
Terve!
Ajattelin tehdä pienen harkinnan jälkeen tänne Showroomin pienen esittelyn kulkepeleistäni.
Kaikista en ole edes kuvia ottanut, mutta tässä on muutamia pienen kertomuksen kera.
JM-autotEnsimmäisenä olisi vuorossa Jokamiesluokan autot. Aiemmin minulla oli käytössä VW kupla, VW Golf GTI, RS2000 Escort, Audi 80.. Näiden jälkeen tulin järkiini(?) ja aloitin ajamaan volvolla. Muutamasta 200-sarjasesta ei ole valitettavasti tallessa kuvia, mutta tässä olisi viime kauden 760. Tekniikkana oli V6 ja laatikkona automaatti.


Seuraavaksi autoksi oli saatava hieman pirteämpi ja plussaa olisi, mikäli auto olisi Volvo, sekä hieman vanha sellainen.
Nettiautoon tuli 544, joka tuli samantien haettua. Reenatessa auto toimi hyvin, mutta kisoissa valitettavasti Panhard-tangon pultti oli irronnut ja auto ei suostunut kääntymään. Auto meni myydyksi kumminkin..

Rakenteilla on tällä hetkellä seuraavalle kaudelle kaksi 740 farkkua, toisessa on kaaret paikoillaan ja värit päällä, toinen pitää vielä purkaa ja kaaret istuttaa.


Muutamia jäärata/pelto-autoja on ollut omistuksessa, tässä kuvia ilman ihmeellisempää kertomusta.



Seuraavana onkin vuorossa Duetti, tämän piti tulla jäärata-autoksi, mutta auto vaihtui pienen päähänpiston jälkeen.

--
Seuraavaksi vuorossa kadulle tarkoitetut autot!242Ensimmäiseksi autoksi piti tulla paikkalisen ammattikoulun opiskelijalta ostettu 242. Aloitin ehostuksen valojen kunnostuksella ja pikaisella lumputuksella, maalipinta oli valitettavasti sen verta kärsinyt, ettei sitä saanut kunnolla pelastettua. Kuitenkaan kyseistä autoa en kerennyt kauaa omistuksessani pitää, kunnes ostaja tulikin hakemaan auton pois, sillä autoksi vaihtui USA-mallin 242, josta seuraavaksi lisää.

Valojen kunnostuksesta muutama kuva.. Tarviikohan sanoa kumpi ennen ja kumpi jälkeen?


242 USAKuten äskön mainitsin, niin yllä oleva 242 vaihtui USA-malliseen 242:seen. Auto tuli minulle ilman tekniikkaa, mutta se ei ollut ongelma. Tekniikan luovuttajaksi ostin 940:sen B230FK + AW71. Automaattiksi en aio lankkua tehdä, joten tuli hommattua M47, pottapyörä. Sintteri ja asetelma tuli myös hommattua, mutta osottautui hieman pommiksi. Pitää hommata myöhemmin SRE ja dieselin levy.
Kunhan kelit sallivat, niin pitää purkaa sisusta loppuun ja tarkastaa alusta, sekä tehdä mahdolliset paikat. Lisäksi tuosta tekniikan luovuttajasta pitäisi irroittaa moottori ja laittaa tallin pukille, ja tehdä remontti siihen + kevyt porttaus kanteen.

B230FK, joka ylläolevaan on menossa.
780 Bertone Nyt ehkä kiinnostavimman projektin pariin, jos tätä edes projektiksi voi sanoa. Kyseessä on Siis 780 Bertone. Auto on Ruotsista, ja tarkoitus olisi saada tästä tehtyä luotettava käyttöauto, samalla auto tulee olemaan ensiauto. Tämän suunnitelmat ei ole kummoisemmat, sähkövian korjaus, sisustan ehostaminen nahanhoitoaineilla, repsottavat ovipahvit kuntoon, valojen ehostus jne.. Eli pientä pintaremonttia. Auto tullaan mahdollisesti myös maalaamaan mustaksi, mutta saas nähdä miten silmä tottuu?



Auton tekniikka on D24tic + M46. Ahtoja ja syöttöjä hiukan lisää, mutta koitetaan nyt pitää tekniikka ehjänä, kun luotteva käyttis tästä piti tulla?

Sisustan purku aloitettiinkin jo, ja penkit siirretty tallin puolelle käsittelyyn. Sisusta imuroitiin, että on kivempi puuhastella sähköjä siistimpään kuntoon. Muuta johto hiertynyt poikki ja maihin ottanut..



Neliöt loppuu kesken?

Pitää ommella umpeen.

Loppuun vielä kiitokset aiheen lukeneille! Päivittelen, kun aihetta löytyy ja kirjoitusintoa löytyy. Nyt se on moro!
