Lainaan tätä aihetta, kun ensin meinasin tehdä uuden - samalla otsikolla...
Taas mulla on joku mysteeri tuolla pihalla. 745 -88b, katsastuksessa käsijarruarvot oli 0,3 kN vasemmalla ja 1,3 oikealla.
Vaihdoin kengät, jouset, levyt ja käänsin vasemmanpuolen levittimen oikein päin (nuoli oli alas). Dynoarvot parani -> 0,4 vasen ja 1,7 oikea.
Ei siis kuitenkaan auttanut tuo ylläoleva, joten tänään vaihdoin vielä "varmuuden vuoksi" hieman vääntyneen vasemman puolen levittimen ehjään sekä uuden pidemmän vaijerin. Toisen "haarukan" vaihdoin myös ehjään, edellinen omistaja oli tehnyt siihen jotain lyhennyspatenttia. Vasen pyörä ei vaan menee hiekalla lukkoon. Nyt sitä ei sentään jaksa käsin pyörittää, kuten katsastuksessa, mutta kuitenkin. Luulen ettei newtonit riitä vieläkään.
Siis mitä hemmettiä? Alhaalta seuraamalla vanhakin vaijeri kiristi tasapuolisesti molempia puolia ja vaijerit myös menivät tiukalle. Ja palautti myös, vaikka vaijerin lähtökin oli kahvassa päin peetä, mutta nyt uudella veijarilla ainakin toimii...
Mitäs sitten ois unohtunut tehdä? Heittäkää ne "tyhmätkin" ehdotukset ilmoille. Muuten mulle ei jää enää muuta vaihdettavaa kuin auto. Tai tulihan sellainen mieleen että vaihtais vielä lyhkäsen vaijerin mutta en oikein osaa perustella että miksi. Akselin "linkku" lienee alkuperäinen ja vahvasti hitsauksessaan kiinni ja liikkuu molempiin suuntiin.