Jatkan tähän kun olen niin monessa topicissa käynyt purkamassa tuntojani.
Autolle tehtyä:
- egr-ohjausventtiili vaihdettu
- egr-venttiili irroitettu ja todettu toimivaksi (tukitaan kokeeksi kun keretään)
- ylä- ja alatuki vaihdettu, alipaintyynyt testattu, vikaa vielä varmaan siinä jakopäänpuoleisessa kiinteässä
- imm käytetty auki ja putsattu, täytyy kokeilla vielä ilman töpseliä ajoa?
- venttiilikoppa auki
Muutama kuva venttiilikopan sisältä, onko tämä normaalia kulumaa? Mittarissa 300tkm.



Nostajista ei oikein nokka päällä saa selvää. Täytyy käydä sateen lakattua hakemassa kampuran pulttiin sopiva hylsy että saa pyöräytettyä konetta hieman lisää. Etenkin ap-pumpun epäkeskon haluaisin tarkastaa.
Täälä on yks audi samalla koneella ja piti samaa ääntä.. Venttiilikoneisto pashana. :/
Näkyikö tuosta merkkejä venttiilikopan alla vai selviskö vika vasta kansi irrallaan?
Joten kokeilkaahan vaihtaa tuo värinänvaimenninhihnapyörä ensiksi ennen kuin teet kuten minä ja purat ehjän koneen... En yllättyisi jos teidänkin kilisevissä hihnapyörissä lukee Gates...
Mulla on tuo Gatesin kilkatin vielä häkkivaraston hyllyllä.

Koneessa kiinni olevassa hihnapyörässä on merkinnät volvo ja 98...

Eli pannaan se vaihtolistalle. Millainen tuo jakopään kiinnipitotyökalu on, alanko metsästää moista ebaysta vai vienkö suosiolla pajalle laittoon?