Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Alatukivarret, hyvät ja huonot.

  • 84 Vastauksia
  • 24680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa alces

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #15 : 18.04.2011, 12:18:17 »
aina kulmien tarkastus ja tarvittaessa  säätö!!

ite ainaki joka kerta joutunu säätään ohjauskulmat ku jotaki vaihtanu sinne.. halvempaa se on ku rengasparin ostaminen
V50 T5 AWD -05,   || ex S80 D5 -04 || ex V70 TDI -98
Aprilia rsv1000r -05 fighter || Mitsubishi Pajero -03

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #16 : 18.04.2011, 12:26:51 »
Lie millainen on fixuksen varsi, halvemman sain tinkittyä 75€ valmistus maa oli italia ja myyjä lupasi 2-vuotta ja 100tkm takuun.

Aikahan kallis vielä.
Itelle italiaanoja os myyty 45€:lla.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

hevonen

  • Vieras
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #17 : 18.04.2011, 15:11:03 »
aina kulmien tarkastus ja tarvittaessa  säätö!!

ite ainaki joka kerta joutunu säätään ohjauskulmat ku jotaki vaihtanu sinne.. halvempaa se on ku rengasparin ostaminen
Just. Oikoa saa kyllä hommassa mutta jos ei säädä kulmia, vuoden sisään on rengaspari paskana ja ajettavuus täysin pielessä. :knuppel2:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #18 : 20.04.2011, 16:44:12 »
Kyselin tänään kuopiosta osia ja mielenkiintoisia vastauksia sain.

Motonetissä oli italialainen 80€ 1-vuoden takuu ja ei kilometri rajoitteita.

Sininen antoi hinnaks 235€ ja myyjää kertoi takuuksi 1-vuosi, mutta kilometri takuuksi ei suoranaista ollu, mutta huoltopääliköltä oli kysyny niin se oli sanonu 150 000km ja takuuseen menevä osa menee tutkittavaksi... Ja eivät tieneet että minkä maalaiset ovat, oli tilaus tavaraa. Vähän niinku ässä arvan ostas...

Kaiken huippu oli kun myyjä sano sinisellä että tukivarsi tulee 2-pultilla kiini. Fixuksen myyjä ja itse olen todennu sen olevan 4-pultilla...
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011, 16:46:59 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1058
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #19 : 22.04.2011, 21:37:47 »
Päivitys omaan horinaan tuossa aiempana. Leimaministeri pompautti väljästä alapallosta... vajaa vuosi ja 30tkm kesti Motonetin merkitön ~70e:n tukivarsi.  :nohnoh
Olipa p****.  Väljyyttä ei vielä huomannut mistään mutta katsurilla ollut hetkutin sen paljasti.

Paikallisesta varaosakaupasta kyselin sitten korvaavaa, 70-144e oli hinnat. Otin kuitenkin tuon 70e:n palikan ja kokeillaan nyt sillä, semmoinen kangaspussissa oleva Scantech. Paikallisessa tuntuu takuut toimivan jos tuo nyt porsii vähillä ajoilla.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Wilsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #20 : 26.04.2011, 17:23:30 »
Päivitys omaan horinaan tuossa aiempana. Leimaministeri pompautti väljästä alapallosta... vajaa vuosi ja 30tkm kesti Motonetin merkitön ~70e:n tukivarsi.  :nohnoh
Olipa p****.  Väljyyttä ei vielä huomannut mistään mutta katsurilla ollut hetkutin sen paljasti.

Paikallisesta varaosakaupasta kyselin sitten korvaavaa, 70-144e oli hinnat. Otin kuitenkin tuon 70e:n palikan ja kokeillaan nyt sillä, semmoinen kangaspussissa oleva Scantech. Paikallisessa tuntuu takuut toimivan jos tuo nyt porsii vähillä ajoilla.

Tuon pitäisi mennä vielä Motonetin takuuseen, joka on 1 vuosi (huom, ei kilometrirajaa!!) varaosille. Itsellä kesti 1v 4kk (ei korvattu vaan kaikilla tahoilla (info, kassa ja varaosatisiki) vedottiin 1v takuuseen) ja karvan yli 30tkm kunnes katsuri pompautti väljästä alapallosta. Tämäkin Motonetin "merkitön" laatikko, mutta pussissa luki OSSCA High Quality parts (high quality my ass). Mitään kolinoita ei vielä tuntunut, ajossa ainoastaan vauhdilla lätäkköön ajaessa huomasi kevyen "iskun" minkä ratti antoi käsille, mutta hylsy tulla tärähti ja olihan se pallo väljän olonen kun sitä irtonaisessa varressa sitten väänteli...
Pitää tehdä reklamaatio tässä kunhan kerkiää. Saisivat mielestäni mainostaa, että takuu on 1v ja saman verran myös oletettu kestoikä, ettei kenellekään tule harhakuvaa kestävästä komponetista. Motonetillä on myös parempien valmistajien tukivarsia joskus valikoimissaan (mm. Delphi).

En nyt halua maalailla belsebuubia seinälle, mutta ScanTech on todennäköisesti vaihtokunnossa myös vuoden jälkeen, joko pallonivelen suojakumi tai sitten tukivarren kumipuslat hajoaa. Scantechikin on sitten vain tukkuri, joka pakkaa ties keiden vinkuintialaisten firmojen tuotteita pussiinsa, omat kokemukset ScanTech kumiosista ovat lähinnä surkuhupaisia...

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #21 : 26.04.2011, 20:09:16 »
Älkää ostako niitä tarvikemallisia. Mulla on mennyt noita monta repullista montaa erilaista, ennenkuin uskoin ja kävelin merkkiliikkeeseen. Pahimmillaan se oli alle vuosi ja puslat revenneet jolloin auto puoltaa milloin minnekin. Puslat meni aina, palloissa ei mitään ongelmaa. Kuoppaisen hiekkatien takana kun asutaan, niin taitaa tuennat olla muutenkin kovemmalla.

Ja varren vaihtoa seuraa aina aurauksen muutos, jolloin säätö on pakko tehdä. Tai voihan sitä ajaa pielessä olevilla kulmilla jolloin ajaminen on perseestä.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #22 : 26.04.2011, 20:19:00 »
Älkää ostako niitä tarvikemallisia. Mulla on mennyt noita monta repullista montaa erilaista, ennenkuin uskoin ja kävelin merkkiliikkeeseen. Pahimmillaan se oli alle vuosi ja puslat revenneet jolloin auto puoltaa milloin minnekin. Puslat meni aina, palloissa ei mitään ongelmaa. Kuoppaisen hiekkatien takana kun asutaan, niin taitaa tuennat olla muutenkin kovemmalla.

Ja varren vaihtoa seuraa aina aurauksen muutos, jolloin säätö on pakko tehdä. Tai voihan sitä ajaa pielessä olevilla kulmilla jolloin ajaminen on perseestä.

Miten pitkään alkuperäiset sitten ovat kestäneet? Jos hintaa kuitenkin osissa kolme kertaa enenmmän? (tietysti tulee huomioida vaihtamistyö ja aurauskulmien säätö).

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #23 : 26.04.2011, 21:00:37 »
Itellä kesti 1v/16tkm motonetin tukivarsi. Puslat oli väljät mutta pallo kunnossa. Ostin samanlaisen kun oli halpa :idiot2:. Ens kerralla ostan kyllä alkuperäisen.
XC70 D5

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #24 : 26.04.2011, 21:07:04 »
Itelle kyllä riittää vuosi kestoa noissa halppiksissa, eipähän tarvi taistella bulttien kanssa.. :2funny:

Jos vajaalla satkulla saa molemmat, ni en kyllä ostele kalliimpia.

Nyt 2tkm takana halppiksilla, enkä tehnyt aurauskulmille mitään.
Eikä vielä ainakaan renkaat ole epätasaisesti kuluneet.
Vetelyä tms ei ole havaittavissa, ettei kauhean mettässä ole kulmat.

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #25 : 26.04.2011, 22:10:29 »
Kyllä tuo sinisen tukivarsi on todellenen kusetus. Ei tietoa valmistusmaasta ja takuu 1-vuosi ja "150 000km" Niin ja kun hinta on 235€ ja tilaustavaraa...

Halvin mikä paikallisella oli, oli joku 65€ ja takuu 1-vuosi ja ei kilometri rajoitteita.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #26 : 26.04.2011, 22:22:32 »
Ajotavalla on myös huomattavan suuri merkitys kestävyyteen , kuskin puolen motonet -alatuki varsi täyttää kohta 5 - vuotta / 140tkm,
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1058
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #27 : 26.04.2011, 23:50:02 »
Joo. Ajatus on valittaa Mnettiin mutta kuitti osista on hukassa, vanhempia kuitteja löytyy muista osista kyllä vaikka kuinka paljon. Höh.
Kumi tästäkin oli pilalla ja rasvat tiessään, satavarmasti ei mennyt rikki asennuksessa kun siinä ei kertakaikkiaan ole tilausta hölmöilylle. Sen verran helppo homma.

Parin satkun tukivarsia ei kyllä viitti ostella jos, niidenkään kestävyys kun ei ole kirkossa kuulutettu. Ainut mikä noissa tiheään menevissä nivelissä harmittaa, on niiden aiheuttaman ylimääräinen ja joskus yllättävä harmi. Alustahommat ei kuulu suosikkeihini...

Ajotavalla ei liene tässä vaikutusta, kumi rikki. Kotitie tosin rokottaa autoa monin eri tavoin, hiekkatie.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #28 : 27.04.2011, 09:22:12 »
Kyllä tuo sinisen tukivarsi on todellenen kusetus. Ei tietoa valmistusmaasta ja takuu 1-vuosi ja "150 000km" Niin ja kun hinta on 235€ ja tilaustavaraa...

Halvin mikä paikallisella oli, oli joku 65€ ja takuu 1-vuosi ja ei kilometri rajoitteita.

Alkuperäisosissa on kuitenkin vähemmän merkityksellinen se, että missä maassa se on valmistettu, kuin tarvike-osissa, alkuperäisosiksi ei kuitenkaan kyseessä oleva tilaaja hyväksy mitä vain, kuten tarvikemarkkinoille myyvät.  Monesti kyllä niissä osissa on joku tarra josta sen valmistusmaan näkee.
Ihmettelen sitä että kaiketi näihin autoihin aletaan vaihtelemaan noita alkuperäisiä tukivarsia joskus 10 vuoden ja 200-300tkm kohdalla???? tarvikemallisiin ja sitten alkaa se kiroamiskierre, kun ne ei kestä mitään.

Kuluttajasuojan vaatima uuden autovaraosan virhevastuu on 6kk, miksi 1 vuosi on kusetusta?

Olisiko täällä ketään joko on laittanut kuluneen tukivarren tilalle alkuperäisen? Kauanko siitä on aikaa ja kilometrejä nyt?

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #29 : 27.04.2011, 13:04:32 »
No se että kilometri takuu on vähän sinnepäin. Huoltopäälikkö sanoi alaisellee jotta varovainen 150tkm ja halvemmilla sitä kilometri rajaa ei ole...

Saa nähdä kauan itsellä kestää tuo scantechin varsi, hintaa moisella oli 65€ 1-vuoden takuu ja ei kilometri rajoitteita.

Tietysti jos luottaa siihen että se alkuperäinen kestää sen 300tkm niin miks ei sillon... Ja makuja on monia.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2011, 13:07:15 kirjoittanut Hiltsu »

 

Samppasport  Futurez