Carcom Oy  Elekma

V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta

  • 61 Vastauksia
  • 23159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #45 : 29.01.2014, 16:05:04 »
No johan myrkyn lykkäs ! Ei muutaku toivotaan parasta, että jäisi venttiilivaurioksi.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #46 : 29.01.2014, 19:08:58 »
Kansi on irti. Männät ovat virheettömät. Yksi pakoventtiili oli hieman auki kun saatiin kansi pois. Kansi kävi pesurissa, jonka jälkeen venttiili oli mennyt kiinni.
Egr ei ollut viallinen, se vaihdettiin takas. Suuttimet tulivat kaikki uudet. Yllättävän edulliset muuten.
Nyt kyllä näyttää siltä ettei niitäkään olis tarvinnut vaihtaa. Ilmeisesti venttiilin väliin oli jäänyt jotain karstaa mikä aiheutti vuodon.
Nyt kun kansi on irrallaan niin se tehdään kuitenkin uusiksi kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Ei huvittais tehdä tätä uudelleen hetken päästä. Eli vika oli mitätön mutta aiheutti paljon töitä ja harmia.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2014, 21:20:28 kirjoittanut markkuj »

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #47 : 01.02.2014, 17:32:56 »
Enää ei tarvii arvuutella mistä käyntihäiriö johtui. Pakoventtiillin jousi oli poikki. Voiko näin edes käydä? :( Tai siis voi näköjään. Oletteko kuulleet vastaavista. Mulle tuli kyllä täytenä yllätyksenä. Ei silti, ei ole paha eikä kallis korjata. Oli vaan tarkoitus kasata tuo kone maanantaina ja nyt pitäis jostain löytää pikaisesti tuollainen jousi. Pahaa pelkään ettei mistään löydy hyllystä. Oliskohan jollain rikkinäistä konetta varastossa mistä voi yhden jousen ostaa?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #48 : 01.02.2014, 17:59:43 »
Enää ei tarvii arvuutella mistä käyntihäiriö johtui. Pakoventtiillin jousi oli poikki. Voiko näin edes käydä? :( Tai siis voi näköjään. Oletteko kuulleet vastaavista. Mulle tuli kyllä täytenä yllätyksenä. Ei silti, ei ole paha eikä kallis korjata. Oli vaan tarkoitus kasata tuo kone maanantaina ja nyt pitäis jostain löytää pikaisesti tuollainen jousi. Pahaa pelkään ettei mistään löydy hyllystä. Oliskohan jollain rikkinäistä konetta varastossa mistä voi yhden jousen ostaa?
Voi käydä. 960:ssä kuutosessa oli aikoinaan vikaa että kävi säännöllisen epäsäännöllisesti 5 pytyllä. Sininen tutki asiaa yli 10 000 markalla ja lopulta vika paikantui katkenneeseen venttiiliin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #49 : 03.02.2014, 18:57:12 »
Jousi löytyi ja saatiin vaihdettua. Oltiin juuri laittamassa kannentiivistettä paikoilleen kun kaveri huomasi, että se onkin väärä. Piti olla kolmireikäinen eli 1,3mm paksu, mutta olikin kaksi reikäinen ja 1,25millinen.
No eipä muuta kuin Nissan tien päälle ja matkaan. Tein kahden tunnin hakureissun ja homma jatkui. Aloitus meni sen verran pitkälle, että ihan valmiiksi ei saatu. Toivottavasti viimein ensi torstaina tulis kuntoon. Silloin saan konepellinkin maalarilta.
Kuva koko remontin syypäästä.






« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:37:50 kirjoittanut markkuj »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #50 : 03.02.2014, 19:15:46 »
Onhan noita. Nimim. kerran yhden B5254T:n kannen aukaissut väärän diagnoosin takia :buck2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #51 : 08.02.2014, 14:57:19 »
Taas käy ja kukkuu  :). Normi alkuvaikeudet tietty piti läpikäydä. Jäähdytin nestettä vuosi vääränmallisen tiivisteen välistä, tunnin verran meni paikallistamiseen ja korjaukseen. Onneksi vanha tiiviste oli hyväkuntoinen ja piti.
Polttoaineen paluulinjaston vuoto aiheutti enemmän päänvaivaa. Otettiin vaimon veljen kanssa putket auki ja puhallettiin paluuputki tankille auki paineilmalla. Olisko ollut niin, että paluulinjastoon kertyi painetta koska putkessa oli vettä tai jäätä eikä nafta päässyt palaamaan tankille vapaasti. Testattiin systeemi ottamalla paluuletku auki ja käyttämällä konetta niin että otettiin aine pulloon. Pienellä paineella tuli niin kuin kuuluukin.
Kolmas murhe oli kun auto tuntui kovin laiskalta ja käyntiäänikin oli vähän karkea. Samaan aikaan syttyi moottorin vikavalo. Samalla kun tutkittiin polttoainejärjestelmää kaveri hokas, että yksi alipaineletku oli irti. Paineet tiessään, turbo ei toimi ja sotkeentuu siinä vissiin muutama muukin juttu ja todennäköisesti moottorin vika valokin syttyi.  Alipaineletku oli varmaan auennut kun vaihdettiin sitä tiivistettä.
Eli kaiken näköistä pientä hässäkkää, mutta nyt auto tuntuu ja kuulostaa normaalilta. Olisko lopultakin kunnossa, toivottavasti. Yhtään lisämurhetta en enää kaipais.
Konepelti ja spoilerikin ovat maalattuna ja paikoillaan.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #52 : 02.05.2014, 09:14:45 »
No nyt alkaa pikku hiljaa löytyä Volvoon luottoa. Noin 6000 kilometriä on jo tullut kerättyä, eikä uusia vikoja ole ilmaantunut. Kyyti on hienoa niin kun pitääkin. Muut projektit ovat kyllä jättäneet Volvon ehostuksen varjoonsa, mutta kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Pääasia että pääsee liikkeelle.

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #53 : 02.05.2014, 09:17:14 »


« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 17:38:59 kirjoittanut markkuj »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2019
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #54 : 03.05.2014, 10:04:31 »
Harmi että hienosta projektista ei näy kun viimeinen kuva  :( niinkuin aiemmin on jo sanottu, tässä mennään eikä meinata! Näitä lisää!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #55 : 01.10.2015, 19:18:19 »
Palaan vielä asiaan tämänkin auton kanssa. Edellisen päivityksen jälkeen ei ole tarvinnut korjailla muuta kun kuluvia osia. Nyt on kuitenkin ilmaantunut ikävä vaiva. Ajotietokoneen viiksen rulla ei oikein tottele. Välillä toimii niin kuin kuuluukin. Seuraavalla kerralla taas voi olla ettei toimi lainkaan. Ei sen muuten niin kauhean väliä olisi, mutta kun tuo Eberi toimii sitä kautta ja talvi on tulossa. Onko tuttu vaiva jollekin?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #56 : 01.10.2015, 19:49:04 »
Palaan vielä asiaan tämänkin auton kanssa. Edellisen päivityksen jälkeen ei ole tarvinnut korjailla muuta kun kuluvia osia. Nyt on kuitenkin ilmaantunut ikävä vaiva. Ajotietokoneen viiksen rulla ei oikein tottele. Välillä toimii niin kuin kuuluukin. Seuraavalla kerralla taas voi olla ettei toimi lainkaan. Ei sen muuten niin kauhean väliä olisi, mutta kun tuo Eberi toimii sitä kautta ja talvi on tulossa. Onko tuttu vaiva jollekin?
Tyyppivika taitaa olla kun samanlaista vikaa tuossa omassakin oli. Korjaantuu viiksen vaihdolla tai korjaamalla johdot viiksestä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Nuhapumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #57 : 01.10.2015, 20:18:26 »
Palaan vielä asiaan tämänkin auton kanssa. Edellisen päivityksen jälkeen ei ole tarvinnut korjailla muuta kun kuluvia osia. Nyt on kuitenkin ilmaantunut ikävä vaiva. Ajotietokoneen viiksen rulla ei oikein tottele. Välillä toimii niin kuin kuuluukin. Seuraavalla kerralla taas voi olla ettei toimi lainkaan. Ei sen muuten niin kauhean väliä olisi, mutta kun tuo Eberi toimii sitä kautta ja talvi on tulossa. Onko tuttu vaiva jollekin?

Mulla oli sama vika viime talvena. Toimi välillä, kunnes rullaa pyörittämällä ei tapahtunut mitään.... Vaihdatin liikkeessä ja hinnaksi tuli 99 €
Toyota T-sport (2005), Volvo S60 2.5 T (2007), Volvo S80 2.4D Summum (2008)

Poissa Nuhapumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #58 : 01.10.2015, 20:18:59 »
Vaihadatin siis koko viiksen uuteen
Toyota T-sport (2005), Volvo S60 2.5 T (2007), Volvo S80 2.4D Summum (2008)

Poissa markkuj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D vm. 2008 AVK:lta
« Vastaus #59 : 01.10.2015, 21:38:43 »
Tämä selvä. En ala kipuilemaan sen kanssa sitten yhtään enempää vaan vaihdatan tuon viiksen. Varsinkin jos vaihto on noinkin kohtuu hintainen.

 

Samppasport  Futurez