Autolla on nyt huristeltu jokunen sata kilometriä ja nyt laitoin sen seisontaan samalla kun deeku puolestaan otettiin liikennekäyttöön.
Jonkin verran tutkistellu autoa ja siellä tosiaan on tavalliset iskarit takana ja sitte se komposiittijousi. Soitin Rallyracelle tuossa viikko sitten ja tiedustelin hintaa coilovereille. Taakse tulisi maksamaan 470€ / pari, joka oli aika lähellä arvioimaani hintaa (400€). Semmoset ois tarkotus tuohon tilata, kunhan tässä vähän ensin tehään talouslaskelmia. Eteen tulee laikkajouset ja iskareihin lisää kierrettä (budjetti syistä), sitten ku etuiskarit ja jouset alkaa olla ehtoopuolella tai rahatilanne parempi, voi harkita coilovereita tai sitten madallus-/jäykempiä laikkajousia ja kunnon iskareita.
Vannepuoltakin olen täsä mietiskellyt, mutta kattoo ny mihin rahat riittää. Jotku 8-8,5" x 18" alle vähä nafteilla kumilla vois olla iha jepa. Tällä hetkellä noi Geminit 205/55 kumeilla, niistä ajattelin tehdä kenties talvivanteet ja värkätä niihin custom keskiöt kun tuli myytyä nuo pari puuttuvaa keskiötä eräälle toiselle volvoharrastajalle.

Mutta pitää tutkiskella saako niitä mitenkään järkevästi pyörimään alla madalluksen kanssa vai onko ET kuitenki liian pieni, että alkaa raapimaan sitte kaariin. Kaaret on joka tapauksessa aikeissa mankeloida ja sisälokasuojat muokata.
Äänentoistopuoli on vielä vähän auki, Kenwoodin 2-din soittimen asensin ja se meni erittäin nätisti paikalleen kehikkoineen päivineen.

Ainoana modauksena piti poistaa ne "kannakkelistat", joissa on se välilevy kiinni. Subbari tulee peräkonttiin 240:stä (Pioneerin 12", suljettu kotelo), mutta sille pitää löytää järeämpi vahvistin, että saa soimaan kunnolla eikä säre. Jonku näköstä erillissarjaa vois värkätä, mutta kun on 8 kaiutinta niin tulee kalliiks uusia kaikki.

Aika hyvin soi nuo vakiotki, mutta pelkään vaan, että ne hukkuu basson alle jossei laita mitään järeempää erkkasarjaa edes eteen. Yks ylimääränen 2-kanavainen vahvistin olisi.
Ja mitä kutoskoneen soundeihin tulee, niin taakse olisi näin alkajaisiksi tarkotus vaihtaa läpivirtaavavaimennin. Muttei mitään perus pörinäpönttöä, jossa on 30cm vaimennin + loppuvaimennin vaan ihan 50cm vaimennin suoraan motonetin "laatuvalikoimasta". Luulis ettei ihan niin pahasti pörise mitä ne "teinipöntöt". Tarkotus ois saada niitä matalia soundeja paremmin esiin, kun on kuitenkin kyseessä tommonen oikea moottori eikä mikään 1.6L kaasari Corolla.

Loppuun vähän kuvia.




E: Subbarin mallailua.

Jatketaan.
E: Jos jollain on ylimääräinen semmonen vakio lehtijousi mikä on tarkoitus olla nivojen rinnalla niin saa tarjota. Ois semmonen tarkotus laittaa noiden coilovereiden kaveriks.