Noni oli aamulla tullut wetteriltä txt-viesti, että termostaatti on saapunut ja kävin sen hakemassa tänään.
Tuossa sunnuntaina aloittelin sitten pikkuhiljaa asentamaan weberiä paikalleen, yhden enemmän webereitten kanssa touhunneen kaverin kanssa juttelin, että miten päin kaasutin pitäisi laittaa. Ohjeissa oli, että pitäisi laittaa ensiöpuoli samoin päin, kuin alunperin eli vivusto olisi tullut tulipeltiin päin, mutta kaveri meinasi, että sillä ei oo tuossa mitään seksuaalista merkitystä, että miten päin se siellä on. Hän on aina laittanut sillain, että saa vivuston yms passaamaan helpoiten.
Ohjeissa oli, että pitäisi 2mm viilata reikiä soikeammiksi, että pulttijako passaa, mutta joko oli surkea viila tai en jaksanut tarpeeksi viilata. Otin sitten porakoneen ja poranterän ja sillä sorvasin fiiberilaipasta reiät soikeaksi. Kaasuttimen reiät porasin suoraan 8mm->10mm. 6mm laippalukkomuttereilla laitoin kaasuttimen kiinni. Laitoin varulta pitävyyden takaamiseksi korialuslevyt alle. Bensanpaineensäätimeen vaihdoin out puolelle 8mm lähdön, kun kaasuttimessa on 8mm lähtö niin saa sopivan kokoisen letkun paikalleen. Bensanpaineensäätimen letkuineen kiinnitin johtosarjaan kahdella p-kiristäjällä, että ei roiku pelkästään letkun varassa. Vaihdoin myös samalla uuden polttoainesuodattimen

. Jätin nyt toistaiseksi tuon vapour separaattorin paikalleen tuonne imusarjan alle, kun en tiennyt, että kannattako se purkaa pois vai ei. 360-sarjan varaosakuvastossa oli mainittu myös, että se olisi lämmön säätäjä myös

Seuraava ongelma tavallaan oli siinä, että virranjakajan alipaineletku oli liian pieni kaasuttimen kylkeen. Tarviketorilta ostin pari letkunpätkää ja supistimen väliin

Tänään tappelin tappelin uuden tarvikeimuvaijerin kanssa, kun alkuperäinen imuvaijeri ei yltänyt paikalleen. Purin toissapäivänä alkuperäisen pois ja en huomannut katsoa mitä kautta se siellä koelaudan alla meni. Sen verran tiesin mistä se tuli ulos. En jaksanut enempää sitten tapella vaan otin kytkimen työsylinterin peitelevyn irti ja porasin 10mm reiän ja laitoin läpivientikumin ja vedin sitä kautta kytkinvaijerin vierestä imuvaijerin paikalleen. Imuvaijerin nuppi tuli samalle paikalle missä alkuperäinenkin on. Rikastimenvalo ei nyt toimi, niin suunnittelin tuossa jos patentoisi jonkun ovivalokytkimen rikastimenvalolle.
Isoin ongelma nyt on, kun tuli pieni ajatusvirhe tai katsoin väärin niin tuo alkuperäinen kaasurulla ei nyt passaa, kun tangon laittaa paikalleen niin menee jumiin

Tuon hommaamani pallopäisen kaasuvivun jos saisi toisin päin niin, että pallo osoittaisi alaviistoon niin ongelma olisi ratkaistu, mutta ei mahdu sen takia koska vivun akselin reikä on väärässä kulmassa.
Niin ja toki ilmansuodatin puuttuu vielä kokonaan. Mietin tätä
http://www.moposport.fi/ilmansuodatin-dgav-dgv-k-65mm-redline, mutta tämä ei kuulema suodata pölyä hyvin, ehkä öljyttynä paremmin. Sovitelaippaakin mietin, että saisi alkuperäisen kopan kaasuttimen päälle.