Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B200e virranjakaja.

  • 16 Vastauksia
  • 7632 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
B200e virranjakaja.
« : 16.11.2013, 18:11:19 »
Eli ei meinannu kaupan pihalta kosteuden vuoksi lähtä käyntiin nii tossa pihalla sitte aukasin virrajakajan. Huomasin semmosen että pyörijä pyörii kun siitä käsin kääntää? Mun muistaakseni ei ole aiemmen pyöriny käsin pyörittämällä? Virrajakaja entinen? auto kyllä lähtee käyntii toimii hyvin.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #1 : 16.11.2013, 18:28:50 »
Pyöriä ei pohjassa paikallaan. Noussut liian ylös, jolloin voi pyöritellä. Kone voi toimiakin, mutta HC saattaa olla melko korkea. Itsellä oli kesällä noussut ylös paikaltaan ja HC 2000. 

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #2 : 16.11.2013, 20:52:00 »
Nii kai se on pakko olla kerta toi lähtee käyntiin. Kaiken järjen mukaan jos se pyörijän akseli ois poikki ja sen takia pyöris tyhjää ei auto kyllä mitenkää vois käydä.
Mulla asettuu jotenki tosi huonosti toi v.jakajan kansi paikalleen,  nuljuu ja heiluu aika paljo vaikka kiinnikeet on kii. Ominaisuus vai vika?
 Sit ois vielä semmosta ku toi puolilämpinä ei taho lähtä käyntiin vaa röpöttää aika pahasti. Tänäänki kaupan pihasta lähti vaan aluksi 1 pytty käyntii ja seki huonosti, lopuks ampu jumalattoman laakin putkeen ja sammu ;D Sai taas hävetä :-[, ootin sit minuutin ja sen jälkeen lähtisit käymää ihan hyvin, Kylmänä lähtee ku palmun alta mutta sillonki jos kaasuttelee nii röpeltää eikä ota heti kierroksia, ja kunnolla lämmetyyään ei rötää, heti kerralla kaikilla pytyillä käyntiin. Kokeilin seosta kääntää rikkaammalle nii se vaan pahensi tota röpötystä, ja tosta ku vielä laihemalle laitto, alko tyhjäkäynti röpöeltään. tulpat on kesällä vaidettu boshin 4 kärkisiin, noi pyörijä ja jakaja on noin 1v vanhat motonettiläiset.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #3 : 16.11.2013, 21:44:03 »
Ominaisuus vai vika?

Saa keikkuen asennettua, mutta se on väärin. Kun asento on oikea istuvuus on taattu.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

s73

  • Vieras
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #4 : 16.11.2013, 22:20:24 »
Laita se pyörijä pyöräyttämällä paikalleen, suoraan painamalla pomppaa ylös. Vaihda uusi jakajan kansi, nykyinen on entinen.  :pomo:


s73

  • Vieras
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #6 : 17.11.2013, 00:29:30 »
Auton vuosimallin ollessa -88 koneen pitäisi olla 200f, 200e on mekaaninen ruisku.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #7 : 17.11.2013, 00:53:04 »
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/104875?ajoneuvo=651 tossa lukee että (rivikansi moottorin päädyssä) lukee kyllä että E koneseen sopiva,

Ja toi pitäs olla oikea kansi http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/104442?ajoneuvo=651

Kerran tilasin motonetista pyörijän ja oli väärän kokonen, ei mahtunu virrajakajan sisään, ei viittis toista kertaa väärää tilata.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #8 : 17.11.2013, 08:00:34 »
Ja jakohihnan kotelossa lukee B200E? Vuonna -88 oli nuo B200E -moottorit ja niissä oli K-Jetronic suihkut. Virranjakajan sisällä on sähköinen Hall-anturi tarkastelemassa pyörimisasentoa. Ulkoapäin sen tietää siitä, että virranjakajaan menee jakakajassa kiinni olevan  pistokkeen kautta kolme sähköjohtoa.

Meneekö sinulla?

Virranjakaja on siellä koneen takapäädyssä. Hankalassa paikassa. Ja vaikea saada kohdalleen painumaan nokka-akselin päähän oikeaan asentoon.

Olet ehkä virranjakajaa räplätessäsi vahingossa irroittanut itse pyörijän. Paina se takaisin.

Yleensäkin, jos tuon vuosimallin Volvo ei lähde kaupan pihasta käymään vasta kuin pitkän starttauksen jälkeen tai sitten ihan yllättäen viattomana, kuin mitään ei olisi tapahtunut, niin kannattaa tarkistaa polttoainepumpun rele. Otat sen irti tuhkakupin takaa ja kopauttelet sitä. Vasemmassa laidassa, isohko rele, vihreä tai valkoinen.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #9 : 17.11.2013, 08:16:46 »
240:ssä se virranjakaja on lohkossa, ja kaiken lisäksi vielä kuin sialla otsassa.

Pyörijä 10-4906, ton virranjakajan kannen olitkin katsonut oikein.
Jäitä housuun!

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #10 : 17.11.2013, 11:17:54 »
Eli oltiinkin 200-osastolla eikä 700! :o

Mulla se on autotallissa 200:n b200e virranjakaja vapaana. Mutta talli on Nurmijärvellä, ja minä en nyt.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #11 : 17.11.2013, 12:23:08 »
Juu b200e toi on ei mitään epäselvyyttä, ja jakaja on lohkon kyljessä. Kysyin vaan lähinnä sitä onko päätyjaka erilainen ku kyljessä oleva. Motonetin lista oli vaan nii epäselvä, kun väittää moottorin mallin ja vuosiluvun perusteella että mulla ois (rivikansi mootorn päädyssä) :D, mut juu, Elk antoiki jo oikean varaosa numeron, Kiitos vaan paljo :)

Nii ja en usko että bensapumpusta toi huono käytiin lähteminen johtuu, Syttöpuolella vissiin vaan kosteutta, jos on kuiva ilma nii lähtee puolilämpöisenäkin ku palmun alta 1sek startilla.

Mul on semmonen teoria että kun kone ei ehdi kunnolla lämmetä nii kosteus tiivistyy pienen lämpenemisen johdosta v.jakajan kanteen, mutta kun lämpeää kunnolla nii lämpö kuivattaa v.jakajan.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #12 : 17.11.2013, 12:34:28 »
Pyöriä kunnolla pohjaan kiinni ja kuivattaa kosteudet pois jakajasta, niin käyntioireet loppuu siihen. 700-sarjassa jakaja kannen päädyssä ja on semmonen rukkasen kokoinen lätyskä. 200-sarjassa jakaja aina lohkossa ja Elk:n osanumerot oikein (jos tarvetta lähteä ostoksille).

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #13 : 17.11.2013, 17:13:20 »
Parempi noi on vaihtaa ku sen verran on pyörijän että jakajan kontaktipinnoissa syöpymää, ja pyörijän muoviki jo alkanu sulamaan huonon kontaktin seurauksena. Toi Elk:kin näyttämä pyörijä on se missä on kierrosten rajotin, mutta  nyt kii semmonen pyörijä missä ei rajotinta. tilasin sen silti. eipä tolla oo järkeä yli 6200rpm lähtöjä ottaa edes ;D

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: B200e virranjakaja.
« Vastaus #14 : 19.12.2013, 21:46:16 »
Eli mikä muu pyörijä käypi b200e:hen kun tuo rajotin malli? Jos sais vaikka mätänetin varaosanumeron tai linkin osaan. En ite tajunnu ku yritin kahtoo, mutta käykö esim rajottamaton b200f pyörijä?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

 

KL-varaosat  Race.fi