Mielenkiintoista luettavaa. Olen ollut volvon omistaja nyt semmosen puolivuotta. Kahen kuukauvven omistuksen jälkeen alako kummallinen suhina jarrupolkimesta kuulumaan, huonosti perehtyneenä ja "ammattimiesten" puheita uskoen, sain tiedon että jarrutehostin on porsimassa. Tuli siinä sitten ruottin puolelta tilattua käytetty tehostin, saapui suomeen ja minä nokkelana ajattelin, että vaihtakoon ammattimies osan, niin ei tule itellä mitään hommia sössittyä. Noh, auton sain huollosta ja kolme päivää sitä riemua kestikin. Alkoin hiljattain taas polkimenjuuressa suhina käymään. Pinna kiristyi ja tuli ruotsiin laitettua reklamaatiota kelvottomasta osasta. Pienen keskustelun jälkeen käytetyn osan sain pitää, sekä sain osasta maksamat eurot takaisin, tietysti vähän tappiollisesti, ruotsin valuuttakurssin ansiosta. Asennustyön kustannukset kärsin itse. Nyt on tullut tuliterä tehostin tilattua saksasta, yllättävänkin hyvään hintaan, 300€ maksoi. Autossa on DSTC järjestelmä, jotenka passaava tehostin oli hankala löytää, "edullisena". Noh, nyt tässä sinun tekstit lukasin läpi, on saattanu meikäpoika jonku euron laittaa hukkaan.
Nyt kun tuossa kävin jalakatilaa oikeastaan ekaa kertaa tarkemmin vilkasemassa, siellä saatto olla vika heti led lenceriin osoittamassa suunnassa. Jarrutehot minulla on autossa täysin tallella (tai ainakin luulen olevan), suhina vain kuuluu. Haitarikumen raivoissaan siinä tempasin irti, ja itse vakuumitiivistettä tunnusteltaessa, oli vakuumitiivisteen "palje" revennyt irti. Kerrassaan vitutusten päivä, oisi pitänyt aikasemmin rekisteröityä tänne ja vähän tiedustella asiaa. Noh, kantapään kautta opittu.
Ajattelin että itse tehostajan nyt vaihtaisin, ei varmaan mikään ydinfysiikkahomma, työkalut pysyy käsissä, on autoja tullut rapattua, ei tosin volvoa. Eli siihen voisin jotain neuvoja kysellä, kerta amattilaisia kuulolla. Onko jotain tiettyjä asioita, mitä pitää ottaa huomioon. Alipainepumpun vaihdan samalla, siihen kans jonkinsortin infoa kaipailisin. Onko jotain tiivisteitä, mitä pitää etukäteen ostaa, ennen kuin auto on purettuna ja lumisateessa seisova pyörä on ainut vehje, millä niitä varaosia lähettäisiin hakemaan. Onko letkujen irrotuksen/alipainepumpun irottamisen jälkeen luvassa jonkinsortin ilmaamista tai muuta vastaavaa. Kaikki info ja tieto on tärkeää, kiitos jo etukäteen.
T:Janne