Hmm mielenkiintoista.. Mulla on S40 2.4i vm2006 jolla ajettu 114tkm.
Mulla on vaihdettu ihan vasta kytkin,asetelma,painelaakeri ja kaksoismassa tuon kolkatuksen takia..
Mielestäni ääni häipyi mutta kuukauden päästä huomasin, että kolkattaa taas.
Huollossa olivat sitä mieltä, että tuo ääni tulee laatikosta. Eikä heidän mielestä ole vaarallista
vaan pikemminkin normaalia tuolle lootalle.

Kuulemma monessa samanlaisessa laatikko pitää samanlaista
ääntä mutta tiedä sitten.. Öljyt on vaihdettu laatikoon vasta ja huollon mukaan entisetkin oli hyvän näköiset..
Mulla myös täristää melkolailla kun nostaa kierrokset 2000rpm. Mielestäni ei kuitenkaan ajossa tunnu.
Tuohon en ole vielä syytä pahemmin etsinyt. Samoin häviää kun nostaa kierroksia mutta en ole kokeillut
rajoittimelle asti huudattaa..
Käynyt mielessä, että voikohan laatikon tai moottorin tukikumet saada tuon aikaan?

Siis jos ovat huonossa kunnossa.
Joskus kun liikennevaloissa laittaa ykkösen silmään kuuluu "Klonk" ääni ja auto heilahtaa hieman. Tätä ei kovin
monesti kuuluu mutta jotenkin tuntuisi, että liittyy vaihteiston/moottorin tuentaan?
Oon myös miettinyt, että voisikohan noiden takia kuulua se kolkatuskin jos pääsee runkoon värisemään.
Käsittääkseni jos noissa on yksiosainen vauhtipyörä niin kuuluu samanlainen kolkatus vaikka kaikki olisi kunnossa.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/158911-the-m56hl-gear-rattle-and-isb-all-inclusive-discussion-thread/Tuossa siitä aiheesta juttua..
Olisi vaan mielenkiintoista saada tietää, että pitäiskö olla huolissaan vai antaa mennä vaan.
Kun vaihteet toimii ja auto liikkuu..