Futurez  Kulkukoira

282c -74 V8 & 142 -73? V8 Piitkän ajan projektit ?

  • 210 Vastauksia
  • 75623 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #105 : 03.06.2015, 10:38:45 »
Ok, no Rangessa tosiaan tuota massaa löytyy mut niissä tais olla tehot tuolla 135-155hv haarukassa? Sulla saattaa tulla vähän enempi? ;)
Kyllä sen kuvittelis vapari-3.5:n perässä kestävän ihan hyvin, ei pitäs irrota vielä niin paljon vääntöä.

Tuo oma konversion alotus venyy nyt näillä näkymin sen verran että sä ehdit varmasti koeponnistaa tuon ZF:n. Tietää sit jos laittaa itsekin sen. :D

Zf on ollut tuon 4.2:n (200hv) perässä myös ja rangesta kotoisin.
Mutta aikahan sen näyttää kestääkö vai ei.
Muutama laatikko täytyy haalia kyllä varalle.

Eikä nuo tehot tule tuohon jäämään.. Nämä kun on maamoottoreita puristusten suhteen, ~9 pintaan on tuossa koneessa ja jos ne saisi sinne +11  :)

Nelireikäisiä tuossa katselin, mut taidan "lainata" tuosta yhdestä projektista tuon cartterin 625cfm:n.
:smoke:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #106 : 03.06.2015, 15:18:33 »
Tulee varsin hyvä kaasuvaste jos laitat spread bore kaasarin, vähänkin turhan iso square bore antaa hyvin japsimaisen äkäsen alkuvasteen ja loppu 3/4 ei muuta kun imuääntä. Mulla ois 1406 sähköryyppynen 600 edeli jouten jos tarttet, tosi vähän käytetty vaikka ikää jo vähän onkin. Osamaksuna käy ZF vetolevy+koppa+turbiini. Paa YV jos kiinnostaa.

Eikös 4.2 perässä ollut ZF ole jo isompi, 5hp24 ?
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015, 15:28:02 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #107 : 03.06.2015, 21:28:28 »
Ei tullut kysyttyä mikä zf, mut todennäköisesti tuo on ollut.

Tuli sitten alusta sarjakin tilattua..
Tiedä sitten mitä shaibaa on, kokeillaan, halpa kuitenkin.

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html
:smoke:

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #108 : 05.06.2015, 22:27:07 »
Eilen tuli ne muutama kone haettua kotio  :)





Pesu suoritettu koneelle.
Tänään myös aloin hieman sitä jo purkamaan.
Koneistamoon myös soitettu ja muutamalle hepulle, mitkä näiden kanssa on enemmän touhuilleet ja arvokasta tietoa saatu, jatko jalostusta varten  :)

Samalla tuli kyseltyä kokonaista zf 4hp22 laatikkoa tällaisen perästä..
:smoke:

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6703
  • 1% Hybridi
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #109 : 05.06.2015, 22:41:35 »
Oliko koneistamona Kansityö ja Kononov ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #110 : 05.06.2015, 23:20:48 »
Oliko koneistamona Kansityö ja Kononov ?

Ei kyllä ollut.
:smoke:

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #111 : 06.06.2015, 01:14:18 »
Oisit nyt samantien hommannu 4.6l myllyn

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #112 : 06.06.2015, 12:17:22 »
Oisit nyt samantien hommannu 4.6l myllyn

Se on mitä sattuu tulemaan vastaan.
Ja 4.6 ei ole lohkoltaan enään identtinen. Ja ongelmallisempi kone.
Kannet olisi kyllä paremmat.

Tästäkin koneesta saa ja helposti sen, mitä tavoitteet on, ja halvalla.

Jos taas nälkä kasvaa, suht edullisesti saa vielä lisää, mahlet chevyn kangilla jne...
Hakusessa kun ei ole mitään älyttömiä tehoja, ne otettaisi sitten turbon kanssa, toisella koneella.
Kunhan pääsee sinne +250hv, se riittää.
:smoke:

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #113 : 09.06.2015, 21:34:38 »
Taas tainnut tulla jotain romua haalittua  :idiot2:





:smoke:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #114 : 10.06.2015, 07:04:13 »
ZF4HP22 ton koneen perässä näköjään Discossa ja Rangessa on ollut, ZF4HP24 ois sitten 4,6L koneen perässä Rangessa.
Jäitä housuun!

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #115 : 10.06.2015, 08:58:12 »
Tuo ZF4HP24 pitäs näköjään kestää 450Nm ja sitähän löytyy muistaakseni bemareistakin.
Volvoista löytyvä ZF4HP22 "pitäis" kestää 380Nm, mut siihen en usko hetkeäkään.
Rover-puolen juttuja lueskelin niin ei tahdo edes 200hv kestää nipussa.

Mulla on Camarossa tuo TH700-R4, se on ihan mukava lodju ajella. Tosi pitkällä ykkösellä.  ;)
Siihen oli näköjään adapterilättyjä myynnissä ihan Roverin V8:n perään, pitäs kattoa paljoko tulis halvimmillaan maksamaan.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #116 : 16.06.2015, 00:36:45 »
Tässä nyt on veivattu ja etsitty, tutkiskeltu tuota automaatti askia.
Mitään järkevää vaihtoehtoa ei tunnu löytyvän/olevan, kun en halua, tai en lähde muokkaamaan/suurentamaan vaihteisto tunnelia, niin entisestään vähenee vaihtoehdot.

Niin asia on nyt lyöty päätökseen ja manuaali sinne tulee, ZF gs6-37.
Eiköhän tuo kestä sen mitä tarvii kestää  :P

Pikkuhiljaa täytyy yksi moottori pistää täysin nippeleiksi, jotta sen voi toimittaa jigiksi laatikon tekoon  :)
:smoke:

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #117 : 16.06.2015, 00:44:49 »
Tuossa tuli katsottua virittäjät, siinä oli Ford sierra "2.0". Oli näköjään varustettu 3,6 litrasella fordin windsor V8:silla. Katsastettu kauppakassi ja 500hv(varmaankin ratasäädöillä", mutta ai prkl olipas hyvältä kuulostava vehjes!

Näillä saatesanoilla tämä ketju menee seurantaan :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #118 : 17.06.2015, 09:14:09 »
Jos aut lootaa etsii niin kyl laittasin amerikan laatikon. Niitä on tehty niin paljon ja korjauskin on halpaa kun saippua. Kestokin on ihan eri luokkaa kun jotkut rimpulalootat.
V70 TDI

Paikalla sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: [242, 262c, 282c] -74 Piitkän ajan projekti. KUVIA !!!
« Vastaus #119 : 17.06.2015, 11:22:43 »
Jos aut lootaa etsii niin kyl laittasin amerikan laatikon. Niitä on tehty niin paljon ja korjauskin on halpaa kun saippua. Kestokin on ihan eri luokkaa kun jotkut rimpulalootat.

Tämä on kyllä tiedossa ja olikin vaihtoehtona, mutta ko laatikot ei mahdu 2satkun vaihteisto tunneliin sitä suurentamatta.

Muutenkaan ei ole sisätiloilta suuren suuri, enkä sitä pienentämään entisestään ala.

Sen takia ainut vaihtoehto on tuo 6v manuaali, mikä mahtuu sinne heittämällä.
Sekä sopii volvon kardaanit, kytkin osat etc vaivatta.
Eikä myöskään tarvi tehoa kulutella mehujen vatkaamiseen  8)
:smoke:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron