Samppasport  Futurez

Alatukivarret, hyvät ja huonot.

  • 84 Vastauksia
  • 24678 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #30 : 27.04.2011, 13:09:11 »
No se että kilometri takuu on vähän sinnepäin. Huoltopäälikkö sanoi alaisellee jotta varovainen 150tkm ja halvemmilla sitä kilometri rajaa ei ole...

Saa nähdä kauan itsellä kestää tuo scantechin varsi, hintaa moisella oli 65€ 1-vuoden takuu ja ei kilometri rajoitteita.

Tietysti jos luottaa siihen että se alkuperäinen kestää sen 300tkm niin miks ei sillon... Ja makuja on monia.

Itse en kyllä menisi sanomaan, että on kilometriraja.. eihän se ole edes valvottavissa??..
Tuleeko monestikkin vuodessa tuo 150 000km täyteen?
Ja jos se scantechin pakkaama varsi kestää sen just ja just vuoden, niin kannattaako sitä tosiaan sitten ostaa, alkuperäisellä pitäisi päästä siis 2-4 vuotta, että olisi ollut halvempien arvoinen, jotka kestää sen vuoden.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2011, 13:11:27 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa V70 2.5 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #31 : 27.04.2011, 18:20:24 »
Alkuperäisosissa on kuitenkin vähemmän merkityksellinen se, että missä maassa se on valmistettu, kuin tarvike-osissa, alkuperäisosiksi ei kuitenkaan kyseessä oleva tilaaja hyväksy mitä vain, kuten tarvikemarkkinoille myyvät.  Monesti kyllä niissä osissa on joku tarra josta sen valmistusmaan näkee.
Ihmettelen sitä että kaiketi näihin autoihin aletaan vaihtelemaan noita alkuperäisiä tukivarsia joskus 10 vuoden ja 200-300tkm kohdalla???? tarvikemallisiin ja sitten alkaa se kiroamiskierre, kun ne ei kestä mitään.

Kuluttajasuojan vaatima uuden autovaraosan virhevastuu on 6kk, miksi 1 vuosi on kusetusta?

Olisiko täällä ketään joko on laittanut kuluneen tukivarren tilalle alkuperäisen? Kauanko siitä on aikaa ja kilometrejä nyt?


2006 vaihdoin molemmat varret alkuperäisiin, kun huutonetistä sain uudet 60e/pari ja toinen kesti n. puolivuotta ja toinen on vielkäin paikoillaan.
tuon jälkeen olen ostanut tarvike varsia, jotka kestävät sen vuoden ennenkuin pallo on väljä ja näissä tarvikkeissa on nuo puslat eri kohdassa (caster muuttuu ja puoltaa jos ei vaihda molemmin puolin)
nyt on taas alkuperäinen saksalainen tulossa tilalle.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #32 : 27.04.2011, 19:40:22 »
14.10.2009 ja 37 tkm sitten vaihdettu Motonetin alatukivarret ja siellä ovat vielä. Vuoden vaihteessa oli katsastus, eikä kommenttia.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #33 : 27.04.2011, 20:34:23 »

2006 vaihdoin molemmat varret alkuperäisiin, kun huutonetistä sain uudet 60e/pari ja toinen kesti n. puolivuotta ja toinen on vielkäin paikoillaan.
tuon jälkeen olen ostanut tarvike varsia, jotka kestävät sen vuoden ennenkuin pallo on väljä ja näissä tarvikkeissa on nuo puslat eri kohdassa (caster muuttuu ja puoltaa jos ei vaihda molemmin puolin)
nyt on taas alkuperäinen saksalainen tulossa tilalle.

Minkä merkkinen se volvon paketissa tuleva varsi on?

Poissa V70 2.5 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #34 : 27.04.2011, 20:45:24 »
Minkä merkkinen se volvon paketissa tuleva varsi on?

made in germany lukee pussissa, muuta en tiedä

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #35 : 27.04.2011, 20:47:06 »
made in germany lukee pussissa, muuta en tiedä

ah, niinpä tietenkin, ethän sä valmistajasta mitään puhunukkaan :D

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1058
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #36 : 21.04.2012, 13:25:26 »
Noniin, tämä aihe taas pintaan kun rupes sapettamaan.
Molemmat raidetangonpäät loppu, ajettu 1v/45tkm. On niin väljät että lotisee. (Tarvikeosat, joko Mnetista tai Harakiristä)

Toisesta alatukivarresta pallo loppu, lotisee. 1,5v/~70tkm. (Motonet)

Toinen alatukivarsi vähän väljä. 1v/45tkm. (Harakiri Scantech)

Tittu mitä kuraa noi on!!! Näyttää siltä että nivelremppa/vuosi on tahtina, ei kiva. Onneksi tosta uudemmasta tukivarresta on kuitti tallessa, joutuu tavoista poiketen mennä vaatimaan hyvitystä paikallisesta myymälästä. Näitä ei taaskaan huomannut ajossa vaan vasta kun renkaita rupesin vaihtamaan, luulin jo että pyörä on irti.  :buck2:
Kai se on pakko ryhtyä alkuperäisosiin vaihteeksi.

Koiranluut tossa näyttää kestävän aina vaan. Toiseen ketjuun niistä tilitinkin kun ne on olleet samat koko sen ajan mitä tuo kiituri on meillä ollut, 130tkm.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 13:27:28 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #37 : 21.04.2012, 15:53:52 »
Kuullostaa kieltämättä erikoiselta, omassa 850 jouduin omistusaikana (lähemmäs 3 vuotta ja alle 100tkm) uusimaan ainoastaan yhden alatukivarren, enkä mitään muita alustan osia edestä.. ::)
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1058
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #38 : 21.04.2012, 20:46:49 »
On kyllä todella rasittavaa, vaikka kuinka asennoituisi tarvikeosaa ostaessa että sen kestoikä on hyvinkin rajallinen yleensä. Ei silti haluais uskoa että menee noin huonoiksi näin nopeasti mitä nyt ovat.
Autossa on ihan vakio kumit Volvon omilla vanteilla, ei tunnu olevan epätasapainossa eikä iskaritkaan ainakaan viime leimassa huonot olleet eivätkä vuoda mitään ulos. Frouva ei ole mikään kurvaileva AudistiBemaristi, maantieajoa 90% ajosta. Toki tuo hiekkatie pistää alustaan vipinää mutta ei siinäkään hurjastella ja kuoppia kyllä kierrellään. Kunhan noi saa tuosta vaihdettua niin pitää vähän tutkia, tod näk rasvat karanneet. Tekis kyllä mieli värkätä töissä semmoiset pienet kalansilmänipat uusiin että sais välillä rasvattua. Voi vaan olla haastavaa porata nipalle paikka ilman että poraa nivelen piloille.

Liekä nuo kovat pakkastalvet liikaa nivelien kumeille? Mulla on semmoinen mielikuva että marras-joulukuun vaihteessa tehdyn hihnarempan yhteydessä heiluttelin niveliä ja ne olivat ok. Sen jälkeenhän talvi vasta alkoi. Pakkanen pannut kumit --> likaa niveleen ja thats it.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #39 : 21.04.2012, 21:43:41 »
No se että kilometri takuu on vähän sinnepäin. Huoltopäälikkö sanoi alaisellee jotta varovainen 150tkm ja halvemmilla sitä kilometri rajaa ei ole...

Saa nähdä kauan itsellä kestää tuo scantechin varsi, hintaa moisella oli 65€ 1-vuoden takuu ja ei kilometri rajoitteita.

Tietysti jos luottaa siihen että se alkuperäinen kestää sen 300tkm niin miks ei sillon... Ja makuja on monia.
Nuo Scantech:in lelut on varmaan samoja mitä Vollen alkuperäis osatkin on  :D  ;) Olen pari noita ostanut koiranluina, samanlaiset on, mutta merkki hiottu pois.
Ainakin Scantech:in koiranluut kestivät tosi kauan verrattuna muihin varaosaliikkeen tuotteisiin.

Huonoimmilla koiranluilla ajoin vajaat 2000 km.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 21:45:24 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #40 : 21.04.2012, 21:49:44 »
Löysin keskustelun puslien vaihdosta, mut aattelin pykätä keskustelun kokonaisista alatukivarsista.

Itse alkuviikosta kyselin alatukivarsia.
Niitä näyttikin löytyvän monen moisia, hinnaltaan ja valmistusmaaltaan.
Siniselta en lähtenyt kyselemään.

hinnat oli 45 - 105€
Mitkä nyt ostin maksoi 49€ kipale, en pitänyt pahana, pitimän olla ruattalaiset, scantechit tms. mut Made in taiwan kuitenkin luki.

Onko noissa ollut havaittavia kestävyyseroja??
Ei nyt sinänsä väliä, kun hinta noin halpa ja laittoonkin meni kolmevarttia/molemmat, vaikka vaihtelis joka vuosi.
Tosin noita pyörän kulmia täytys tietysti tarkastella myös.

Hyvä se on näköjään molemmat vaihella samoin tein.
Apparin puolella oli etu pusla aivan horo, n. 5mm välystä, ilmankos "hieman" alkoi vetelemään jarrutuksissa. :idiot2:
Kuskin puolelle olis saanut just koht uusia alapallon takia.
Scantech on muistaakseni tanskalainen tuote , mutta valmistusmaa voi olla vaikka kiina  ;D laadunvarmistus tekee tuotteesta sen mikä se on,,,,,onhan Volvokin jo Kiinalainen  ;D
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #41 : 21.04.2012, 22:01:37 »
Mitäs ne Volvon varret sitten maksaa kappale?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #42 : 21.04.2012, 22:20:20 »
Mulla oli taannoi aihetta vaihtaa molemmat varret. Toinen on vieläkin paikoillaan mutta toisesta meni alle vuodessa pallo väljäks.
En vaan muista kumpi niistä oli se scantec. Toinen oli täysin samanlainen mutta erilaisessa laatikossa.
Ihan Koivuselta tilattua tavaraa.

Eli on noissa laaduissa eroa, jopa scantecin osissakin koska valmistaja saattaa olla mikä tahansa.

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #43 : 22.04.2012, 16:16:48 »
Tämäkin riippuu varmaan siitä, että millaisilla teillä ajelee. Asfalttihommissa kestävät pitempään, mutta osittainen soratieajo ottaa omansa.

Pieni apu on käyttää kumia pois paikoiltaan ja lisätä vaseliinia, koska tarvikeosissa sitä on todella vähän. Sinisen tiskin osien
rasvanmäärästä ei ole kokemuksia.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #44 : 22.04.2012, 19:51:42 »
Mitäs ne Volvon varret sitten maksaa kappale?
kävin itse kysymässä alkuviikosta volvolta ja 180e kpl. ruvillen varsi tarvike liikkeessä 160e. kannattaako edes kokeilla enää tarviketta ;) itselle vaihdoin viime kesänä vänkärin tukivarren saksalaiseen meylen osaan ja kaikki raidetangot scantechin osiin. no kehuttiinhan niitä maasta taivaisiin. nyt tukivarresta etummainen pusla lotisee aivan horonaan. kuskin puolen raidetangot molemmat väljänä. 20tkm ja 8kk........................ no nyt sitten 2kk odotella tuota varren myyjän takuukäsittely, voi muoviämpäri kun osaa olla paskaa palvelua?! kuskin puolella volvon alkuperäinen ollut 3-4v ja ainakin vielä tuntuu hyvältä :)

e: onko kukaan yrittänyt/ajatellut laittaa alapalloon rasvanippaa? tuplaisi varmasti kestoiän jos vaan saisi jotenkin pysymään
« Viimeksi muokattu: 22.04.2012, 19:53:53 kirjoittanut v8 »

 

RallyBaron  Samppasport