Samppasport  Futurez

Hiltsun V70 TDI -97 Myyty

  • 605 Vastauksia
  • 157790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #150 : 16.02.2012, 09:47:27 »
Tuli soiteltua fin-turbolle, ja sovittua alustavasti remppapäivä. Hintaa kertyy 600€ ja vähän isompaa siipeä olisi tulossa ton alkuperäsen sisälle. Jos ne vedot löytys sitten...

Tällähetkellä alavääntö on heikentynyt ja vetoalue löytyy 2500rmp -->

Käytetty K14 190tkm ajettu ois 300€

Kumpi laitetaan?

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #151 : 16.02.2012, 12:46:12 »
Mitä apua meinasit saada turbon muutoksella jos muut "kilkkeet" jää vakioksi?
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #152 : 16.02.2012, 13:25:46 »
Se turbon muutos tosiaan kaipais sitten muutakin näpertelyä.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #153 : 16.02.2012, 14:06:01 »
Mitä näitä virittelyjä on sivusta seurannut Mersujen osalta niin taitaa Hiltsu astua loputtomaan suohon kun miettii tämmösiä... ja ja ja ja ;)

Vakioturbolla ajelet menemään sen mitä tuo auto sinulla tulee olemaan ---> kohtahan se kuitenkin vaihtuu "läskiposkeen". :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #154 : 16.02.2012, 16:24:03 »
Niin no kun tuo turbo tuntuu olevan loppumassa, tai ainakin kovasti öljyää ahtoputket, kuulerin ja putkesta valuu öljyvana, mutta mittatikussa öljytpysyy :idiot2:

Tarkoitus olisi siis turbolle teetättää perushuolto, ja samalla sisälle vaihtuneen isommat hilut. Ja autohan on lastutettu, niin ois siitä kait jotain iloa jos turbo olisi edes sellaisessa kunnossa kuin uutena :)

Ei tästä tarvii yli 200 hevosta repiä, kuhan olisi herkkä ;)

Niin ja mitä tullee pullaposkiin, niin itellä ei sellaiseen ole tarvetta, kun ovat vähän pienempiä ja hinnatkin sellasella D5 blac edition mallit maksaa mansikoita.
Sillon mietin kun edellinen meni kolarissa, mutta...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #155 : 16.02.2012, 19:05:41 »
Onko "lastu" oikea vai joku wannabe evrymod. Sinuna käyttäisin auton ihan mielenkiinnosta penkityksessä. Vakiossa on 140hp kuten varmaan tiedät. Ohjelmoinnilla saadaan jonkin verran lisää, mutta 200hp taitaa olla sen verran mukava raja, että koneelle pitää tehdä vähän muutakin. Kaikki tämä muun moottorin ja voimansiirron keston kustannuksella. Sullakin taitaa olla jo 400tkm täynnä? Liekkö kytkin minkä ikäinen, entä kaksoisvauhtimassapyörä?

Kannattaa varata lompakkoon joutilasta rahhoo jos tuolle "virittämisen" tielle lähdet.

Mihin muuten perustat väitteen siitä, että kakkoskoppanen on ahtaampi kuin tämä mannemallin ravikoppa?

Voin toki olla väärässäkin, mutta itse en lähtisi riskeeraamaan auton muun keston kustannuksella...

 V:>
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #156 : 16.02.2012, 19:24:52 »
Kyllä siellä lastu on, fin dieselillä tutkivat tota kun en ite uskaltanut poksia aukoa. Toi 200hv on sellainen raja lukema... Kytkin on vaihettu noin vuosi sitten, mutta massapyörästä en ossaa sannoo. Juu, 410.. :) Olihan sitä täälläkin juttua, että kontti on ainakin ahtaampi ja mitähän muuta oli ::) Meinaatko että jos huollatan turbon, niin muu auto leviää?

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #157 : 16.02.2012, 19:45:17 »
 :facepalm: en... Vaan meinaan sitä, että onko tuon verran ajettu hyvä aihio lähteä kokeilemaan virittämisen ihanuuksia. Laitat vakioturbon ja ajelet tyytyväisenä auringonlaskuun.

Tietty jokainen saa omalle autolle tehä mitä lystää.

Eli sinulla ei ole omaa kokemusta kakkoskoppasen tiloista. No se on oma keskustelunsa.

 :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #158 : 16.02.2012, 19:51:49 »
Vähä isoompi hyrrä vaan pellin alle ja sitte auto hyviin säätöihin ja faktat lapulle. Ajelee sitte auringonlaskuun. Ehtii nopeemminki.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #159 : 16.02.2012, 20:04:59 »
Muistaa sen penkityksen ennen ja jälkeen turbon vaihdon... Onhan näitä nähty kun lähetään värkkäämään "mutu" tuntumalla. Sitten kun Volvo kulkee hetken kovaa sankan savun saattelemana ja pysähtyy kolinan kera niin eipä paljoa ikeniä naurata.

Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin... Jokainen tekee niinkuin lystää ja hyvältä tuntuu.   ::) Mielenkiinnolla jään seuraamaan juonen käänteitä. ELK
« Viimeksi muokattu: 16.02.2012, 20:06:54 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #160 : 16.02.2012, 20:06:26 »
Jos mulla fööni menis vaihtoon, niin kyllä mä samalla varmaan vähän isomman laittasin. Eihän siitä kaikkea tarvi repiä irti? Saahan näitä vakiollakin (kai) rikki kun ajetaan järjettömillä ahdoilla.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #161 : 16.02.2012, 20:11:09 »
Niin no se on totta että ei ole järkeä, tosin tarkoitus pitää tuota autoa pitempään. Onkos kellään tietoa mitä maksaa penkitys ja lastun modaus jos tarvetta? Ei ole kuin pari kertaa tullu ajojärjesteliän pullaposkella ajeltua. Kyllähän mielessä oli pomon heitosta kkk24, mutta fin turbolla oli sitä mieltä että kkk14 on näppärä ja "fiksu" turbo ja se muokattuna ois miulla aika passeli.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #162 : 16.02.2012, 20:11:39 »
Muistaa sen penkityksen ennen ja jälkeen turbon vaihdon... Onhan näitä nähty kun lähetään värkkäämään "mutu" tuntumalla. Sitten kun Volvo kulkee hetken kovaa sankan savun saattelemana ja pysähtyy kolinan kera niin eipä paljoa ikeniä naurata.

Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin... Jokainen tekee niinkuin lystää ja hyvältä tuntuu.   ::) Mielenkiinnolla jään seuraamaan juonen käänteitä. ELK
Kannattaako sitä paskalla turbolla käydä penkittämässä kun tietää että tehoja uupuu nyt jo. Laukee vielä jotain muutakin rullien päälle sankan savun ja kolinan kera.   ;)

Hiltsu ymmärtää kyllä ajanpäälle sen että kyllä se vakioturbokin riittää. Sillä jo tulee potkua lisää kivasti.   :)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #163 : 16.02.2012, 20:16:13 »
Niin no se on totta että ei ole järkeä, tosin tarkoitus pitää tuota autoa pitempään. Onkos kellään tietoa mitä maksaa penkitys ja lastun modaus jos tarvetta? Ei ole kuin pari kertaa tullu ajojärjesteliän pullaposkella ajeltua. Kyllähän mielessä oli pomon heitosta kkk24, mutta fin turbolla oli sitä mieltä että kkk14 on näppärä ja "fiksu" turbo ja se muokattuna ois miulla aika passeli.
Jossain 5-600 mahdollisesti? Tiedä häntä mutta tollaseen summaan mä oon tuudittanu itteni jos tolle tielle lähtee.

Se ei ollu ihan todellinen ehdotus.  ;) Kunhan heitin vaihtoehdon.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Hiltsun Orja V70 TDI *Turbo huoltoon*
« Vastaus #164 : 16.02.2012, 20:19:12 »
Toisaalta Pomo olet oikeassa... Mitäpä tuota penkittämään jos kerran on 100% varma, että turbo on p*skana ja tehoa puuttuu. Hiltsu jos haluat varmuuden autosi tehoista niin penkitys kannattaa. Näkee sitten käppyröistä missä mennään ja mihin pitää seuraavaksi ronkkia, että päästään sinne seuraavalle tasolle... 

Tuonne minä menisin, jos tartteis penkittää... http://www.ohenmaenteho.fi/   Varmaan Kalakukko kaupungissa on paikkoja lähempänäkin, mutta tuo nyt tuli mieleen.

Moottorinohjauksen muutoksiin on omat pajansa, mutta minulla ei niistä ole tietoa.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

 

Elekma  Autoracing