Vikana olisi sellainen, että ruisku ruiskuttaa heti startatessa aivan järkyttävän määrän bensaa. Jos imukoppa on poissa paikaltaan bensaa roiskuu ympäriinsä ja bensa tuoksuu voimakkaasti. Auto ei käyntiin lähde. Bensapumpun sulakkeen irroittamalla käynnistyy ja käy bensan mitä on kaasuttimessa ja sammuu tietenkin kun uutta ei tule.
Vikakoodit on luettu ja antaa viaksi MAP-anturin, 1-2-1 ja imuilman lämpöanturi 1-2-2 tulee välillä, ei aina.
Voiko tuo MAP-anturi tehdä jo tuollaisen vian? tuntuisi ainakin lukemani perusteella vaikuttavan aika moneen käynti-ongelmaan. Alipaineletkut on käyty jo läpi, ja muuta ei löytynyt kuin ilmansuodattimen kotelon alapuolelle menevä letku(joka jotain läppää sulkee alipaineella) oli sulanut moottorin kylkeen joskus ja putki tukossa, se vaihdettiin. Kaikki liittimet mitä vain löydettiin avattiin ja tutkittiin, ei hapettumia. Myös tuo komponenttien aktivointi tehtiin, silloin ruiskusuutin antoi nätit suhaukset bensaa ja myös yleismittarilla mitattu vastus joka oli juuri oikea korjausoppaan mukaan.
Toinen MAP-anturi on tulossa, kunhan appiukko saa sen hommattua.
Auto on appiukkoni ostos, ja entisen omistajan tarinan mukaan olisi murheet alkaneet akun tyhjentymisellä ja autoon annettu apuvirtaa ja kuitenkin hinaamalla vain saatu käyntiin, mutta ei olisi toiminut enää kunnolla.
Haulla en löytänyt apuja, että olsiko jollain muulla ollut vastaavaa.