Proturbo  Autodiagnoosi

Alatukivarret, hyvät ja huonot.

  • 84 Vastauksia
  • 26526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Virtanen88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #60 : 26.05.2012, 20:38:56 »
Semmosen voisin lisätä aiheeseen että, kannattaa tarkistaa ne tarvike pallonivelten rasvamäärä. Toisinaan on tippa vaseliinia ja metalli vasten metallia joten sehän syö sen nivelen hetkessä. Jotkut jopa laittaa rasvanipat tarvikeosiin  ;)

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #61 : 26.05.2012, 22:13:38 »
olisi ihan mukava tietää miten kierteen saa tehtyö siihen :o

Poissa Virtanen88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #62 : 26.05.2012, 22:20:33 »
Ilmeisesti niin ohutta kamaa ettei vaadi muuta kuin sopivan kokoisen reiän rasvanipalle. Pelkkä peltihän siellä yleensä on taustana. Itse en ole kokeillut laittaa nippoja noihin, pitänee joskus kokeilla vanhaan niveleen.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #63 : 26.05.2012, 22:29:44 »
pysyisköhän kuitenkaan? ::)

Poissa Virtanen88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #64 : 26.05.2012, 22:53:38 »
No sanotaan sitten että omalla vastuulla  :D Mut ainakin vahempien Fordien puolella porukka laittelee nippoja niveliin. Tärkein pointti oli tuo rasvan määrä nivelessä. Hyvä jos herneen kokonen läjä on jossain kumissa kiinni.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4948
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #65 : 26.05.2012, 23:13:12 »
Ilmeisesti niin ohutta kamaa ettei vaadi muuta kuin sopivan kokoisen reiän rasvanipalle. Pelkkä peltihän siellä yleensä on taustana. Itse en ole kokeillut laittaa nippoja noihin, pitänee joskus kokeilla vanhaan niveleen.

Kierrepakalla, on siellä sen verran sitä rautaa :juhau:

Tärkein pointti oli tuo rasvan määrä nivelessä. Hyvä jos herneen kokonen läjä on jossain kumissa kiinni.

Eräs tuttu sanoi että laittaa säännöllisin väliajoin injektioruiskulla (pieni neula) rasvaa sinne niveleen. Ei kuulemma ole moneen vuoteen niveliä tarvinu vaihtaa vaikka pieni reikä siinä kumissa on. Ja tuleehan siitä reijästä se ruostepaska pois jos sitä pääsee kertymään.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #66 : 27.05.2012, 14:01:52 »
Olipas tosiaankin väljä alapallo, vaikka oli hiekkaa tiivistämässä :) . Eikä ihme ettei ole kestänny tukivarressa oli GM merkki, nyt lootassa luki profesional parts Sweden.
Noi propartsin käikäleet on vähintään yhtä huonoja kuin Scantechin rojut...
Kaveri motonetissa arvaili, että ovat samaa tavaraa.


Ja tuosta rasvan lisäämisestä...
Ite kun ostin Biltemalaisen varren, otin suojakumin auki ja kurkkasin, niin olihan siellä ihan hyvin rasvaa.
Lisäsin kuitenkin vielä hieman, on aika helppoa kun hiffaa miten se suojakumi lähtee yläpäästään irti (nostetaan se lukkorengas siihen uran kohdalle).
Nipan laittaminen tällaiseen niveleen on vähän turhaa, jossa on täysin tiivis kumi. Kaikenlisäksi rasvan prässääminen niveleen on aika riskipeliä, vähänkin liikaa ja kumi korkkaa.
Noh, kestotesti jatkuu tuon Biltsun varren kanssa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #67 : 24.09.2012, 00:26:44 »
Pakko nostaa vanha aihe. Älkää ikinä lisätkö palloniveliin rasvanippoja jälkeenpäin. Jos pallonivelessä ei ole uria vaseliinille saattaa seurauksena pahimmillaan olla se että pallo pomppaa kupistaan pois kun alapuolelle painetaan prässillä rasvaa.
Monessa tapauksessa tarvike palloniveleen saa paljon lisää elinaikaa kun käyttää asennusvaiheessa suojakumin auki ja laittaa asianmukaista vaseliinia sopivasti.
Omiin ja kavereiden autoihin olen laittanut motonetin tukivarsia yms. ja todella vähän ollut ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2012, 00:30:03 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #68 : 24.09.2012, 17:02:38 »
 Minulla oli edellisessä v70:ssä motonetin halvimmat alaetutukivarret 2v/70tkm ja sen ajan ne ainakin kesti hienosti(sitten auto vaihtoi omistajaa). Nyt kesällä vaihdoin t5 kasipätkään pelkät tukivarren helat, kun alapallo oli vielä niin jämäkässä kunnossa(alkuperäisosa). Nuo alatukivarren helat makso motonetissä jotain alta 20 euroa/2kpl, saa nähdä kuinka ne sitten kestää. Tukivarret palloineen ja heloineen olis maksanu lähemmäs satasen kipale(halvimmat).

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #69 : 27.09.2012, 07:34:12 »
Motonetin tukivarsi kesti noin 4tkm. ,leimalla löyty taemmasta helasta välystä. Menee kyllä kuulema takuuseen.

Poissa automaattikasipätkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #70 : 25.10.2012, 08:52:01 »
Laitetaanpa kokemusta...

Vaihtelin eilen renkaita ja heiluttelin pyöriä tuosta mun vanhempikoppaisesta '00 V70 dieselistä. Reilun vuoden / 30 tkm paikallaan ollut Motonetista ostettu TRW:n ulompi raidetangon pää väljä. Seuraavaksi paikalle Lemförder tai orkkis...

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #71 : 31.10.2012, 10:18:46 »
Miten pitkään alkuperäiset sitten ovat kestäneet? Jos hintaa kuitenkin osissa kolme kertaa enenmmän? (tietysti tulee huomioida vaihtamistyö ja aurauskulmien säätö).

Orkkikset on nyt kestäneet parisen vuotta. Sinä aikana eukko tähtäillyt monttuihin hyvällä menestyksellä. Viimeksi taisi Noranzan runko pikkasen pettää kun rupesi jonkin verran tärisemään. Puslat kuitenkin ehjät.

Poissa jussi-75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • katsuri.
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #72 : 04.11.2012, 14:41:39 »
Bilteman tukivarsi. 4kk ja katsastuksessa hylky.Tdi:ssä.  Jo toinen susikappale mun kohdalle. Tossa t5:ssa on bilteman varret kestänyt nyt pari vuotta ja jonkun 30tkm.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #73 : 07.11.2012, 01:07:36 »
Fixuksen kautta hankittu alatukivarsi apparin puolelle kestäny nyt kaks vuotta, jotain väljää etupäässä on mutta ei inssi katsastuksessa löytäny mistä johtuu nii näillä mennään. On muuten koko eroa noilla osilla, meinaan C70 ja diesel 70-sarjalaisissa ilmeisesti ollu rankempi alatukivarsi. Ja mulla on nyt kuskin puolella edellisen omistajan toimesta tiskiltä ostettu tukivarsi ja toi fiksuksen kautta ostettu apparin puolella.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #74 : 21.11.2012, 19:37:37 »
Tuurillaan saattaa olla ettei tartte säätää, mutta kyllä ne tahtoo muuttua aina kun alustan osia vaihdellaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy