Nyt olisi lukkoperän hommaaminen tässä vireillä ja vaihtoehtojahan on miljoona sen toteuttamiseksi. Mutta olen kuitenkin päätynyt kahteen vaihtoehtoon pääasiassa. Lähinnä akseleissa, amazonin omaan akseliin joku lukko, tai sitten 200 sarjalaisen akselin sovittelisi kiinni ja sinne edullisemmin lukko.
Katsoin että
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbromsar/torsen-diffar/torsendiff-dana-30-10-splines-volvo-amazon.html tollanen torsen olisi tarjolla amukan omaan akseliin, toinen vaihtoehto on kitkalukko, molemmat ovat kalliita kyllä mutta nyt lähinnä vertaan järkevyyteen/kestävyyteen. Kun 200 sarjan akseliinhan saisi muutamalla satasella uuden lukkomurikan jenkeistä. (+levyjarrut samalla).
Lukoista itsestään mitä olen tutkinut ja selvittänyt, vaikuttaisi tuo torsen lukko kaikkein mieleiseltä ja parhaalta vaihtoehdolta omaan käyttööni, ei kulu mikään jne. Räikkälukkoa en halua sinne rutisemaan. Kitkalukko tietysti myös, varmatoiminen kunhan on kunnossa.
Kysymys kuuluukin että onko kellään kokemusta tuosta amazonin perään sopivasta 10boorisesta murikasta, kestääkö se siellä, ja kestääkö koko perä tuollaista enää ? Vai kannattaako päivittää suoraan suosiolla akseli toiseen kokonaan ? Amukan akselin pyörien laakerointi tapaa lukuunottamatta ei ole tähän mennessä ollut yhtään pahaa sanottavaa tuosta vakioakselistakaan.
Apuja kaivataan, ei ole tutuin osa-alue itselleni nämä
