Proturbo  Autodiagnoosi

940 Classic. *MII, myself and I* MYYTY!

  • 182 Vastauksia
  • 68946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #60 : 27.02.2014, 20:45:20 »
Eipä mulla ainakaan konttorilla ollut kauhean nuukaa classicin kanssa. Inssi totesi että matalalta näyttää mutta eikös näissä turboissa ole matalampi alusta jo tehtaalta, olin tietysti jutussa mukana että joo niinhän näissä on... :D
Pikkasen kun edes sais alemmas niin passais alkuun. Mitään sika matalaa ny muutenkaan.

Paljonko muuten puoli kiekkaa pudottaa ja samoin koko kieppi?  V:> Näissähän taitaa vakio iskarit loppua helposti kesken.  ;)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #61 : 28.02.2014, 17:47:40 »
Paluumatkalla uusien vanteiden haku reissulta.
Ei menny tääkään reissu kommelluksitta. :-/

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #62 : 28.02.2014, 17:59:10 »
Paljonko muuten puoli kiekkaa pudottaa ja samoin koko kieppi?

mulle kans inssi sano että eihän näitä sais laikata mutta menkööt nyt tämän kerran kun pysyy paikallaan (vm -95 oli ja kierroksen laikatut vakiojouset)  ::)

Kiekan jos laikkaa vakiojousia niin pysyy kupeissa tosin se ei laske juuri ollenkaa, kuvat mun entisestä turbo ysistä

http://i883.photobucket.com/albums/ac32/Volvo_242/Volvo%20940%20turbo/DSC07794_zps75f57796.jpg

Kun taas kierroksen laikatuilla lesjöillä oli just passeli (pysyi kans kupeissaan):
http://i883.photobucket.com/albums/ac32/Volvo_242/Volvo%20940%20turbo/DSC07796_zpsbd509e14.jpg

laitoin kuvat linkkeinä niin ei sotke tätä topikkia niin pahasti  :)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #63 : 28.02.2014, 18:57:13 »
Ponkattu tänää vammalan essolla. Vihdoinkin sääki ostit kunnon volvon. :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3269
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #64 : 28.02.2014, 19:21:54 »
Paluumatkalla uusien vanteiden haku reissulta.
Ei menny tääkään reissu kommelluksitta. :-/
No mikäs siihen iski  :(
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #65 : 28.02.2014, 20:21:55 »
mulle kans inssi sano että eihän näitä sais laikata mutta menkööt nyt tämän kerran kun pysyy paikallaan (vm -95 oli ja kierroksen laikatut vakiojouset)  ::)

Kiekan jos laikkaa vakiojousia niin pysyy kupeissa tosin se ei laske juuri ollenkaa, kuvat mun entisestä turbo ysistä

http://i883.photobucket.com/albums/ac32/Volvo_242/Volvo%20940%20turbo/DSC07794_zps75f57796.jpg

Kun taas kierroksen laikatuilla lesjöillä oli just passeli (pysyi kans kupeissaan):
http://i883.photobucket.com/albums/ac32/Volvo_242/Volvo%20940%20turbo/DSC07796_zpsbd509e14.jpg

laitoin kuvat linkkeinä niin ei sotke tätä topikkia niin pahasti  :)
Noinhan se menee.  :-\
Tuo kieroksen poisto kyllä riittäis mulle. HMM!?  >:D V:>

Ponkattu tänää vammalan essolla. Vihdoinkin sääki ostit kunnon volvon. :)
-H-

No mikäs siihen iski  :(
No kun joku persaukinen on laittanu tuohon manuaalin syylärin joten ei oo laatikolle jäähdytystä. Putken päät on yhdistetty "kumi" letkulla joka ei kestä öljyä.  :facepalm: No poikkihan se pentele murtu.
Mutta onneks harrastan tupakointia ja huomasin kun tiputti alle. Ei muutakun kysyyn Karkkilan Shelliltä korjaamoo koska en pystyny paikantaan vuotokohtaa. Punasta öljyä joten pelko iski.  :o
Karkkilan varaosan Fixus korjaamon pojat pelasti tilanteen vaihtamalla letkun ja lisäämällä n. litran öljyä. HUH! Toivottavasti oli siinä sen suhteen tuo asia.
Oli muuten toinen jannuista jonkunnäkönen Volvo harrastaja.  :P

Mutta asiaan. Azev A, 7,5x17. Tuollasesta autosta. Tuon rekisteri on muuten tainnu heittää mun numerosta kolmella.  :P
« Viimeksi muokattu: 08.03.2014, 19:40:22 kirjoittanut pomo »

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3269
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #66 : 28.02.2014, 20:27:30 »
Komeet vanteet noi o  O0
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #67 : 28.02.2014, 20:32:09 »
Azevit on muotia ens kesänä... ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #68 : 28.02.2014, 20:36:51 »
Azevit on muotia ens kesänä... ;)
Täytyy pitää Azev miitti.  :D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #69 : 28.02.2014, 20:45:00 »
Tankkailin tuota tänään kahteenkin kertaan.
Lähes mun normaaliajolla, 11.55, ja tuolla Espoon reissulla 8.51. Säästöpossuhan tuo on.  :pomo:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #70 : 02.03.2014, 22:24:17 »
Oon nyt tutkinu madallusjousi settejä tähän. Juman kaut mutta on vaikeeta. Jos jotain löytyy niin maksaa mielestäni liikaa.
KL- Racing kimppatilaus on nyt aika lähellä. Siellä näyttäs olevan ainakin Kilen/Lesjö settejä. Perskele kun ostin sittenkin liian uuden auton.  :D
Ehdotuksia saa heittä mistä sais lailliset jouset, ainakin eteen.  V:>

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #71 : 03.03.2014, 16:59:14 »
Älä kitise siin  yhtään ;)

Helppohan noihin on alustasettejä saada, senkun valitsee... toista se on nuo talikot, ku ei ainuttakaan tuv paperillista saa.
Ja teettämään joutuu jouset :-\
:smoke:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #72 : 03.03.2014, 17:16:17 »
Älä kitise siin  yhtään ;)

Helppohan noihin on alustasettejä saada, senkun valitsee... toista se on nuo talikot, ku ei ainuttakaan tuv paperillista saa.
Ja teettämään joutuu jouset :-\
No pikkasen helpompaa kun sun  talikkoos.  >:D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #73 : 08.03.2014, 18:17:14 »
Tuli käytyä pikkasen kattelemassa paikkoja tästä.
Oikee etu jarrukilpi on moro, yks pakosarjan pinnapultti poikki.  :(
Ihme virityksiä kyllä löytyy sieltä täältä.  :knuppel2:
DP:n mutterit tuli kiristeltyä kun kylmänä supisi, eipä taida supista enää. Samalla kun auton alla makaili, niin tuli todettua että kyllä 505tkm ajettu moottori jo on pikkasen märkä päältä.  :idiot2:

Peräkin tuli katottua. 1031 4.1 välityksellä. Joten se siitä G80:stä.
Aiemmin tuli varattua aika perä ja laatikkoöljyjen vaihtoon.

Tuli kokeiltua yhtä Azeviakin alle. Nätisti menee.  :)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #74 : 09.03.2014, 10:15:45 »
Onko millasta hankinta listaa tälle kevään puolelle?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

Autoracing  KL-varaosat