Teepä lista vaihdetuista asioista juuri ennen noiden oireiden alkua. Molemmat (sekä lisäksi tulppien kastelu) viittaa siihen että polttoaineensyöttö on aivan harakoilla. Mitkäs suuttimet tässä härvelissä muuten oli?
Tässä oli alkuun d-nokka ja viking lastu. Vei 20l sadalle. Vaihdoin tonin lastun jolloin eka tankillinen meni jo 1/4 pienemmällä. Sitten kulutus taas pomppas, vaihdoin t-nokan, kulutuksessa ei näy edes puolen litran eroa. Sen jälkeen oikeastaan vaan ajeltu, kun pakko on, koska käyttöauto. Pikkuhiljaa alkanut ilmaantua muitakin ongelmia. Lastun ja nokan lisäksi oon nyt testannu siis kahta eri immua ja lämpöanturia. Sillon ihan alkuun kun otin tän ajoon, ja mittasin erittäin kohtuullisen kulutuksen 10,5l/100km, oli eri lämpöanturi, antoi kuitenkin siitä vikakoodia joten ajattelin vaihtaa toisen, sain sen vanhan sitten rikki irroittaessa. Oon nyt välillä miettiny että pitäskö kuitenkin ostaa yks uusi bosch anturi...
Vakiosuuttimet, koko laite on melko vakio lukuunottamatta sitä että joku "virittäjä" laittanu ahtimeks t03 garretin, on tossa nyt 3" ränni mut joo, paineita testattu 0,5-1bar välillä jolloin kulutuksessa ei ole eroa.
ja ootko kokkeilu sieltä töpselistä sitä komponenttien testausta? Entä suutinten etuvastus? Hapettunneet liittimet tai muuta häikkää...
En oo kokeillu, no pitää katella, näiden kans kaikki on mahdollista...
No sillonhan on tiedossa, että lastu ja suuttimet ei toimi yhteen jos se ilman lambdaa käy aivan päin seiniä. Ylläripylläri sano.
Juu, ilman lambdaa sopat ovat about tontilla kun kaikki on kunnossa.
Missähän olisi vika, jos turbo ei toimi LH:lla hyvin? 
Kun hyvin toimiviakin on liikkeellä! 
Ja nykyaikaisemmat ns. tarvikemallin ecu:t ovat jotakin muuta kuin kehittyneitä verrattuna LH:n. 
Eikai nuo tonin lastut nyt niin paskoja vakiosetille tehtyinä ole että vastaavia oireita olisi, tai miks mulle sattuis sellanen nyt, kun edellisessä pelas pirun nätisti paljon kireemmälläkin setillä, ja monella toimii pikkuvirissä hyvin ja menee aikalailla vakioluokassa kulutuskin?
Eiköhän tossa nyt joku moottorinohjauksen komponentti ole syynä mikä sekottaa pakkaa. Miks muuten en saanu koneen käydessä lh:n 28 pinnistä lukemaa, vaan auto piti sammuttaa?

Se oli tosin edellisellä lämpöanturilla.
Joo, tiedetään, säätöä säätöä, tää lh+ezk systeemi on vaan niin monimutkanen verrattuna aftermarket ohjauksiin ettei pienintäkään mielenkiintoa alottaa säätöurakkaa. Edellinen 940 lh:lla ohjattuna ja vähän enemmän viriteltynä nyt pelas ihan ok mut ei siitä sen enempää.
Niin ja bensapaine tyhjäkäynnillä 2,5bar!