Autoracing  KL-varaosat

940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.

  • 52 Vastauksia
  • 12561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #45 : 27.12.2013, 11:35:28 »
Joskus Volvon mielenlaatua on vaikea lukea, mutta aiemmin en ole törmännyt siihen, että tulien pitäminen moottorin alla ei auta, mutta sähköllä lämmittäminen 5 minuutin ajan ratkaisee käynnistyvyysongelman.

Ja toisaalta hiukan häiritsee sekin tässä casessa, että monia hyviä ja aiemmin tiedettyjä vikoja ei auton omistaja "hyväksy" mahdollisiksi syiksi - kuten nuo releviat ja puolavika.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #46 : 27.12.2013, 14:16:28 »
Ohitin ton tarpeettoman vastuksen tosta puolasta :P
Oliko siinä puolassa joku etuvastus vai mitä tällä tarkoitit?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #47 : 27.12.2013, 15:02:14 »
Oliko siinä puolassa joku etuvastus vai mitä tällä tarkoitit?

Hyvä pointti!

Sillä Volvon puolassa ei kuulu olla mitään etuvastuksia, eli puola on sopimaton, siinä sellainen on.  Tällöin kipuna voi jäädä nirkoiseksi ja käynnistyvyys on niin ja näin.  ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Aabelix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
    • sääaseman kanssa värkkäilyä jo vuodesta 1999
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #48 : 27.12.2013, 18:48:25 »
Puuttuiko siis kipinä vai pa? Sytkän pääteaste parikymppiä biltemasta ja 90% näiden sytkävioista ratkeaa sillä.
Jos starttaa pitkään ilman kipinää, tulpat kastuu hyvin äkkiä ja käynnistyy erittäin huonosti vaikka kipinä palaisikin.
90-luvun Volvojen alkeellinen vikadiagnostiikka ei useinkaan paljasta muuta kuin "johto poikki"-vikoja. Tämä harhauttaa helposti keskittymään vääriin asioihin.

Bilteman pääteasteista ei ole saanut ku pukamia perseeseen ja harmaita hiuksia kaljuun, omassa 940 B230FB aiheutti ihmeellisiä käynnistysongelmia ilman mitään loogisuutta, boschin originaali tilalle niin alkoi toimimaan.
useita volvoja, ja vielä lisää volvoja, harrasteena -93 940 vapari B230 H-nokalla + "Jusen" piristämät boxit... yms. pientä

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #49 : 27.12.2013, 20:27:29 »
Bilteman pääteasteista ei ole saanut ku pukamia perseeseen ja harmaita hiuksia kaljuun, omassa 940 B230FB aiheutti ihmeellisiä käynnistysongelmia ilman mitään loogisuutta, boschin originaali tilalle niin alkoi toimimaan.

Noissa unipointeissa ja muissa vastaavissa syttypäätteissä on ongelmana huono stabilointi, jolloin pienetkin maadoitusviat aiheuttavat oskilointia. Lisäksi ne käynevät suurempaan autovalikoimaan kuin orkkis boschilainen. Joten tällöin myös suurin toimintataajuus voi olla huomattavasti isompi kuin boschlaisella.

Kerran unipoint jätti minut kehäkolmoselle ryhdyttyään oskilaattoriksi. Toinen tilalle ja maadoitukset putsaten, niin matka jatkui ja samalla unipointilla mennään vieläkin.

Mutta jokaisen ysin omistajan kannattaa pitää se syttypääte mukana, kuten bensapumpun rele ja järjestelmärelekkin. Itsellä on vielä virranjakajan kansi, piuhat ja tulpat.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #50 : 27.12.2013, 20:49:15 »
Oliko siinä puolassa joku etuvastus vai mitä tällä tarkoitit?

Eiköhän kyseessä ollut typo - ja lievää vittuilua. ::)

Käynnistys häiriintyy myös oheisen releen toiminnan estyessä.

For 700/900 models with B230FT (turbo) engines this relay is often mounted near the left shock tower. On some models you will find TWO of these.  In these cases one will function as a Noise Suppression Relay and the other a Cooling Fan Relay.  They are interchangable and can be swapped during an emergency if one relay fails. 

Releen voi "korjata" oheisesti ja katsoa häipyikö vika:


« Viimeksi muokattu: 27.12.2013, 21:20:19 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa smartxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #51 : 28.12.2013, 01:38:24 »
Oliko siinä puolassa joku etuvastus vai mitä tällä tarkoitit?
Ihan en mee satasilla et mikä vastus toi oli, mut bilteman korvikepuolan päällä oleva valkoonen mötikkä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 kylmäkäynnistys ei vaan onnistu.
« Vastaus #52 : 28.12.2013, 02:52:09 »
Ihan en mee satasilla et mikä vastus toi oli, mut bilteman korvikepuolan päällä oleva valkoonen mötikkä.

Tattis ja moro!

Vollen (jurbo) orkkispuolan latausaika on 3,2millisekuntia. Joten se on aika lyhyt tuollaisille sopiikaikilleyleismallintarvikepuolille.  :buck2:

Ja samalle vaikutti latausaika B230F motissa muistini mukaan. Ja päätelleen EZK:n binääreistä, ne käyvät ristiin, joten jurbon ja vaparin puolassa on eroa vain siellä toisiojännitteessä ja tehossa. Ensiöpuoli on luultavasti sama.

Notta, käytettyä orkkista puolaa tai ehtaa peliin!



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira