0
Jeska ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
onko tuota tappikoneen akselia sitten sovitettu enemmältikin b21 yms lohkoihin? mulla on kuudella pultilla vauhtipyörä kiinni, lisäksi tapitettu ja vähä oudon sorttinen hihnapyörän kiinnityskin muistaakseni. Ovatko nuo kaikki tappikoneesta sovellettuja ja minkähänlaisia ne tuossa datsunissa mahtavat olla, esim vauhtipyörän kiinnitys?
eikös se "budjetti" iskun lisäys kymppisarjaan tapahdu satasarjan mäntä+kanki kombolla?
Eka sivulla on selostettu iskun piteneminen
Itsellä on nyt b19a vm79 sekä b230 vm89. Niin noista ei voi kampuroita vaihtaa keskenään? Tai että jos tekisi epäkeskohiomalla tuosta kymppisarjalaisen kampurasta tuohon satasarjalaiseen? Vai pitääkö olla b23 lohko ja sitten ottaa satasarjalaisesta veivit/männät niin saisi pitkäiskun.
Bxxx lohkoa, eli satasarjaa on tehty isoilla ja pienillä laakerikauloilla. Epäkeskohiomalla noita on juurikin tehty. Iskunpituudeksi tulee tällöin 85mm. Männät joudut tietty koneistaan tai vaihtaan matalalammiksi. FAQ osiosta löytyy perustietoo vinokoneista ihan riittämiin.
Siitäkin huolimatta B19 akseli ei sovi kikkailematta B230 lohkoon
Tarkoitat varmaan päittäislaakerointia?
Miten suuri vaikutus tuolla ~146cc on tehoihin. Jos nyt b230f koneeseen laittaa perus jutut eli vx3 nokka, katti pois, lastut ym pikku jutut niin missä tehot liikkuisi tuollaisella pitkäiskukoneella?