Samppasport  Futurez

b230e tyhjäkäynti

  • 45 Vastauksia
  • 9000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #15 : 21.01.2014, 19:38:56 »
kannessa vasemmalla puolella ihan takapäässä,etummainen on lämpömittarin anturi.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #16 : 21.01.2014, 19:43:46 »
kannessa vasemmalla puolella ihan takapäässä,etummainen on lämpömittarin anturi.

jjoo ku itelle vasta toinen volvo nii ei oikeen viäl ymmärrä näitten päälle mittää ;D onnistuuko se anturi mitattaus jotenki? ei paljo viitti ajella tolla ku pensan kulutus aivan jotaki hirveetä  :D ja tuolla yhessä keskustelussa oli puhuttu että tuleeko ohjauspaineensäätimelle virtaa voisko tossa olla perää? ku ainaki jos lisäilmaluistin johon tai onko se joku rikastin nii vaikka niist ottaa johot irti nii ei vaikuta mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2014, 19:53:05 kirjoittanut tomberi »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #17 : 21.01.2014, 19:55:23 »
voi,mutta kato se anturin johdot nyt ekax,eli mihin imusarja loppuu siitä katsot alaspäin sylinterinkannen kulmaan.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #18 : 21.01.2014, 19:58:25 »
voi,mutta kato se anturin johdot nyt ekax,eli mihin imusarja loppuu siitä katsot alaspäin sylinterinkannen kulmaan.

juu mut miten sen anturin voi mitata jos johdot ehyet ja mitä lukuja pitäs mistäki tulla jos ylkyllä kattoo?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #19 : 21.01.2014, 20:03:03 »
Ei siinä ole tommosta anturia niin ei sitä ole kovin helppo mitatakaan.

Tarkista että koneen käydessä ohjauspaineensäätimelle tulee +12V, ota se liittimen kumisuoja irti ja mittaa töpseli kiinni niin saat mitattua kuormituksen alaisena jännitteen. Mittaa lisäksi ohjauspaineensäätimestä vastusarvo siitä töpselistä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #20 : 21.01.2014, 20:05:51 »
Ei siinä ole tommosta anturia niin ei sitä ole kovin helppo mitatakaan.

Tarkista että koneen käydessä ohjauspaineensäätimelle tulee +12V, ota se liittimen kumisuoja irti ja mittaa töpseli kiinni niin saat mitattua kuormituksen alaisena jännitteen. Mittaa lisäksi ohjauspaineensäätimestä vastusarvo siitä töpselistä.

mistäs tommoset löytyy ku tosiaan eka volvo mitä yritän korjata :P

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #21 : 21.01.2014, 20:06:45 »
jaajaa,niin 230e koneessa ei ole sitä anturia mikä 200e koneessa on,sitten sen voi unohtaa tietysti.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #22 : 21.01.2014, 20:08:13 »
mistäs tommoset löytyy ku tosiaan eka volvo mitä yritän korjata :P
imusarjan alla,siihen tulee töpseli ja 2polttoaineputkea
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #23 : 21.01.2014, 20:18:27 »
jaajaa,niin 230e koneessa ei ole sitä anturia mikä 200e koneessa on,sitten sen voi unohtaa tietysti.
Ei kummassakaan k-jettikoneessa ole varsinaista lämpöanturia, se ohjaa vaan starttitilanteessa starttisuutinta.

Tuo että lisäilmaluistin töpselin irrotus ei vaikuta mihinkään viittaisi kyllä tähän samaan vikaan, eli sähkönpuutteeseen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #24 : 21.01.2014, 20:28:06 »
Ei kummassakaan k-jettikoneessa ole varsinaista lämpöanturia, se ohjaa vaan starttitilanteessa starttisuutinta.

Tuo että lisäilmaluistin töpselin irrotus ei vaikuta mihinkään viittaisi kyllä tähän samaan vikaan, eli sähkönpuutteeseen...

jooo elikkä onko mahdollista että välillä kävi 11.2v suurin osa ajasta 0v ja ohmit välillä 13 välillä 45,6  :o

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #25 : 21.01.2014, 20:35:16 »
Teoriassa mahdollista, ei kyllä kuulosta ollenkaan järkevältä. Mutta virransyöttövialta tuo kuulostaa, koitappa saada tarkistettua tilanne.

Muoks: voit testata myös kytkemällä esim jonkun pienen polttimon tuohon töpseliin, 5W lasikanta tai muu vastaava.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2014, 20:39:10 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #26 : 21.01.2014, 20:36:20 »
Ei kummassakaan k-jettikoneessa ole varsinaista lämpöanturia, se ohjaa vaan starttitilanteessa starttisuutinta.

Tuo että lisäilmaluistin töpselin irrotus ei vaikuta mihinkään viittaisi kyllä tähän samaan vikaan, eli sähkönpuutteeseen...
juu oletin et tämä anturi haistelee jäähdytysnesteen lämpötilaa ja sitä myöten ohjaa tuota starttisuutinta siksi sana lämpöanturi mikä oli väärä,yhden kanssa olen paininut mutta se oli 200sarjan auto,siitä oli rintapellistä harmaasta liittimestä karannut johto mikä tuli kyseiselle anturille ja pensaa tuli siihen malliin et hetken kylmänä toimi ja sit alko popotus ja pölly perseessä,  ei kulkenut kun hana pohjassa kun meinas hukkua kakkuun,mutta viisaammat jatkaa tästä -H-
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #27 : 21.01.2014, 20:38:42 »
Teoriassa mahdollista, ei kyllä kuulosta ollenkaan järkevältä. Mutta virransyöttövialta tuo kuulostaa, koitappa saada tarkistettua tilanne.

joo tarkempi tarkistelu mennee huomiselle. minkälaisia lukuja pitäis tulla? ja mitehä nuo johot kulkee on sulaketta tai liittimiä välissä jos hapettunu tms?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #28 : 21.01.2014, 20:54:52 »
juu oletin et tämä anturi haistelee jäähdytysnesteen lämpötilaa ja sitä myöten ohjaa tuota starttisuutinta siksi sana lämpöanturi mikä oli väärä,yhden kanssa olen paininut mutta se oli 200sarjan auto,siitä oli rintapellistä harmaasta liittimestä karannut johto mikä tuli kyseiselle anturille ja pensaa tuli siihen malliin et hetken kylmänä toimi ja sit alko popotus ja pölly perseessä,  ei kulkenut kun hana pohjassa kun meinas hukkua kakkuun,mutta viisaammat jatkaa tästä -H-
Joo siis se ohjaa vain ja ainoastaan sitä, aukeaako starttisumu vai ei, ei siis varsinaisesti vaikuta käyntiin sinällään.

joo tarkempi tarkistelu mennee huomiselle. minkälaisia lukuja pitäis tulla? ja mitehä nuo johot kulkee on sulaketta tai liittimiä välissä jos hapettunu tms?
Tärkeintä on, että vastusarvo on "järkevä", ohjearvoja säätimestä en muista ulkoa. Sanotaan hattuheittona joku parikytä ohm, kuitenkin luokkaa kymmeniä ohmeja, ei 0 tai tuhansia. Ja erinomaisen tärkeää on että siihen töpseliin tulee 12V kun kone käy. Tulee moottorin johtosarjaan muistaakseni tulipellin liittimeen, tulee suoraan bensapumpun syötöstä. Siirtopumpun sulake taitaa olla välissä, tai sitten vain pääpumpun sulake.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tomberi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b230e tyhjäkäynti
« Vastaus #29 : 21.01.2014, 20:57:55 »
Joo siis se ohjaa vain ja ainoastaan sitä, aukeaako starttisumu vai ei, ei siis varsinaisesti vaikuta käyntiin sinällään.
Tärkeintä on, että vastusarvo on "järkevä", ohjearvoja säätimestä en muista ulkoa. Sanotaan hattuheittona joku parikytä ohm, kuitenkin luokkaa kymmeniä ohmeja, ei 0 tai tuhansia. Ja erinomaisen tärkeää on että siihen töpseliin tulee 12V kun kone käy. Tulee moottorin johtosarjaan muistaakseni tulipellin liittimeen, tulee suoraan bensapumpun syötöstä. Siirtopumpun sulake taitaa olla välissä, tai sitten vain pääpumpun sulake.

joop tuli vaa mieleen että tässähän on b.pumppu ja siirtopumppu erillisillä katkasijoilla mutta toivottavasti ne ei vaikuta asiaan

 

Proturbo  Autodiagnoosi