Laske vanhat nesteet pois, vettä tilalle, käytä kone lämpimäksi kabiinin lämmönsäätö täyskuumalla. Vedet pois ja jos näyttää moskaselta niin uusi vesitäyttö kunnes on riittävän kirkasta. Jos on viitseliäs, niin syylärin voi irrottaa letkuista keulalta ja laskea vettä suoraan sen läpi kunnes tulee kirkasta. Kannattaa huuhtoa "vastavirtaan" eli vastoin normaalia kiertosuuntaa.
Jäähdytinnesteen itse hakisin siniseltä tiskiltä. Värikoodaus ei joidenkin puheiden mukaan ole tae kemiallisesta koostumuksesta. Raskaan kaluston aineita en tunne.
Uuden nesteen seossuhteessa kannattaa huomioida että vedet ei tule systeemistä aivan kokonaan pois, eli vesihuuhtelun jäljiltä jos täyttää 50/50 seoksella niin jää vähän laimeaksi. Joku 60/40 ehkä optimi.
Lohkolämppärin kanssa ei ole tarvinnut taistella joten en osaa siitä sanoa.