Tässä olis juttua meikäläisen toisesta volvosta. Eka tuli tossa syksyllä vaihdettua pyörään, no se päätyi kokeilumyyntiin ja meni samana iltana kaupaksi. Joten taas myynti-ilmoituksia selaamaan, uus volvo piti saada niin tuli osto-ilmoituskin tehtyä, sen kautta löytyi sitten tämä kyseinen peli

Volvo lähti suht halvalla, mutta onhan siinä laittoakin, mm. kuskinpuolen kontinlasi oli rikki, perässä jotain hämärää ja kaikkea pientä laittoa siellä täällä, onhan se jo ihan kunnoitettavasti liikkunut, 496tkm mittarissa

. Tekniikkapuolelle tehty perus viritykset kuten viking-lastu ja bleed tyyppinen ahtopaine ruuvi. No, ahtopaine mittarista selvisi, että ahtopaine piikkaa välillä aika pahasti, peruspaine oli mittarin mukaan 0.6bar ja piikkasi pahimmillaan 1.5bar, joten bleedi tuli otettua pois ja ahtopaine säädettiin sopivaksi laittamalla pikku spacer hukkaportin kellon kiinnitysraudan alle, nyt ahtaa aikalailla tasan 1,0bar, hiukan se piikkaa edelleen mutta pitää joskus tilata säädettävä kello.
Madallettu tätä on myös kohtalaisesti, edessä jotkut e36 bemarin madallus jouset+ lyhemmät iskarit ja takana ihan rälläkkä madallus. Korkeus on omasta mielestä ulkonäöllisesti aika hyvä nyt mutta ajettavuus ei, joten joitakin muutoksia alustakin kokee aikanaan.
Tässä olis kuvia suunnilleen siitä, millainen oli ostettaessa, maskin kerkesin ottamaan irti maalattavaksi kun oli vähän huonossa hapessa.


Eilen 25.1 lähdettiin kaverin kanssa laittamaan autoa, vaihdettiin takalasi ja tutkittiin perää, vaihdettiin kuskin puolelle vetari,pyöränlaakeri ja sen ulkokooli, myyjän mukaan laakeri olisi ollut väljä siihen mutta eipä muuttunut miksikään, pitää satunnaisesti pikku naputusta ja pyörästä heiluttaessa tuntuu pieni välys kun auto nostettu ylös. No, ajateltiin että se on tähänkin asti kestänyt niin kai se vieläkin kestää. No samana iltana käytiin vähän kaiteessa, pienillä vaurioilla selvittiin onneksi tälläkertaa, pahemminkin olisi voinut käydä.

Matka jatkui trailerilla kun ei suostunut enää käymään. Syynä taisi olla lähes irronnut tankki, bensapumpun kulma oli ylimpänä ja pumppu ei saanut kunnolla bensaa.
Yllättävän pienillä vaurioilla säästyttiin. Nyt auto käy ja liikkuu omin voimin täysin moitteetta.
Seuraavaksi olis ohjelmassa viedä auto nosturille ja pistää katsastuskuntoon.
Uusiksi pitää tehdä
-Pari ruostekohtaa kuntoon
-Pakoputki kasassa parista kohdasta
-Pari muuta hitsipaikkaa pohjaan
-Se perän naputus ja väljyys pitäis myös katsoa kuntoon
-katti putkeen, luultavasti pitää nostaa hieman ja muuta pikkuhommaa

Ja ihan huoltomielessä vois vaihtaa tiivisteet+laakerit jossakin vaiheessa koneeseen, viimeistään sitten jos aletaan tehoja kutittelemaan enemmän.
Tästä tulee siis itelle käyttöauto kun vajaan 3kk päästä tulee 18 ikävuotta täyteen.
Vanteiksi tulee levitetyt peltivanteet luultavasti 8x16 ja 9x16 koossa, pitäisi enää mankeloida levityspalat ja siirtää etuvanteista keskiöitä,aihiot sorvattu halki jo.
Tekniikka pysyy ainakin alkuun suunnilleen tuollaisena kuin se on nytkin mutta isommat suuttimet+IMM+uusi lastu pitäisi laittaa, ajatuksena olis ajaa tällä e85 bensalla tästä eteenpäin. Pakoputkiston voisi myös tehdä virtaavammaksi yhdellä vaimentimella ja laittaa katin ohitusputki laipoilla. Ehkäpä hiukan isompi ahdin+alucooleri tulee joskus laitettua.
Manuaalilaatikko pitäis myöskin hankkia kun on automaatti laatikolla nyt
Näillä mennään tälläerää

Vinkkejä tohon perän naputukseen ja pyörän väljyyteen kiinnostais kuulla?