Autodiagnoosi  Carcom Oy

Lh 2.2 fuel cut

  • 19 Vastauksia
  • 9273 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuusoV94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Lh 2.2 fuel cut
« : 16.12.2013, 09:48:35 »
Tietääkö joku miten sais b230ft :stä fuel cutin ohitettua tai nostettua kun kyseessä on lh2.2 versio joihin ei lastuja oikein ole..?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #1 : 16.12.2013, 11:02:18 »
Tietääkö joku miten sais b230ft :stä fuel cutin ohitettua tai nostettua kun kyseessä on lh2.2 versio joihin ei lastuja oikein ole..?

Ei mitenkään, ellei lastun tekijää löydy.

Itse heivaisin sen 2.2 huitsin nevadaan ja laittaisin 2.4:n niin moisista ongelmista pääsee helposti eroon ja lastun tekijöitä löytyy ihan oman maun mukaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #2 : 16.12.2013, 15:49:29 »
Kyllä ne TB:llä ainakin on noita virittänyt kautta aikain ja kohtalaisilla tuloksilla.
Googleen hakua: lh2.2 fuelcut, lh2.2 over boost jne. luulis löytyvän en vaan jaksa linkittää..
Kannattaa muuten varmistaa että alakerta ja muut romut kestää sitten kans mitä ikinä aiotkin  ::)


Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #3 : 16.12.2013, 15:53:55 »
Itse heivaisin sen 2.2 huitsin nevadaan ja laittaisin 2.4:n niin moisista ongelmista pääsee helposti eroon ja lastun tekijöitä löytyy ihan oman maun mukaan.
Pääsee vaihtamaan KORIN ja MOOTTORIN johtosarjat boxeineen, puolet ruiskun osista, imusarjan kylmäkäynnistyssuuttimelliseen, vauhtipyörän ja muuta kivaa. Ei siis juurikaan järkeä kun tuotakin pystyy lastuttamaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #4 : 16.12.2013, 16:08:48 »
Eli nyt kipinkapin giganttiin lastua etsimään.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #5 : 16.12.2013, 16:15:51 »
Pääsee vaihtamaan KORIN ja MOOTTORIN johtosarjat boxeineen, puolet ruiskun osista, imusarjan kylmäkäynnistyssuuttimelliseen, vauhtipyörän ja muuta kivaa. Ei siis juurikaan järkeä kun tuotakin pystyy lastuttamaan.

Imusarjaa ei tarvitse kylmäkäynnistyssuuttimelliseen vaihtaa, sillä tiedän, että niitä suuttimellisiakin on, mutten ole luonnossa niitä koskaan nähnyt. Uudemmissa nimittäin em. suutinta ei enää ole vaan LH hanskaa tilanteen ihan tavissuuttimilla. Toki vielä 984 binääristä löytyy vielä täppä sille, onko suutin olemassa vaiko ei.

Mutta jos lastu tuolle 2.2:lle löytyy, niin mitä sitä turhaa vaihtamaan.

Mitäs varsinaisia eroja tuossa 2.2 olikaan vs. 2.4, muuta kuin jakaja ja asentotunnistus?
Anturit lienen hyvin pitkälle samat (paitsi IMMu)?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #6 : 17.12.2013, 21:20:45 »
Imusarjaa ei tarvitse kylmäkäynnistyssuuttimelliseen vaihtaa, sillä tiedän, että niitä suuttimellisiakin on, mutten ole luonnossa niitä koskaan nähnyt. Uudemmissa nimittäin em. suutinta ei enää ole vaan LH hanskaa tilanteen ihan tavissuuttimilla. Toki vielä 984 binääristä löytyy vielä täppä sille, onko suutin olemassa vaiko ei.

Mutta jos lastu tuolle 2.2:lle löytyy, niin mitä sitä turhaa vaihtamaan.

Mitäs varsinaisia eroja tuossa 2.2 olikaan vs. 2.4, muuta kuin jakaja ja asentotunnistus?
Anturit lienen hyvin pitkälle samat (paitsi IMMu)?

Tyhjäkäyntimoottori, EZK, ECU, lämpöanturi tais olla eri (?) IMM, jakajan hall -anturi, johtosarja/liittimet. Eli käytännössä kaikki vaihtoon, reiän/telineen tekeminen 2.4:n vauhtipyörän anturille yms.
Samaa on kaasuläpän anturi.

LH-2.2:n löytyy paljon tietoa turbobricksiltä, pienimuotoisella zener -kikkailulla mm. saa fuelcuttia pois ja asennettua isompaa suutinta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #7 : 17.12.2013, 22:59:40 »
Lh2.2 kannattaa päivittää vaikkapa Megaan. Jos virittämisessä on eksytty pimeälle puolelle ja fuel cut kiusaa, niin paljon hauskempaa on elämä oikealla säädettävällä ruiskulla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #8 : 20.12.2013, 20:49:18 »
-88 lhjetissä kuskin jalkatilassa on magneettiventtiili, johon menee alipaineletku mittariston takaa. On haarotettu samasta letkusta kuin orkkis ahtomittari. Otat venttiilistä ohjausjohdon irti ja tulppaat letkun, niin voit nostaa ahdot yli 0.8bar. 
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 20:51:57 kirjoittanut 745 TIC »
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa JuusoV94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #9 : 22.12.2013, 01:38:16 »
-88 lhjetissä kuskin jalkatilassa on magneettiventtiili, johon menee alipaineletku mittariston takaa. On haarotettu samasta letkusta kuin orkkis ahtomittari. Otat venttiilistä ohjausjohdon irti ja tulppaat letkun, niin voit nostaa ahdot yli 0.8bar.

Kiitoksia tiedoista!  :)

Poissa JuusoV94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #10 : 27.12.2013, 23:43:47 »
-88 lhjetissä kuskin jalkatilassa on magneettiventtiili, johon menee alipaineletku mittariston takaa. On haarotettu samasta letkusta kuin orkkis ahtomittari. Otat venttiilistä ohjausjohdon irti ja tulppaat letkun, niin voit nostaa ahdot yli 0.8bar.

Kokeilin tuota ja kun liittimen avas nii koko auto sammuu eikä lähde käyntiin. Ja pelkän alipaineletkun irrotuksella ja tukkimisella ei ollu mitää vaikutusta..  :-\

Poissa JuusoV94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #11 : 02.01.2014, 23:37:11 »
Täällä kerran väitetään että lastua saa lh2.2 niin joku voisi kertoa mistä tai kuka kyseisen boxin osais lastuttaa??

Poissa Mikael73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
    • CF Line
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #12 : 16.01.2014, 07:01:19 »

Mahdollisesti tuolta http://www.hi-tuning.com/index.php?lang=en
Vaikka ei listassa näy niin tuo Fred Karlsson on ainakin joskus tehnyt LH2.2 lastujakin
Vastaavat kyllä kyselyihin,jotain 250e tuli maksaan 16V vaparin lastut(bensa ja sytkäboksi)
Mutta luulisi lastuntekijöitä löytyvän rapakon tältäkin puolen..

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh 2.2 fuel cut
« Vastaus #13 : 17.02.2014, 02:24:12 »
Pakko nyt tässä kysästä ku puhetta oli lh2.2 päivittämisestä lh2.4 mutta jos puhutaanki lh2.1 päivittämisestä ni kuinka työläs homma Se ois ja mitä kaikkee joutua vaihtamaan?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa punalohkopoika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
löytyikö ?
« Vastaus #14 : 13.05.2014, 14:19:45 »
Löytyikö sitten koskaan 2.2 lastua ? Itselläkin olisi kipeä tarve hommata sellainen 760:seen :-\  ja miten on, millaisia tehoja tommoisella 2.2 älhoolla voi vetäistä ?  :P

 

Autoracing  KL-varaosat