Toinen noista kaiuttimista ei toiminut niin pitää hommata uudet heti tilipäivänä. Toisessa kotelossa olleen halkeaman korjasin 2-komponetti epoxilla.

Snowcapeillekkin tein kiinnikkeet vessanpesualtaan kiinnikkeistä ja haponkestävistä ruuveista.
Eli otin pesualtaan kiinnikkeistä nuo rautaneliöt talteen, kun sattui sopivasti olemaan 4kpl. Suurinpiirtein samaan kohti porasin molempiin snowcappeihin 2 reikää ja laitoin noilla kiinnikkeillä kiinni. Pitää vielä ostaa senkkausterä tai isommalla poranterällä käsin vähän pyöritellä, että saa ruuvit uppoamaan syvemmälle ja laittaa muoviputkea tai jotain vastaavaa tueksi niin, kuin uusiotuotanto snowcapeissakin on. Näistä snowcapeista oli siis etukiinnikkeet osaksi poikki.
Perjantaina rupesi kylillä volvo oikuttelemaan. Oli aina välillä sammuksissa ja aina startatessa jäi latauksen ja jarrunesteen merkkivalo palamaan ja ei ladannut, kun 12v. Polkaisin kaasua niin sen jälkeen latasi taas normaalisti. Kaveri epäili, että laturinhihna löysällä. Omasta mielestä oli kireellä, mutta kiristin vähäsen niin sen jälkeen on taas ladannut. Ei älyttömän vanhat gatesin hihnat oo.
Eilen vaihtelin termostaatin, kun olen vaihtanut tarviketiivisteen noin 2v sitten ja se termostaattikotelo taas vuotaa niin vaihdoin tilalle alkuperäisen termostaatin tiivisteineen. Tarviketiiviste oli ihan läjässä ja ei kyllä ottanut juuri ollenkaan kanteen kiinni ja olin vetänyt mutterit edellisellä kerralla niin tiukkaan, että pelkäsin pinnapulttien katkeamista. Uusi alkuperäinen tiiviste näytti paikallaan siltä, että voisi jopa tiivistääkkin
Vaihdoin myös alkuperäiset sytytystulpat takaisin paikalleen, kun niillä ei hirveästi oo ajettu ja varalta vaihdoin silloin uudet ngk:n tulpat päästömittaukseen/säätöön. Kompromissinä säädin silloin ngk:n tulpille 0,75 kärkivälin ja jotenkin on käynti ollut hirveän epätasaista. Pikkuserkku perjantaina kyselikin, että miten kone heiluu niin paljon, kun kylillä käytin konepeltia auki koneen käydessä. Tuntui käyvän nyt vanhoilla orkkistulpilla paljon tasaisemmin. Ngk:t oli tämän näköiset. vasemmalta oikealle 1-4. kolmosen tulppa oli paljon karstaisempi, mutta sen pytyn pakoventtiilissä on pikkuisen liian iso välys. On tarkoitus tässä säätää venttiilit samalla, kun vaihdan jakoremmin. Jäähdytysneste loppui termostaattia asentaessa kesken niin en hirveän kauaa käytellyt. Pesin konehuoneesta valuneet/roiskuneet jäähdytysnesteet pois ja vettä roiskui myös laturinhihnoille yms niin sen jälkeen taas käynnistäessä ei ladannut kunnolla. Kattelin, että laturin vaihdon jälkeen olen ajanut n.1800km
