Futurez  Kulkukoira

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #165 : 07.09.2011, 21:51:29 »
Sanot vaimolle että saa sekin ostaa isomman turbon jos se haluaa niin ei tuu kateelliseki.

Tai sitten kierrätät sen vanhan Turbon vaimokkeen autoon. Tosi mies toki myy sen sille ja ostaa rahoilla isomman. Harvalla jantterilla on autossaan vaimon maksamaa ahdinta.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #166 : 08.09.2011, 01:14:31 »
Mietin kanssa, että mistä tuollaisia vaimoja saa.  :D

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #167 : 10.09.2011, 11:39:13 »
Tulipa ahtomittarikin päivitettyä, vanha Revotec alko näyttämään vähän liikaa, ainakin tehopenkin painemittariin verrattuna...
Kokeilin piruuttani Bilteman 15€ mittaria, joka ei vaikuttanut ollenkaan huonolta, mutta jotenkin ei osaa luottaa siihen yhtään.

Nyt laitoin siis tällaisen:


Samalla pitää kehua SamppaSportin toimintaa, erittäin nopea toimitus :hg:
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #168 : 10.09.2011, 13:17:38 »
Tulipa ahtomittarikin päivitettyä, vanha Revotec alko näyttämään vähän liikaa, ainakin tehopenkin painemittariin verrattuna...
Kokeilin piruuttani Bilteman 15€ mittaria, joka ei vaikuttanut ollenkaan huonolta, mutta jotenkin ei osaa luottaa siihen yhtään.

Nyt laitoin siis tällaisen:


Samalla pitää kehua SamppaSportin toimintaa, erittäin nopea toimitus :hg:
Eihän siinä ole asteikko kun vaan kahteen baariin asti  ???  ;D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #169 : 10.09.2011, 13:33:41 »
Eihän siinä ole asteikko kun vaan kahteen baariin asti  ???  ;D
Juuh, otin tahallaan tuollaisen mittarin että on edes jokin "este" laittaa 3bar ahtoja ::)
Pakopainemittarin jos laittaisi niin siinä saisikin sitten olla varmaan asteikkoa 5bar asti :D

Mutta kaipa tuon pitäisi olla laadukkaimmasta päästä näistä "tuning" mittareista, tietenkin nestevaimennettu teollisuusmittari olisi paras, mutta ei oikein sovi omaan silmään...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #170 : 10.09.2011, 23:20:22 »
Joku tossa haukku näitä autometeter:eitä , mut mulla on ittellä 2 , ja vaikuttavat päteviltä  :o
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #171 : 11.09.2011, 00:21:09 »
Joku tossa haukku näitä autometeter:eitä , mut mulla on ittellä 2 , ja vaikuttavat päteviltä  :o
Siis mitvit? Autometerit on tunnetusti laadukkaita mittareita.
Jäitä housuun!

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #172 : 11.09.2011, 01:04:53 »
Autometer on hyvä, autogauge on pask*a...

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #173 : 11.09.2011, 10:07:08 »
Autometer on hyvä, autogauge on pask*a...
Juurikin näin...
Ainakin tuo Autometer toimii aika hyvännäköisesti, neula ei väpätä tai heilu minne sattuu ja valaistus on juuri passeli, tuosta oranssista viisarista myös näkee helposti "sivusilmällä".

Hetken asiaa tutkiskelin eri merkkifoorumeita selaamalla ja joka paikassa kehuttiin Autometeriä, Greddyä ja Prosporttia...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #174 : 11.09.2011, 10:46:01 »
Autogage by Autometer kuuluu myös oikeisiin mittareihin. Motonetinkin myymä Autogauge on vain nimenä lähellä tuota.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #175 : 07.10.2011, 21:00:58 »
Jaahas, päivitetään tännekin jotain...

Tuli vaihdettua "jo" 47tkm palvellut tukivarsi uuteen, oli kiinnityspuslat menny aivan sohloiksi.
Kovemmassa vauhdissa alkoi olla epävakaa ajettava ja kiihdytyksessä ei tiennyt, että mihin suuntaan auto lähtee.
Sormin sai vedettyä puslat holkeistaan irti, tässä on siis se 4-pultilla kiinnioleva varsi.
Oiskohan ollu Scantech...  ::)

Nyt laitoin Bilteman varren, katsotaan kestääkö...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #176 : 07.10.2011, 21:06:05 »
Jaahas, päivitetään tännekin jotain...

Tuli vaihdettua "jo" 47tkm palvellut tukivarsi uuteen, oli kiinnityspuslat menny aivan sohloiksi.
Kovemmassa vauhdissa alkoi olla epävakaa ajettava ja kiihdytyksessä ei tiennyt, että mihin suuntaan auto lähtee.
Sormin sai vedettyä puslat holkeistaan irti, tässä on siis se 4-pultilla kiinnioleva varsi.
Oiskohan ollu Scantech...  ::)

Nyt laitoin Bilteman varren, katsotaan kestääkö...
Ootkos kokeillu oikeen kunno vauhdissa vai ihan sallituissa?

En tiedä omasta muta mutta normaali nopeuksilla ei ongelmaa, mutta 200 alko oleen jo aika haastavaa, takajouset ei oikeen pysyny ruodussa. Ei kiva tunne.   :P

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #177 : 14.10.2011, 17:27:14 »
Ootkos kokeillu oikeen kunno vauhdissa vai ihan sallituissa?

En tiedä omasta muta mutta normaali nopeuksilla ei ongelmaa, mutta 200 alko oleen jo aika haastavaa, takajouset ei oikeen pysyny ruodussa. Ei kiva tunne.   :P
Tossa kerran piti näyttää motarilla eräälle audikuskille, että miten volvo kulkee 8)
Ei se loivakaan kurvi hyvältä tuntunut kun oli tuplasti nopeutta moottoritien rajoitukseen nähden...

Mutta nyt kun on noi konin keltaiset alla, niin pysyy paljon paremmin tiessä kiinni. Vakioiskareilla ajoin kerran noin 200kmh ja ei tehny mieli ajaa yhtään kovempaa...

Nyt uuden tukivarren kanssa on aikalailla parempi ajaa, sivu-/vastatuuli ei ollenkaan enää temmo koko autoa sivuille.


Tutkiskelin myös tuota alusta asti ollutta "sähköongelmaa" eli välillä pyörittää käymään laiskan oloisesti.
Ensimmäisenä talvena lähti välillä aivan nippanappa, tuohon auttoi uusi ja suurempi AGM akku, vaikka silloin paikallaan ollut oli myös uusi.
Yön yli kun lataa akkua, niin aamulla pyörittää todella iloisesti käymään.

Kaikki mahdolliset maapisteet oon käyny läpi ja vedin akulta vielä uuden 50mm2 maapiuhan koriin.
Tällä viikolla kun mittailin kaikenmaailman vastuksia, huomasin että laturin navan ja akun navan välillä oli 0,15v jännitehäviö tyhjäkäynnillä ilman mitään suurempaa kuormaa. Omasta mielestä ainakin aika paljon tuon johtimen pituuteen nähden, kun vahvistimenkaan virtapiuhassa ei ole kuin 0,01v häviötä vaikka on noin 5m pitkä.
Noh, vetäisin yhden 16mm2 virtajohdon lisää laturin navalta akulle, katsotaan että auttaisiko ongelmaan.
Nyt ainakin laturilla ja akulla on sama lautausjännite, eli noin 14v.

Ellei vieläkään auttanut, niin viimeinen mahdollisuus on liian suuri vuotovirta jossain.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #178 : 14.10.2011, 17:37:08 »
Mutta nyt kun on noi konin keltaiset alla, niin pysyy paljon paremmin tiessä kiinni. Vakioiskareilla ajoin kerran noin 200kmh ja ei tehny mieli ajaa yhtään kovempaa...
Sama oli mulla. Autolla olis menohaluja ollu mutta kantti ei oikeen riittäny kun alko "vaappuun" liikaa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #179 : 14.10.2011, 17:39:22 »
Sama oli mulla. Autolla olis menohaluja ollu mutta kantti ei oikeen riittäny kun alko "vaappuun" liikaa.
Vedä kireemmälle :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy