Hankalimman mahdollisen moottorin melkein olet kaasarikoneeksi tekemistä varten hankkinut.
Bensapumppu täytyy laittaa joko sähköinen, tai vaihtaa väliakseli, koska ruiskukoneen väliakselissa EI ole bensapumpun nokkaa koneistettu. Lohkossa ei yleensä myöskään ole koneistettu reikää eikä kierteitä mekaaniselle bensapumpulle.
Väliakselille EI myöskään ole koneistettu pysty virranjakajan ratasta, eli joudut metsästämään väliakselin kaasarikoneisesta 200/300/700 sarjan volvosta.
Sitten siihen joko HALL jakaja tai ihan vaan "tyhmä" kärjellinen jakaja 200/300/700 sarjan pelistä.
Jos käytät "tyhjää" jakajaa, eli Renix/Bendix tai tuo LH 2.4 ja Renix/Bendix systeemiä, tarvitset lisäksi siihen kuuluvan 44-2-2 reikäisen "potta vauhtipyörän" josta sytytysboksi saa sytytystiedon. Tähän hommeliin varmaan TVS viittasi tuolla "Tyhjän takajakajan kanssa suoraan yhteensopivaa sytkäsydeemiä voit kokeilla metsästää kaasarikoneisestä 740:stä" Samaa bendix/renix systeemiä löytyy tosiaan 740 ja 300 sarjan vinokoneista 1985-1990, 700 sarjassa kaasarikoneet (B200/230K ainakin) ja 300 sarjassa kaikki B200 (E/F) koneet.
En kyllä yhtään ymmärrä miksi tehdä kaasarikone B230FK koneesta, matalapuristeinen (8,7:1) mainio turbokoneeksi, mutta vaparina ihan lusmu moottori, hyvä jos siellä on 100 vaparihevosta tuplakaasareilla... Jos kerran 0,3bar = 135hv.

Olisi fiksumpi ottaa mikä tahansa vaparikone, esim B23 ja tehdä siitä sama hommeli, pääsisi helpommalla.