Takimmainen pönttö on kylmin ja sinne kannattaisi porata 2mm. reikä alimpaan kohtaan. 
No, se reikä ei meikäläisellä paljoa auttanut, sillä mätäneminen on tapahtunut ulkoa päin siinä mätänetin pöntössä yläpuolelta.

Maantielenkin jälkeen putki on meikäläisellä usein sen verran lämmin, ettei vesi pysy neste-muodossa.
Dynomax pönttö mätäni myös ulkoisesti ja osin sisäisesti, sen monikerrosrakenteesta johtuen. Kumpi aiheutti kumman jää arvoitukseksi.
Pääosa mätänemisestä on tapahtunut minulla saumoista, paitsi siinä taka-akselin ylityspätkässä, joka mätäni ylä/taka-puoleltaan putkesta. Samaten se takapöntön kannatuspanta mätäni yläpuolta, alapuolen ollessa hyvässä kunnossa.
Jotenkin nuo mätänetin putket ovat olleet erittäin ohuesti sinkittyjä, joten se mätäneminen on alkanut alle vuodessa. Toinen paikka josta ne ovat lahonneet, ovat takapöntön etupuolen putken saumat.