksilöllä kotiin, eli miellytti kovasti :) Automaatti yhdessä D5-koneen kanssa, melko hyvät varusteet ja omaa silmää miellyttävä ulkonäkö löytyi tästä paketista. Mielestäni myöskään nuo kilometrit ei tuntunut missään, eikä kyllä tunnu vieläkään. Lisäksi ajatus siitä että hinta on laskenut n40k€ teki ostamisesta paljon helpompaa :D Autoon oli lisäksi juuri tehty perushuolto, öljyt ja kaikki suodattimet sekä apulaitehihna oli vaihdettu. Kilometrejä ostohetkellä oli pikkuisen vajaa 238tkm.

Auto on siis summum varusteilla, nahkasisusta (kuskin penkki muistilla), premium sound system, takatutka, avaimeton käyttö plus perushärpäkkeet. Jonkun verran piti vielä tehdä että autosta sai priimakuntoisen. Ensimmäisenä nelipyöräsuuntaus, koska vanhat renkaat oli kuluneet aavistuksen 'hampaille' ja pitivät tympeää ulinaa. No kulmissa oli säädettävää, tuon jälkeen sitten rengaskauppaan ja voi miten mukavaksi auto tulikaan kunnon renkailla. Ulina siis loppui samantien renkaiden vaihdolla. Alle tuli vredestein ultrac centot koossa 235/40r18. Perus pesua ja vahaamista kesän aikana tottakai. Viimeisimpänä uudet öljyt laatikkoon ja vaihdot parani entisestään. Tämä kun on taksina ollut on laatikonöljyt vaihdeltu 60tkm välein ja koneeseen 20 tkm välein. Eli suht hyvin huollettu yksilö. Nyt mittarissa 247tkm, eli pian kymppitonni takana ja toistaiseksi ongelmitta. Oikeastaan kokoajan tuntuu mukavemmalta ajella tällä.

Mukavimmiksi varusteiksi on oikeastaan osoittautuneet aluksi turhakkeiksi ajattelemani avaimeton käyttö ja sadetutka. Toki myös tuo premium sound system on hemmetin kiva, varsinkin kun saa spotifyt puhelimesta usb:n kautta soittimeen. Näkyy biisien nimet näytöllä, saa vaihdettua biisit ratista ja volumet tietty myös. Äänenlaadun ero tuolla usb:llä ja aux:lla on uskomaton, ei samaksi soittimeksi uskoisi jos joutuu auxilla jotain kuunnella.

Tämän tarinoinnin loppuun muutama kuva vielä vasta vahattuna.

 


« Viimeksi muokattu: 02.11.2013, 20:48:11 kirjoittanut JS88 »
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #1 : 02.11.2013, 20:40:54 »
 

Talvikuva vielä lisäksi :)

« Viimeksi muokattu: 02.11.2013, 20:56:14 kirjoittanut JS88 »
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa gearbox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #2 : 02.11.2013, 20:44:52 »
 S* S* S* S* S*

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #3 : 15.11.2013, 16:57:46 »
Onko kellään mitään hajua minkä merkkisestä irrotettavasta vetokoukusta jäis mahdollisimman näkymään koukun ollessa irti? Entä mitä merkkiä pitäisi välttää? Olis siis seuraava projekti asennella koukku tähän..:)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #4 : 15.11.2013, 22:15:12 »
Onko kellään mitään hajua minkä merkkisestä irrotettavasta vetokoukusta jäis mahdollisimman näkymään koukun ollessa irti? Entä mitä merkkiä pitäisi välttää? Olis siis seuraava projekti asennella koukku tähän..:)

Tuossa volvon sivuilta napattua:

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/S80(07-)/2008/D5/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-315167-1/S80_(07-),_2008
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #5 : 16.11.2013, 00:37:27 »
Tuohan se varmasti parhaasta päästä olisi ulkonäön kannalta. Hintaa vaan suolaiset ~600 ainakin bilian verkkokaupan mukaan.. Halvimmillaan jostain löysin irrotettavan koukun n300 euroon, ei vaan ole hajuakaan miltä ne asennettuna näyttää. Ja sähköt tietty päälle, tekee ne nyt miten vaan niin aina nekin jotain kustantaa.
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #6 : 16.11.2013, 09:46:25 »
Vissiin kaikissa koukuissa joutuu nappaamaan palasen pois puskurin muovista. Sitten jostain koukku ja johtosarja siniseltä , ei kai siinä muuta..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #7 : 16.11.2013, 10:19:44 »
Joo joka ohjeessa on jonkunlainen puskurin leikkaus ohje ollu mitä oon koukuista löytäny. Täytyy miettiä, itsellä oikeastaan tarve fillarin kuskaamiseen ja siihenhän riittäis kattotelineet+fillaritelinekin. Koukku vaan olisi monipuolisempi..
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #8 : 01.12.2013, 23:24:40 »
Tuli taas viikonloppuna vähä reilummin kilometrejä kun kävin laskettelukauden avaamassa. Matka ei mennyt ongelmitta. Ensin lämpöongelmia, tai oikeastaan sitä ei tunnu riittävän sisälle edes tuossa -6asteessa, varsinkaan ilman webastoa. No tätä olen nyt vähän tutkinu ja vaikuttais olevan termostaatti vikaa. Syylärin letkut lämpenee jo 4 kilsan ajon jälkeen kun kokeilin. Ilman webastoa startti ja lämpöä oli ulkona -11. Mun kuvitelmien mukaan ei syylärille pitäisi kiertää nestettä tuossa vaiheessa koska moottori on vielä melko kylmä ja ilma mitä puhalletaan sisälle lähes kylmää..

Sitten tuli myös ilmoitus 'moottorirjestelmä vaatii huollon'. Auto toimi moitteetta ja pakko oli ajaa yöpaikkaan asti. Vika tuli myös lyhyen sammutuksen jälkeen takaisin. No aamulla kotiin lähtiessä ei auton viestejä ja koko matka meni ongelmitta (200kilsaa). Ostettaessa oli juuri huollettu ja öljy tikun ylärajassa. Luulen että kyse on siis tuosta öljymäärän lisääntymisestä koska öljytasohan kuuluisi ilmeisesti olla 3/4 eikä max merkillä huollon jälkeen. Täytyy tarkastaa asia tikusta ja vähentää tarvittaessa :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #9 : 31.12.2013, 14:43:16 »
Nyt on autoon vaihdatettu uusi termostaatti. Ja kyllä puhaltaa kuumaa verrattuna vanhaan jo näillä 0-keleilläkin. Ja lämpee puhallusilma nopeasti verrattuna entiseen. Kallishan Tuo oli 430€ maksoi osa vaihdettuna. Itsekin tilasin termostaatin, purettiin autoa niin paljon että tuli termostaatti näkyviin vain todetaksemme että väärä osa ittellä. Hieman tympi kun siihen useampi tunti meni aikaa kuitenkin ja oli jäähdytysnesteet yms jo tyhjätty..

No nyt taas toimii :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #10 : 07.01.2014, 21:50:36 »
Tilasin saksasta öljyä tähän. Ajattelin että jatkais tuota öljyjen vaihtoa 20tkm välein, kun niin tähän on tehty tähänkin asti koska on ollut taksina. Samalla otin moottoripyörään yhteen vaihtoon ja isällekin samoilla kuluilla. Shell helix ultra 0w-30 öljyyn sitten päädyin ja 12litraa tilasin. Ymmärtääkseni tuo pitäisi kahteen seuraavan vaihtoon riittää ja jos ei niin saahan tuota lisää tietty :) Suomessa nämä vaatimukset täyttävät öljyt on melko arvokkaita, järkevin hinta varmaan tuolla teboilin caratilla n40€/4litraa. Tarkoitus on tosiaan ollut ajella tällä kauan, mutta olisikohan syytä vielä seuraava huolto teetättää jossain huollossa, että saa leiman? En mä sinänsä tiedä miten se parempi on, että ne samat suodattimet ja öljyt autoon vaihtaa joku muu. Rahaahan siinä saisi tietysti enemmän menemään :) Kulutusosat nyt vaihdetaan joka tapauksessa tarpeen mukaan, remmit jne ajallaan tietenkin. Mutta siis jos tätä innostuukin myymään, niin mahtaakohan itse tehty huolto karkoittaa ostajat pois?

Tämmöinen paketti sieltä saapui :D
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #11 : 07.01.2014, 23:31:11 »
Mistä tilasit öljyt? Säästä rahaa ja tee seuraava huolto jo itse ;)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #12 : 08.01.2014, 00:15:11 »
No siihen varmaan päädyn ja pidän tätä pidempään. Edellinenkin auto oli 7,5 vuotta, melko rauhallinen vaihtotahti siis ollu :D

Öljyt tilasin: http://www.juing-oil.de/
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Peedder

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #13 : 08.01.2014, 15:21:50 »
Kuinka paljon oli toimituskulut? Taitaa lähtee kyllä tilaus tuonne, on sen verran edukasta öljyä!
Volvo V50 2.4 vm.2007

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 Geartronig -10
« Vastaus #14 : 08.01.2014, 16:15:41 »
Pikkasen parinkympin päälle muistaakseni oli toimituskulut. Vajaan euron teki litraa kohden kun tuon 25litraa tilasin. Että ei sieltä ihan yhtä kannua kannata tilata :D Ainakin kuudella ja tällä 25 litralla kulut pysy samana :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

 

Futurez  Kulkukoira