Vielä tuosta tulpanjohtosarjasta, että kattelin bougicordin sivuilta, että tuolla volvon numerolla 272194 ei anna 240/b200k ollenkaan johtosarjaa vaan 340.360 jne. Tuolla 272193 antaa sitten johtosarjan 240/b200k. Maanantaina kävin wetteriltä hakemassa osia ja samalla katsoin sitä alkuperäistä 272194 johtosarjaa joka oli tullut. Paketin kyljessä oli kyllä 240 vm.88->, muuta eroa niihin t-paakkarilta ostamiini johtoihin ei ollut, kuin sytytystulppassa olevan pään kumi oli erimallinen ja luki isolla volvo ja made in france.

. En kuitenkaan ottanut johtoja, kun olin jo ostanut t-paakkarilta johdot ja kun en ollut varma oliko ne kuitenkaan oikeat tuon bougicordin sivuston takia. Kävin vielä sitten juttelemassa varaston puolella ennen lähtöä kaverin kanssa joka oli tilannut johdot, että en ole varma onko ne kuitenkaan sitten oikeat niin se vaan tuumasi, että se on tässä vaiheessa myöhäistä, kun ne on tilattu eli jos johdot oli väärät niin olisi silti pitänyt ottaa ne, kun minun olisi pitänyt tilausvaiheessa olla varma asiasta, että kummat on oikeat. Palo sitten päreet sen verran, että lähdin nostelemaan. Tosin wetterin ajoilta tiesin, että kalliita osia tilatessa pitäisi olla varma asiasta, mutta en kyllä ite pakottanut asiakasta ostamaan osaa jos se oli väärä. Eka kallis osa oli joka piti palauttaa, mutta saa nähdä joko kohta mulle tulee merkintä, että kaikki kalliit osat pitää maksaa etukäteen
Eilen säätiin sitten volvosta ryyppyä. Olen miettinyt, kun kylmänä laittaa käymään, että ryyppy päällä kierrokset hyppää niin korkealle. Korjausoppaasta katselin säätöä tuolle solex cisac:ille ja mittailin, että
rikastin päällä pitäisi alipainesäätimen varsi pohjassa olla rikastinläpän avautuma 3.1mm. Läppä oli alipainesäätimen varsi pohjassa lähes kiinni ja säätelin sen sinne 3.1mm poranterällä.
Rikastinnuppi täysin kiinni niin rikastinvivun ja nopean joutokäynnin säätöruuvin välys pitäisi olla 1.9mm niin välystä taisi olla 1mm. Säätelin senkin kohdalleen ja sitten ajelin huoltopalvelu karppiselle mittaamaan ja säätämään päästöt kohdalleen. Toivottavasti nyt toimii, kun ennen päästömittausta ei lähtenyt ryyppy päällä käyntiin ollenkaan, kun ilmeisesti sai niin paljon bensaa kone, että koko pihamaa haisi bensalle, kun lopulta käynnistyi
Ennen, kun lähdin huoltopalvelu karppiselle niin katsoin ilmansuodatinkotelon sisälle, että missä asennossa raitisilmaläppä on. Muistelin jostain keskustelusta, että tämmöisellä lämpimällä +20 ilmalla pitäisi läpän olla niin, että sulkee lämpimänilman tulon niin raitisilma läppä oli kiinni. Koitin varovasti käännellä läppää, että saisi raitista ilmaa. Ajelin sitten karppiselle ja katsoin ennen päästömittausta taas läppää niin oli liikkunut sen verran, että melkein sulki lämpimänilman aukon. En tiedä toimiiko tuo läppä nyt oikein vai ei.

Maalailin myös eilen ns gt-rautojakin toivottavasti viimeistä kertaa. Piti vähän muokata rautoja niin joutui maalaamaan uusiksi.