Elekma  Autoracing

Ajoittain tehot kateissa ja "moottorijärjestelmä vaatii huollon" -V70,2.0D,vm08

  • 37 Vastauksia
  • 33900 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa antsar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Hiukkasloukun paine-eroanturin letkut jäätää?

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Hiukkasloukun paine-eroanturin letkut jäätää?

Ja jos tästä kyse niin korjaantuu pakkasten lauhtuessa tai auton ollessa lämpimässä vai ?

Poissa antsar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Ja jos tästä kyse niin korjaantuu pakkasten lauhtuessa tai auton ollessa lämpimässä vai ?
juurikin näin.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Ajoittain tehot kateissa
« Vastaus #18 : 15.01.2014, 20:52:48 »
Hiukkasloukun paine-eroanturin letkut jäätää?

Tuosta muistaakseni tulee koodia, mutta lämpimään talliin päiväksi niin selviää tuo varmasti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa antsar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoittain tehot kateissa
« Vastaus #19 : 15.01.2014, 21:02:47 »
Tuosta muistaakseni tulee koodia, mutta lämpimään talliin päiväksi niin selviää tuo varmasti.
Ja paineilmaa letkuihin. Mutta ei anturiin päin.

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vika oli sitten korjaamon mukaan jumittava EGR-venttiili. Oli kestänyt hieman aikaa löytää, kun vikakoodit osoittivat muualle.
Päätettiin nyt vaihtaa uuteen eikä yrittää putsailla. Vielä ei ole omalla koeajolla varmistettu että vika korjaantui.

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
No, ainakin korjaamolta kotiin ajellessa toimi moitteettomasti eli varmaankin tuossa EGR:ssä oli vikaa...toivottavasti se ratkaisi nyt kaikki ongelmat...

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Ajoittain tehot kateiss
« Vastaus #22 : 21.01.2014, 20:50:34 »
No, ainakin korjaamolta kotiin ajellessa toimi moitteettomasti eli varmaankin tuossa EGR:ssä oli vikaa...toivottavasti se ratkaisi nyt kaikki ongelmat...

Minkä hintainen EGR + vaihto?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Tuosta jouduin kaikkiaan vianhakuinen, töineen ja osineen maksamaan 528 EUR eli ei se ihan halpa ollut.
Tämä oli siis Volvon omilla osilla ja merkkiliikkeessä tehtynä. No jos tuo nyt toimii seuraavat 185tkm, niin
hyvä noin.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Ajoittain tehot kateissa
« Vastaus #24 : 21.01.2014, 23:39:15 »
Mitään ei saa ilmaiseksi, hyvä jos nyt toimii!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Tuosta jouduin kaikkiaan vianhakuinen, töineen ja osineen maksamaan 528 EUR eli ei se ihan halpa ollut.
Tämä oli siis Volvon omilla osilla ja merkkiliikkeessä tehtynä. No jos tuo nyt toimii seuraavat 185tkm, niin
hyvä noin.

Jos yhtään lohduttaa, niin Pösö 307:aan EGR:n vaihto kustansi 950€. Vaihdetiin 90tkm kohdalla  >:(
-12 V60 D3A

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Ajoittain tehot kateissa
« Vastaus #26 : 22.01.2014, 13:24:12 »
Jos yhtään lohduttaa, niin Pösö 307:aan EGR:n vaihto kustansi 950€. Vaihdetiin 90tkm kohdalla  >:(

Ja Citroen C6 2.7Hdi, jossa on 2kpl EGR:iä maksoi 1200€/kpl  :o. Softalla hoidettiin ne pois ja kaveri säästi noin 2000€ ja sai samalla pellin alle hevosia. On siinä yksinkertaisella osalla hintaa!!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
No näyttää olevan sitten vieläkin reilusti kalliimpaa muissa merkeissä...ei se Volvo sitten olekaan niin kallis..

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
No hoh!

Nythän tempun teki! Toissailtana rouva tuli työmatkalta ja Volvo oli aloittanut otsikonlaisen ruikutuksen. Tehot tippui ja Moottorijärjestelmä vaati huollon. Kotiintultuaan tarkastin Torquella ja OBD Autodoctorilla vikakoodit ja tauluun napsahti: P00BD, "Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance Air Flow Too High". Nollasin koodin ja matka jatkui kunnes tänä aamuna kukonlaulun aikaan lähdin minä vuorostani työreissulle. Reilu tunti ajettuani tuli sama homma eteen. Nollasin taas koodin ja matka jatkui. Illalla kotiintulomatkalla mitään ongelmaa ei ollut.

Jotenkin näkisin yhdistävänä tekijänä sen, että aina kun tuo ilmoitus on tullut on keli muuttunut äkisti pakkasen puolelle. Eli olisikohan ilmamassamittarissa tai jossain anturissa ongelmaa? Vikakoodin nollatessa auto kiihtyy niinkuin pitää eikä kulutuksessa ole mitään eroa normaaliin.

Vinkkejä vastaanotetaan ennenkuin vien autoa pajalle :)

Edit: biili on siis 205 luupäinen D5
« Viimeksi muokattu: 10.04.2014, 20:41:32 kirjoittanut Deefive »
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Maude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • V70 2.0D Ocean Race -09
Vs: Ajoittain tehot kateissa
« Vastaus #29 : 11.04.2014, 18:34:46 »
Kyllä useimmilla pitäisi nähdä, lukema pitäisi olla noin 500mg ehkä hieman reilu kun egr on kiinni. Jos se on jotain muuta eli huomattavasti pienempi niin egr on todennäköisesti auki tai raollaan. Mistä päin olet?


Milloin tuon EGR :än pitäis olla täysin kiinni tyhjäkäynnillä? Entäs kierroksilla/ajossa?

 

Autoracing  KL-varaosat