Paljoa ei ole tapahtunut viimeaikoina, mutta päivitetään nyt vähän tietoja.
Ledejä on rantautunut iso kasa, vähän tarvikkeita hommattuna, jne. Tänään kuitenkin soittelin auton perään, kun jätin joulun alla sen korjaamon pihaan ja tarkastukseen. Kaikki näyttää olevan "kunnossa", eikä mitään ajoa estävää löytynyt. Jakopään hilut vielä kiiltää, joten siltäkin osin hyvältä vaikuttaa.

Kuskin oven sarana saa lähiaikoina "hellyyttä" ja laitetaan kunnolla runkoon kiinni, nyt on siis yhdestä reunasta enää kiinni.
Muutenhan tässä seuraavaksi alkaa tavaroiden keräys jälleen, eli kun tietää että ei tarvitse heti moottoria avata, niin voi keskittyä muihin hommiin. Tarkoitus on laittaa auto siten, että rajat eivät tule heti vastaan. Heitetään nyt vaikka sellainen ajatus, että rakennetaan kuin 400 kaakkia olisi tulossa. Päälle kolmensadan mennään jossain vaiheessa, mutta mitään älyttömiä ei ole tarkoitus havitella. Mitään haittaa tuskin on, jos esimerkiksi sytytysosat vaihtaa parempiin ja jaksaa kipinä lentää paremmin? Kommentteja sekä vinkkejä osista saa heittää.

En tiedä mitä tehoja 18T turbolla voi tuosta saada, mutta käsittääkseni se on aika "bolt-on" tyyppinen ja OEM-henkinen ratkaisu? Siinä vaiheessa kun tähän päästään, niin on kyllä kanget vaihdettu ensin, kone läpikäyty, jarrut päivitetty, jne.

Kesäautohengessähän tätä vähän tehdään, mutta kuitenkin takaraivossa ajatus päivittäisestä käytöstä. Myös kulutusta tulee ajatella tämän mukaisesti ja eko-turbo-pappa-volvo-yhdistelmä on valmis. Järki kädessä, en tavoittele 6l/100km kulutusta. Järkevästi tehden uskon että kulutustakin saa viilattua kohtuulliseksi, varsinkin kun kaikki yli 300 hevosen on jo plussaa.

Satuin törmäämään
tälläiseen aiheeseen, eli puhallin ei toimi täysillä. Vähän sellainen fiilis on ollut, että täysiä ei höngi joten tuo täytyy selvittää. Myös se ilmastoinnin tilanne pitää ottaa selvityksen alle, melkein näillä keleillä jo tarvii.

Päivälläkin kävi +6 asteessa.
Kannattaako mistä hommata letkua kun meinasin uusia konehuoneesta kaikki alipaine ym. letkut? Konehuoneen väritys tulee olemaan simppeli, kaikki mahdollinen on mustaa tai kiiltävää. Sinne ei ole tarkoitus mitään erikoisvärityksiä saada aikaan. Punaista mietin, mutta jonkun vastaavan punaisen konehuoneen kun näin, niin ne punaiset silikonit ei kyllä ole väriltään lähelläkään optimia.
Tosiaan, loppuun vielä kysymys pakoputkistosta. Eikö näissä saanut vielä olla putket ja vaimentimet ilman tyyppihyväksyntää? Mitä suosituksia 3" putkeksi tai onko jossain osaavaa edullista tekijää? Todennäköisesti RST ja tuplaulostulot. Tavoiteäänimaailmakin on mielessä, mutta voi olla että siihen ei koskaan täydellisesti pääse. Liikaa vaatimuksia.
