Jos jäähdytin vuotaa, niin sieltä se todennäköisimmin sitten katoaa, vai miten olet selvittänyt, että sieltä vuotava määrä on pienempi, kuin katoava nestemäärä, kun eipä sitä pysty mittaamaan.
Paisuntasäiliöstä pakokaasun mittaamiseen ei tosiaan mitään adaptereita tarvi, korkki auki, auto käyntiin ja pidellään pakokaasuanalysaattorin imuletkua sielä korkin aukon tuntumassa, hieman sisällä (jos pökkää letkun liian syvälle, eli hörppää nestettä, niin analysaattorille saa heittää hyvästit

ja näin käy todennäköisesti myös silloin, jos meinaa jonkin korkki-adapterin laittaa säiliöön ja laittaa letkun siihen, analysaattori alkaa imememään höyrystyvää jäähdytysnestettä sisäänsä ja se ei oo oikein hyvä juttu..)
S/V40:ssä on aina ollut hyvin runsas tuo nestetason vaihtelu paisuntasäiliössä ja korkkia avaamalla paine laskee, tämän seurauksena letkut supistuu ja neste palautuu paisuntasäiliötä täyttämään.