Eli auto on -83 240 koneena B19a ja kaasarina strömberg. Nyt tarvitsisin apua käyntiongelman kanssa. Ennen tulppien vaihtoa toimi hyvin, mutta sen jälkeen ei enää käynnistynyt kunnolla. Tulppien vaihdon yhteydessä laitoin myös kaasariin öljyä, jota siellä ei aiemmin ollut. Otin kuitenkin öljyt pois, koska aiemminkin olin laittanut öljyä sinne mutta ei tykännyt käynnistyä kunnolla joten olin jo aiemminkin ottanut ne pois kaasarista. Parina päivänä tulppien vaihdon jälkeen lähti kyllä käymään helposti ja pystyi ajamaan, mutta kun kone oli lämmennyt niin sammui eikä meinannut lähteä käyntiin lainkaan. Nyt ei pysty edes ajamaan, koska käynnistyy vain juuri ja juuri ja käynti on todella harvaa, kone käy lähes sekunnin tauoilla köhien ja sammuu heti.
En ole varma, onko vika nyt kaasarissa vai voiko olla sytytyksessä, ja johtuiko vika tulppien vaihdosta, kaasariin öljyn laittamisesta vai tuliko muuten vaan. Mutta ongelmaa tuli heti kun olin vaihtanut tulpat ja öljyä kaasariin, sitä ennen toimi hyvin. Tulpat on kyllä oikeat, motonetissä vielä tarkistivat että sopii. Koitin myös vanhoilla tulpilla, mutta ei auttanut. uudet tulpat oli heti muutaman kilometrin jälkeen kun katsoin aivan pikimustat. Tulpan johdot oli vaihdon yhteydessä menneet sekaisin, jonka takia aluksi ei toiminut lainkaan, mutta tuskin siinä mitään rikki meni? Ja vanhoja tulppia katsellessa huomasin että muut tulpat olivat melko mustia, mutta takimmaisen sylinterin oli hyvin vaalea. Miten on mahdollista että yksi sylinteri olisi käynyt nähtävästi laihalla?
Mistä tässä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan? Kiitos jos joku viitsii auttaa edes hiukan tämän kanssa