Selitin varmaan huonosti. Ei se niin hirmusen tarkka ole, mutta kun tuo mietiskelee niin kauan ennenkuin ilmoittaa josko mittaustulos on sallittujen rajojen sisällä ,niin kun olet jotain muuttanut niin saat vastauksen vasta jonkin matkaa ajettuasi.
Mkäli tuon vastuksen + tuon säätöpotikka yhdistelmän laittaa sinne egr-venttiilin ntc-vastuksen luo liittimeen, niin tuon potikan olisi sitten syytä olla hyvin suojattuna kun ne noissa olosuhteissa kyllä alkaa pätkiä aika pian.Asennus sisälle olisi parempi paikka
Tuon koko egr-venttiilin toiminta perustuu sen kyljessä olevan ntc-vastuksen antamiin arvoihin. Näiden perusteella ohjataan magneettiventtiiliä, jonka kautta ohjataan alipaine imusarjasta egr.venttiilille. Tällä perusteella virtausta lisätään tai vähennetään.
Täytynee kai lisätä, että edellä oleva pätee ainakin b230fk koneisiin. Olisko tuossa isommassa jotenkin erilainen systeemi?