Kirjotellaanpa taas välillä tarinaa kun kaikenlaista pientä tullut tuolle tehtyä.
Vaimennushommia tuli tehtyä aika lailla tuolle. Katto sai pintaansa stp:n goldia, ja samalla tuli liimattua kiinni nuo metalliset vahvikerimat(jotka edellisestäkin ysistä joutui liimaamaan

)

Varapyöräkoteloon tuli liimailtua mattoa ja ovet sai myös vaimennuskäsittelyn ulko- ja sisäpelliltään. Suurin osa muovisista sisustapaneeleista tuli vaimennettua silent coatilla ja vaahtomuovilla. Samalla tuli ruuvailtua noita poppimasiinoita paikoilleen, etupäätä hoitaa DLS:n R6 midit ja nobelium-sarjan diskantit. Takakonttiin tuli bassopäätä tukevoittamaan peerlessin iänikuinen XLS 12". Xetecin 8-kanavainen

8G1000-vahvari tuli myös ruuvailtua paikoilleen ja paikkansa se löysi tuolta varapyörän välitilasta.
Kevyttä huoltoa tuli myös tehtyä. Tuli harjoiteltua jakopään laittoa ensimmäistä kertaa

Kävin suosiolla siniseltä tuohon jakopäähan volvon oman lukitustyökalun 65 eurolla, kun tuo on automaatti. Jakopäässä ei mitään ihmeellistä ollut, tosi helppo homma tuon lukitustyökalun kanssa.

Etupäähän tuli myös vaihdeltua nuo reaktiotankojen etupäiden puslat. Ratti tahtoi hieman hakata näpeille, niin piti laitaa vaihtoon, entiset olikin aika surkeassa jamassa. Ohjaustuntuma ja vakaus paranikin oikein mukavasti


Tuossa edellä mainitut ledipolttimot löysivät myös tiensä paikoilleen. Paranihan se valoteho oikein mukavasti, mutta jäi se WAU!-efekti vähän uupumaan


Pohjapanssari löysi myös tiensä auton alle, ei tarvitse enää huonommilla teillä niin paljon kiviä pelätä. Ei näköjään hirveästi tykännyt tuo panssari puolen vuoden säilytyksestä pihalla, kun on hieman ruosteeseen vetänyt

Tämä panssarihan oli jo tuossa edellisessä dieselissä paikoillaan, ja yhtä lailla bolt-on oli tähänkin. Alusta tuli myös vetästyä läpi parilla litralla bilteman ruosteen estoainetta, elikkäs pellavaöljyllä. Edelliseenkin tuota tuli laitettua aikoinaan, haju aika mielenkiintoinen, mutta haihtuu kyllä parissa viikossa


Ulkokuorelle tuli näytettyä vähän myllytyskonetta. Ensin tuli vedettyä karkealla fareclan G6 tahnalla ja sen perään hienolla G10 tahnalla. Aika paljon sai noita pieniä naarmuja pois ja hieman edes huomaamattomaksi noita pahoja naarmuja. Tuo värikin antoi uusia puolia itsestään, iltahämärässä taittuu aika paljon petroolin siniseen, joten kai tuo sitten on jonkin sortin helmiäisväri tuossa. Tänään pääsi eroon noista nuhjuisista kilvistäkin, kun kävin hakemassa tuosta paikalliselta konttorilta tuliterät kilvet eteen ja taakse.


Mitähän vielä, jotain varmaan unohtui mutta raportoidaan kun tulee mieleen
