Tein homman sitten kuitenkin itse ja nyt lämmöt nousee normaalisti. Sain jo korjaamolta liiankin hyvän tarjouksen; 1 tunnin työ ja termarin sisäosan vaihto, eli osan hinta vain 40€. No sitten kun korjaaja oli ottanut auton työn alle, oli tainnut totuus valjeta. Työtä 2-3 tuntia ja termarikotelo 200€

Eli eivät kyllä tunteneet Volvoja tuossa paikassa... Homma jäi heidän osaltaan siihen.
Vaihdoin termarin eilen itse ja teidän vinkit auttoivat paljon. Irrotin siis ohjaustehostimen pumpun ja apulaitehihnan. Sitten L-muotoisella Torxilla (T40) ruuvia avaamaan. Heti huomasin, että ruuvin pää on nuljattu pilalle, eikä avaimella ollut mitään pitoa. Siinä saikin turata kauan ja meinasi usko loppua. Jollain sain lopulta ruuvin auki. Muuten homma olikin aika suoraviivainen. Huuhtelin samalla jäähdytysjärjestelmän. Niin ja välissä piti vielä käydä mutka Motonetissä, sillä sieltä perjantaina ostettu avain katkesi eka väännöllä. Onneksi toinen setti tuntui olevan vähän vahvempaa tekoa.
Se hieman huolestuttaa, että jumittunut termari oli Wahler, eli juuri samanlainen, minkä ostin tilalle. Siitä oli mennyt sisäosan tiiviste rikki ja se jumitti systeemin. Termostaatin ostin tuolta spareto.ee-verkkokaupasta. Vaikutti asialliselta paikalta ja osa tuli nopeasti.