Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta

  • 61 Vastauksia
  • 23157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« : 16.12.2013, 18:58:42 »
Ostin Espoon AVK:lta kolaroimattoman, mutta sähköpalosta kärsineen Volvon.
Osien suhteen oli tulla ongelmia, koska yksikään purkaamo Suomesta, Ruotsista eikä Saksasta suostunut myymään pelkkää sähkösarjaa ja muutamaa muuta kärventynyttä osaa. Koko koneen olisi saanut ostaa, mutta kun tällä ei ole ajettu kuin 115tkm niin en ainakaan vielä lähtenyt siihen. Onneksi Mehmet auttoi ja sain tarvittavat osat nopealla aikataululla ja järkevään hintaan suoraan Part Car:sta Varsovasta. (Tai siis olishan niitä osia saanut suoraan tiskiltä kun vaan olis lyönyt tarpeeks tuohta päälle.)
Tämä ei ole ensimmäinen projektini, mutta kylläkin ensimmäinen missä on sähköpuolen vaivaa. Sähköt eivät koskaan ole olleet suosikkini, joten saas nähdä kauanko jumpataan ennen kuin tämä on taas kunnossa ja kilvissä.
Toisaalta nyt oli aika helppo vaihtaa jakopäänhilut, tarkastaa hehkut ym.




« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:25:19 kirjoittanut markkuj »

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #1 : 16.12.2013, 19:55:14 »
Mukava että saadaan välillä näitä III koppasiakin autoja tänne nähtäville :)

Onko kuinka pahasti sähköt tuhoutunut ja palo ilmeisesti ollut vain konehuoneenpuolella?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #2 : 16.12.2013, 20:02:47 »
Ei ollut kuin jakopään puolelta yläosasta vähän. Ainoastaan koneen sähkösarja näyttäis kärsineen, tai niin ainakin toivon. Se onkin sit ihan oma projekti jos täytyy tunkeutua kojelaudan sisään. Toivotaan parasta.
Konepelti puuttu kokonaan ja joitain vesiletkuja oli osittain sulanut, mutta muuten näyttää tosi siistiltä.

« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:24:10 kirjoittanut markkuj »

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #3 : 16.12.2013, 21:14:31 »
Projekti jatkuu huomenna. Ties vaikka sais koneen paikoilleen. Tässä on hyvä motivaattori.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #4 : 16.12.2013, 21:52:17 »
Hajosin motivaattorille  :2funny: Onnea rojektiin !
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #5 : 17.12.2013, 10:39:38 »
Hajosin motivaattorille  :2funny: Onnea rojektiin !

+1  :2funny:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #6 : 17.12.2013, 18:21:24 »
Moottori saatiin paikalleen jonkinmoisen ähellyksen avittamana. Pojan -66 malliseen Angliaan tuo paketti sujahti kyllä ihan eri tavalla. No mitään ei menny rikki ja siellähän se nyt lepää. En tiedä miten ovat aikoinaan saaneet sen sieltä ulos, varmaan ihan pystyssä tai jotain. Jouduin irrottamaan yhden ilmastoinnin putken ja sain tietty vihreet mömmöt päin näköä. Aika pahan hajuista tuo oli, tuulettaa piti ja taitaa se aika epäterveellistäkin olla.
On aika työlästä asentaa tällaista nykyauton konetta kun ei ole sitä itse purkanut. Melkomoinen hakeminen kaikille sähköjohdonpäille, letkuille ja erinäisille muoviosille. Vielä kun herrat purkaajat ovat hukanneet osan pulteista ja muttereista. Eikä' sitä tilaakaan mitenkään liikaa ole. Pakoputki, polttoainelinjat, sähkölaitteet ja jäähdytysjärjestelmä alkavat olla valmiina. Huomiseksi riittää vielä mukavasti hommia. Jos oikein hyvin menee niin voi olla että yritetään saada kone huomenna tulille.
Motivaattorikin on myyty, tai on se käytössäni niin kauan kunnes Volvo valmistuu. Kaverin pajalla tätä kokoilen ja hän lupas hyvittää osan kuluista Micraa vastaan.




« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:26:48 kirjoittanut markkuj »

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #7 : 17.12.2013, 18:42:52 »
Tämähän mukavaa vauhtia on edennyt ja toivon mukaan ei tule koekäynnistyksessä suurempia yllätyksiä. 8)

Tuleekos tähän autoon muuten minkään sortin ulko/sisätila muutoksia vai pysyykö aivan alkuperäisenä
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #8 : 17.12.2013, 18:59:25 »
Micra on jo nähty Volvoo tekee mieli, joten parasta pitää kiirettä. Ajatus oli että jouluksi kuntoon, mutta voi olla ettei onnistu. Riippuu paljon juuri siitä miten käynnistyy ym.
Sisätiloihin en varmaan juuri koske, vaimon veljen sanoin se on jo riittävän porno. Enkä ole poppimiehiä, vakio musalaitteet riittää mulle.
Takaspoilerin ostin ja talvialuihin ajattelin testata sitä plasti dippiä. Jos aine tuntuu pätevältä niin voi olla, että ruiskin sitä joihinkin muihinkin huolellisesti valittuihin osiin. Tässä tän hetken suunnitelmat pääpiirteissään, mutta mistä sitä tietää mitä sitä innostuu tekemään.

Poissa VilleTRE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #9 : 17.12.2013, 20:18:51 »
Kone tulee helpoiten alakautta pois kehtoineen päivineen. Tosin vaatii nosturin yms. Nuo tekniikat tehtaalla kun nostetaan alakautta vaihteistoineen päivineen. Mutta meni se näemmä yläkauttakin.
Volvo V70 2.5T 2005

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #10 : 17.12.2013, 20:32:18 »
Se kävi mielessä, mutta kun on aina tehnyt näin niin ei sitä oikein muuta osaa, näköjään. Ja meni se tosiaan yläkauttakin aika kivuttomasti.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #11 : 17.12.2013, 21:01:28 »
Kone tulee helpoiten alakautta pois kehtoineen päivineen. Tosin vaatii nosturin yms. Nuo tekniikat tehtaalla kun nostetaan alakautta vaihteistoineen päivineen. Mutta meni se näemmä yläkauttakin.

Tässä uudessa korimallissahan moottori ei ole kiinnitettynä apurungoon, kuten vanhemmassa oli, alakautta pois otto siis tarkoittaa ensin apurungon pois purkamista ja sen jälkeen voi irroittaa moottorin ja laskea alas.
Vanhemmassa korimallissa olikin aika nopea homma ottaa koko paketti irti apurungon mukana.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #12 : 18.12.2013, 19:51:24 »
KATSASTETTU. Ei vielä ihan valmis, mutta leimattu kuitenkin. Aamulla oli vielä monen näköistä säätöä. Nesteet koneeseen, uudet öljyt, kytkimen ilmaus, loput sähköt jne. Puolilta päivin auto hörähti eka kerran käyntiin, ei toki omalla polttoaineella vaan sprayn avulla. Hetki meni ilmatessa systeemiä, mutta jäi se lopulta omin voimin käymään. Huomattiin heti, että kaikki ei ole kohdillaan. Naftaa alkoi kertyä kannen päälle ihan kunnolla. Tais löytyä mahdollinen syypää paloon, oli nimittäin edelliseltä asentajalta jäänyt yksi polttoaineen paluuletku suuttimelle raolleen. Sieltä tuli ainetta ulos koko ajan. No se ei ollut iso vika korjata. Lisäksi yksi suutin vuotaa juurestaan hieman, sekin oli ihan löysällä. Täytyy vielä huomenna ottaa auki ja hoitaa vuodot pois.
Katsastukseen lähdettiin vähän takki auki. Mentiin autosähkön kautta ja saatiin vikakoodit nollattua ja siitä suoraan konttorille. Jarruttelin muutaman kerran matkalla ja siinä kaikki.
Leima tuli ja auto sammui konttorin pihalle, eikä enää käynnistynyt. Auto takas autosähkön pihalle ja joulukinkkua hakemaan. Matkalla tuli mieleen, että pissapojan letkut ei ollu paikoillaan ja katsastuksessa niitä tietty testattiin. Ei siinä muuten mitään, mutta moottorinohjausboxi tais saada kaikki ne vedet suoraan liittimíin. Oli nimittäin osa konehuoneen suojamuoveista vielä asentamatta. Oli mikä oli, toivottavasti saadaan taas huomenna kuntoon.
Konepelti ja spoileri on vielä maalaamatta. Olen joskus maalaillut autoja enemmänkin, mutta en viime vuosina. Taidan kuitenkin rohkeasti yrittää värjätä osat itse.




« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:29:05 kirjoittanut markkuj »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #13 : 18.12.2013, 20:26:51 »
Hienoa. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #14 : 18.12.2013, 23:17:04 »
No ei siinä kauaa mennyt :D

Nyt eimuutakun R-Desing osat keulaan, vanteet alle ja spoileri perään ni johan on S*
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

KL-varaosat  Race.fi