Elekma  Autoracing

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #75 : 04.08.2012, 22:20:40 »
taidan laittaa yhdellä pystykaasarilla jos ei pelitä tuolla ruiskulla.. ei ole kerenny mtn tekemään muuta kuin töitä..
kansi pitäis keretä koneistamosta hakemaan (seetit).. nokka-pyörät ja pensselit ois valmiina, v-pyörä ois sorvattu,jyrsitty ja tasapainotettu.. pari paikkaakin pitäis koppaan hitsata niin sais viedä leimalle..


e: mitenköhän tuosta sais rajottimen paiskattua mäkeen.. 200e tyyppinen pata..
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012, 22:22:45 kirjoittanut tikkku »
740 M50B25

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #76 : 04.08.2012, 22:54:42 »
Rajoitin jossain +6000rmp. Sen jälkeen sekoaa venttiilit. Kovemmilla jousilla ei kestä veivit eikä männät
Laitat kunnon alakerran ja kannen niin rahaa on mennyt tuhansia euroja.
Kunnon laatikko ja tiukka lukkoperä kaveriksi niin taas on tonnit jonossa.

Ahto voimalla tehoa helpolla mutta vääntö lähtee käsistä

Itse olen todennut että mikään ei korvaa kuutiotuumia vaparin virittelyssä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #77 : 05.08.2012, 20:13:56 »
ompas volvot heikkoa tehoa jos eivät kestä orkkiksena +6k kierrättää?
rupeaa hieman tuntumaan että tälläkään foorumilla ei ole yhtäkään pellepositiivia vaan kaikki alta 2kiloeuron rakennelmat voi kipata jätekukolle.. ja sitten jos joku vielä rupeaa ylistämään (v=voima) ja vitut ei niilä painavilla kuutiotuuma hirviöillä tehdä käytännössä mitään ennenkuin niille tehdään samat temput kuin näille rivinelosille..
740 M50B25

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #78 : 05.08.2012, 20:27:48 »
Juu valitettavasti ei täältä foorumilta paljoa vinkkejä vaparin viritykseen saa. Ensimmäinen kommentti mitä tulee on aina että osta turbo. Ja voin kyllä sanoa että kestää volvon konetta kierrättää yli 6t. Vakiojousilla pitäis kestää lähes 7t kierrättää. Ei muutakuin onnea matkaan vaan. Itsellä on kanssa vapari projekti nyt käynnissä ja kyllä siitä tarkoitus olisi jotain 170-180 hv ottaa ulos. Ja tuohon kuutiotuuma hommaan voisin sanoa että japseilla on hieman eri näkemys ;) Hyvin näkyy siellä hevosia irtoavan vaikka kuinka pienistä koneista.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #79 : 05.08.2012, 20:36:21 »
ompas volvot heikkoa tehoa jos eivät kestä orkkiksena +6k kierrättää?
rupeaa hieman tuntumaan että tälläkään foorumilla ei ole yhtäkään pellepositiivia vaan kaikki alta 2kiloeuron rakennelmat voi kipata jätekukolle.. ja sitten jos joku vielä rupeaa ylistämään (v=voima) ja vitut ei niilä painavilla kuutiotuuma hirviöillä tehdä käytännössä mitään ennenkuin niille tehdään samat temput kuin näille rivinelosille..

Noin 6500rpm voi kierrättää huoletta.
Veksi varmaankin viittasi noihin 9mm veiveihin, jotka sinullakin siellä mahdollisesti on.
Nimim. vakionakin vääntyneet.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #80 : 05.08.2012, 20:46:53 »
Itelläkin menossa vapari projekti turbo projektin lisäksi. Kiva kuulla että muutkin tekee vaparin. Ei sitä rahaa pala jos tekee ite suurimman osan.

Mullakin on kisakansi valmis ja rahaa meni 50e ja sekin koneistamoon ku madalsi sitä -1.5mm, Ite hioin porakoneella kaikki kanavat ja kohdistin ne tiivisteeseen ja imu/pakosarjaan.
Sähköflektin ostin 8e kierrätyskeskuksesta ja asennus 0e anturi pitää vielä ostaa.
Peltisarjan ja 2.5"-3" pakoputkiston teen ite, motonetissä maksaa putket noin 50e-80e+pöntöt 100e jne jne.

Mullekkin on moni sanonut että rahaa menee ainakin 3000e jos 180hv haluaa, mutta ite en usko sihen. Kaikki riippuu siitä että mistä osat hankkii ja kuinka paljon rakentaa ite ja paljonko vie muualle laitettavaksi.
Kierrättämiseen en ota kantaa ku ei oo kekomusta, Ite kierrättäny n. 5500 vakiona.

Jatka samaan malliin  :hello:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #81 : 05.08.2012, 20:49:48 »
Joo 9mm veivihän sieltä pettää kun tarkemmin aattelee. Männän hajoittaa pudonnut venttiili tai katkennnut kanki.
Tutun kilpurista putosi venttiili noin 6000rpm vedossa. Vakio B23 mäntä pysyi nipussa, joskin halkesi. Helmojen teräs vahvikkeet taisi pelastaa
Venttiilikoneistoon syytä kiinnittää huomiota

Mulla olsi jouten B19SN alakerta (92mm poraus), 13mm veivit ja 230FT koneen männät. Näistä saa tehtyä 2,46 litraisen alakerran. YV tavoittaa

Oma kuutiotuuma moottori vie 1700kg autoa 0-100 sen 6-6,5sek. Ihan vakio toistaiseksi. Rajoitin jossain 6000rpm?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #82 : 05.08.2012, 20:53:38 »
Kisakansi= ite surrattu vakiovenoilla oleva  ???
Jaa..

25.8 tulee faktaa paljon hv on d-nokka, peltisarja, laskettu ja kairattu ( ei paljoa mutta ammattilainen kuitenki asialla, kansiset) 530 kansi+isommat pakovenat hevosissa. Vakio LH pelkällä sytkämodilla, ja 2.3 litrasella alakerralla.
Eli alle 1k€ panostus.
Säädettävä nokkapyöräki o muttei tietoa missä asennossa se on eikä paljoa
enää edes kiinnostakkaan kun se toimii.

Autossa on visko ja katti paikallaan sitten ja 2 tuuman pakoputkisto, ei o intressejä
rupee noille asioille tekeen yhtikäs mitään.

E: Oma optimistinen veikkaus on 140hv tehoa vauhtipyörälle muutettuna
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 20:58:33 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #83 : 05.08.2012, 20:58:32 »
Kisakansi= ite surrattu vakiovenoilla oleva  ???

No juu en nyt tarkoittanu sitä noin :D Tarkotin lähinnä että ei oo vakio kansi ja että sieltä muutaman hevosen saa ulos ite tekemällä, käytin ehkä vähän väärää sanaa  :-[
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #84 : 05.08.2012, 21:36:04 »
Tossa ei ole montaakaan extra kaakkia, mutta rahhoo on menny noin 15k.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1777.0

E: unohtu linkki.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 21:39:36 kirjoittanut järviin »

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #85 : 05.08.2012, 21:58:21 »
se on jokaisen oma asia paljonko rahaa käyttää.. itsellä on tosin budjetilla kanssa rakenteilla tämä.. suuria panostuksia tarvitse.. kannenteko 0e
vp-kevennys 0e
tasapainotus 49e
nokkapyörä n.100e
v-nokka hiottuna tasan 100e
peltisarja 100e..
venttiilien jouset 30e (kuplan scatit)
putkiston osat löytyy "hyllystä".. kaasutin on ns vanhaa varastoa, (en tiedä vielä laitanko yhden pystyn vai mopot)
tarkotus päästä talvella poikittain ilman älytöntä kytkimellä hyppimistä.. :D tarkoitus tosin panostaa alustaan isommalla rahalla kuin tähän itse moottoriin..
tuohon tietenkin kun ynnäilee kaikki tiivisteet,kytkin levyt jne niin kyllähän siinä sataset surahtaa..
ja tästä mtn turhia haaveita tarvitse elätellä ehkä siitä sen 120-140hp saa v-pyörältä johan siinä vakiona on 118hp.. tiuhan perän laittaa niin tuntuu äkäseltä.. :D
740 M50B25

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #86 : 05.08.2012, 22:05:32 »
Eikös tuo V-nokka ole aika laimea?(hiottunakin)

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #87 : 05.08.2012, 22:34:07 »
11.25 245 15 eykk 15 jykk noin ulkomuistista, symmetrinen, eiköhän riitä 140hp riippuen muusta koneesta?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #88 : 05.08.2012, 22:49:44 »
11.25 245 15 eykk 15 jykk noin ulkomuistista, symmetrinen, eiköhän riitä 140hp riippuen muusta koneesta?
Kai se riittää, mutta miksi pihistellä, koska nälkä kasvaa?

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #89 : 05.08.2012, 23:09:59 »
Kai se riittää, mutta miksi pihistellä, koska nälkä kasvaa?

Totta, ollu itsellä vaan sekä 2l että 2.3ssa ja mun mielestä ihan hyvä ja halpa nokka.

 

Elekma  Autoracing