Proturbo  Autodiagnoosi

Aluvanteen keskireiän suurennus.

  • 19 Vastauksia
  • 18582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hans80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Aluvanteen keskireiän suurennus.
« Vastaus #15 : 11.02.2014, 16:40:03 »
Hinta selviää huomenna, kun haen vanteet, kerron sitten.

Poissa hans80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Aluvanteen keskireiän suurennus.
« Vastaus #16 : 12.02.2014, 15:32:07 »
Okkei, nyt on vanteet sorvattu, hinta yht. 20e ja rengastyöt piälle 80e ja nokia seiskat alla
olipas mukava ajella, kun entiset renkaat oli aivan finaalissa.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Aluvanteen keskireiän suurennus.
« Vastaus #17 : 12.02.2014, 17:00:01 »
No se oli halpaa! Kaksi kuppia kahvia ja voileivät huoltiksella maksaa saman verran!
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Aluvanteen keskireiän suurennus.
« Vastaus #18 : 17.02.2014, 20:12:45 »
Juu, itse teetin saman homman Mikkelin ammattikoululla Otavankadulla muutama vuosi sitten.

Tiedustelin paljonko maksaisi niin vastaus oli 30 euroa, menin sitten ihan lukkoon ja sykkyrälle, koska odotin jotain 60-80e kieppeillä olevaa vastausta.

Siinä sitten kun en saanut sanaa suustani niin opettaja tiputti kahteenkymppiin kierroksen hinnan.  :2funny:

Mukavaa saada harrasteystävälliseen hintaan asioita.  S*
144
145
945
855

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Aluvanteen keskireiän suurennus.
« Vastaus #19 : 04.03.2014, 11:58:37 »
Pari kymppiä per vanne ei ole todellakaan paha hinta. EDIT: skippasin näköjään tokan sivun yli. 20e sarjastahan on jo ihan ilmaista. 20e/vanne olisi jo lähempänä totuutta, jos ei ihan huvikseen niitä koneistele.

Tuossa itse suurentamisessa kannattaa ottaa huomioon se, että jos ja kun keskireikä ei ole enää keskellä, niin vanne ei tietenkään enää keskity, sekä se, että suurin osa tasapainotuskoneista keskittää vanteen keskireiästä. Eli kun sen saa koneessa painoihin, niin autoon se keskittyykin erilailla, eikä ole enää painoissa.


Tuosta minäkin olen samaa mieltä, että vanteen pitää paikallaan vain se kiinnityspinnan kitka. Perusteltuja vastalauseita saa esittää, mutta itse näkisin asian näin:
Jos keskireikä todellakin pitäisi pyörän paikallaan, sen pitäisi olla täysin nollavälyksellä, käytännössä lämpösovitteella. Kuitenkin pyörä lähtee yleensä kevyesti pois ja menee kevyesti paikallaan, eli siinä on oltava pieni välys, eikö? Jos ja kun keskireiässä on aina pieni välys, se ei voi pitää pyörää täysin paikallaan. Jos tuo pienellä välyksellä varustettu reikä pitäisi pyörän paikallaan, sehän tarkoittaisi että se pääsisi elämään sen verran, mitä tuossa keskireiässä on välystä. Joka tarkoittaisi että aikaa myöden se välys suurenisi, kun pyörä hakkaisi tuossa edestakaisin. Samoin kuluisi kiinnityspinta, joka aiheuttaisi sen että koska keskiö muuttuu ohuemmaksi, mutta pultit pysyvät saman mittaisina, niin pultit löystyvät.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 12:00:32 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy