Specs:
740 vm -90, katti

-98e5
-Turbo mallin pumppu auton alla, tankissa vakio vaparin pumppu
-b230f+13c uudemman mallisella pakosarjalla, vakio imusarjalla
-@1bar, Ebay bleedi,fk:n kello
-9,8:1 puristukset, vakio F:n männät,
-337cc suuttimet ja FK:n suutintukki
-940 vakio cooleri
-b200et downpipe, muuten vakio vaparin putkisto,
-Tonin lastut sytty ja bensabokseissa, syttyboksissa tytärkortti
-bilteman tuplakartio 3"putsari
-Turbomallin kytkin pottapyörässä
-m47
-1031 jossa g80
- +500tkm joista ahdettuina noin 30tkm
-varmaan 200hp/300nm näin perstuntumalta, penkissä en ole käynyt
-alusta ja jarrut vakiot
joo eli tämän volvon tarina alkoi kun tuossa viime keväänä ostin itselleni ensiautoksi 740 volvon ennen kuin edes kortin sain, ostohinta oli 350e, koska leima oli loppu ja autoa oli kolhittu ja kittailtu, ja veljen työkaverilta ostin

kesän aikaan laittelin leimakuntoon (käsijarru ja putki kuntoon

) ja syyskuun lopussa leimattiin ja lokakuussa tuli kortti

joulukuun jälkeen on jo tullut 10tkm ja en edes muista paljon sitä ennen että on ollut kovassa käytössä


ja asiaan, kesä tulee, tehot loppuu kesken, tarvitaan lisää voimaa

monta yötä vrcf:n myyntipalstoja lukien löytyi lopulta sopusuhtoisiin hintoihin osat.
osat ja niiden hinnat:
td04h-13c ahdin,pakosarja,välijäähdytin, melkein kaikki ahtoputket ja letkut (paitsi yksi 90-letku),ahtimen öljynpaluuputki, suuttimet, bensanpaineensäädin ja etuvastukset purettu 940stä pakettina sopivaan hintaan 280e foorumin miehiltä
öljyn tuloletku by hydroscand 33e, jos oikein muistan niin pikkumitsun öljyn tulossa kierteenä m12x1,5 ja lohkoon banjoputti 1/4" kierteellä ja niiden väliin teräspunosletku kunnon puristetuilla päillä.
lh2.4 ezk syttypurkki tytärkortilla ja turbon lastulla 90e+lh2.4 bensaboksi -561 turbon lastulla 60e=150e foorumin ukolta
b200et downpipe 20e, foorumin ukolta, sopii kun valettu
se puuttuva 90-silikonimutka motonetistä 29,90e
turbomallin ruiskupumppu motonetistä 59.90e
ahtopainemittari by biltema, 15e
=587e,
ahtaminen on jo aloitettu
eilen 17-06 ja tänään 12-20 touhusin pajalla ja kaikki muu tehty paitsi suuttimien etuvastukset kytketty ja ilmanputsarin asennus

öljynpaluun poraaminen lohkoon oli hiukan ongelmallista kun loppui porasta koko kesken

tarvitsi 16mm reijän, mutta ei ollut kuin 15mm terä. vingulla piti sitten loppu hinkata

hidasta kotikonstein, suosittelen että koneistamolle viette, ei varmasti montaa markkaa maksa eikä tule tollainen räpellys

tosiaan sytytystä myöhäistetty suoraan 6 astetta kun on vaparin männät ja puristuksia 9.8:1, toivotaan ettei nakuta. tuo downpipe kyllä yllätti positiivisesti, b200et:stä jossa garretti, ja kävi suoraan b230f vakio kattiin, ja pikkumitsun laippaan

rajapaineventtiili tilaukseen ebaysta, 10e ilman postikuluja, tulee halpoja hevosvoimia

perjantaina takasin pajalle, kyllä se siitä

nuo puskurit olivat aivan järkyttävän näköiset kun olivat haalistuneet. kotikonstein saa tehtyä hyvän. puhdistaa ja sitten kuumailmapuhaltimella lämmittää,varovasti sitten että ette koske siillä puhaltimella siihen kuumaan muoviin, tulee ikävää jälkeä, noh virheistä oppii, joulun pyhinä maalattiin tuo kulmakin,raja jäi näkyviin, maali kovete ja ohenne 20e, sp-automaalit oy:ltä
ennen

jälkeen

ja maalauksesta, vähän harmillinen tuo raja

kuvia turbotuksesta
http://imgur.com/3brHjRt,zxB9uks,dLUePi3,BuiBYFF,h27EbrE,FINMjeq,TlKntQf,M4TeWIA,PyUtFI7,HBY8LNK,eE9cicg,e6NiE57#1pahoitteluni kuvanlaadusta, puhelinkuvia eikä käsi pysy vakaana

ensi viikonloppuna varmaan lisää kuvaa ja teksiä!