3000km edestä parkkitutka simahti motarin kiihdytyksessä Italiassa. 7000km kohdalla vetarinsuojakumi rupesi valuttamaan öljyjä pihalle, moniurahihna vaihdettiin takaisinkutsukamppanjassa, Jo ensimmäisessä huollossa kysyin päivitetäänkö softa ettei sotke dieselejä ja öljyjä (Tästä tuli sitten 3kk myöhemmin takaisinkutsukamppanja), takaluukun molemmat pumput vaihdettiin kun hyytyi puoleen väliin eikä nostanut ylös saakka (Sähköinen), etuiskarit ja yläpäät vaihdettiin kun pamautteli talvella (Kolleegalla oli sama ongelma jo vm2005 V70:ssä), että vääränlaatuista muovia nuo yläpäät.
Sitten tämä legendaarinen ongelma kuskin puolen etulasissa jota hieroivat neljä kertaa. Eli kun nosti ikkunaa ylöspäin, niin tipautti sen puolessa välissä alas automaattisesti. Tunnisti muka, että jotain on välissä. Jotain ihme öljyä hieroivat niin, että nahkasisustakin oli öljyssä. Eivätkä saaneet sitä IKINÄ toimimaan. Ai niin ja takalasinpyyhin heitti toimimasta myös.
Taisinpa saada viikon bänninkin täältä viimeksi, kun kirjoittelin näistä asioista ja minkälainen on uusi premiumluokan noin 78.000€ autoa sillä varustelulla. Varmaan jotakin unohdin tai halusin unohtaa. Ei ole ikinä tarvinnut autoa huoltaa noin paljoa noilla kilometreillä. Haluan myös huomauttaa, että noista vioista suurinosa löytyi myös useamman muun tutun autoista, jotka tilasivat uudet XC70:t tai V70:t.
Ei saisi nauraa, mutta väkisinkin tulee mieleen oma "lemon" menneisyydestä. Ja itse asiassa, olisi ihan mukava kuulla lista... Mun saman ikäinen XC70 oli ongelmattomin ensisarjan kärry mikä mulla on ollut. Etujousiin jotkut letkunpätkät, ettei narise, takakontin lukkoon erkkaa, ettei se kolise/narise
ja yksi kappale penkin istuinosan nahka 30-40 tkm ajettuna