Jahas, tuli tuo rööri jo tuossa alkuviikolla, mutta nyt sai laiteltua paikoilleen. Entinen putki oli aika käsiteltyä kamaa:

Tuo akselinylitys oli tosiaan tuosta katkenneesta kohdasta reiällä samoin takapöntönkin puolella jonkinmoinen reikä. Ja pituussuuntaan "haljennut" n. 30 cm:n matkalta. Liekkö jotain mennyt putken käsittelyssä pieleen


Pappamutkaankin oli Keijo Korroosio hieman iskenyt, tosiaan n. 3 vuotta vanha putkisto

Tuommoista tuli sitten tilalle, eli tuo em. bilteman rosteriputki:

Ja kaikki asennustarpeet tosiaan tuli mukana, prikat vaan lisäsin klemmareihin.

Asennustarpeista pannat on ihan rosteria ja klemmarit näytti ihan perus sähkösinkatuilta. Omien päättelyiden perusteella vaikuttaa, että tuo putki voisi olla ferritan valmistetta. Mukana tulleet tarvikkeet oli ferritan pussissa ja ferritan sivuilla on tuon putken koodi presiis sama kuin biltemalla.
Sopivuus oli ihan asiallinen, ei ota kiinni mihinkään ja kulkee sopivan lähellä alustaa, ei "roiku" sivusta katsottuna. Katin välisen liitoksen kanssa sai pikkaisen taistella, joutuikin sitten laittamaan tiivisteeksi pikkasen pakoputkimassaa. Halkaisija tuossa taitaa olla normi putkistoa hieman pienempi, tuon ekan pöntön jälkeen muttuu tuosta 2.5 tuumasta -> 2 tuumaan.
Mutta ei kait tuossa sen kummempia, nyt saa päästellä taas hiljaisella autolla
